Wandelen

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

windorgel schreef:
Lilian1975 schreef:Ik gebruik naast route.nl ook wandelknooppunten app. Kan je zelf samenstellen de route. Je ziet de lengte, en tijdens lopen laat hij precies zien waar je bent.
He als je het leuk vindt, wil ik best keer wandelmaatje zijn? Ook zijn er die komoot gebruiken. Klompenpaden heel leuk.
Route.nl heeft die optie ook in zich: zelf samenstellen mbv knooppunten. Helaas heeft nog niet heel Nederland een wandelknooppuntensysteem.
Oh dat wist ik niet. Van route.nl. ik ga dat eens bekijken. Ik merkte pas ook dat inderdaad nog niet heel Nederland een wandelnetwerk heeft. Bijvoorbeeld rond Mook, 7 heuvelen etc niet. Terwijl dat echt een mooie wandelomgeving is (route n70 wil ik graag een keer doen) . Gelukkig is Zuid Holland en Brabant wel aanwezig. En ook ik loop voornamelijk alleen, krijg familie niet enthousiast afgelopen zaterdag wezen lopen tussen Lexmond en Meerkerk. Onverwacht "dichtbij" mooie natuur. Zouweboezem, Achtpolders. Veel vogels. Echt leuk.

Oh ja, je hebt ook nog de klik en print wandelapp. Staan korte en lange wandelingen op.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wandelen

Bericht door refo »

Zita schreef:Iemand nog tips voor goede wandel-apps? Ik wandel vaak alleen (en dan langeafstandsroutes, meestal 25-30 km), en heb een topografisch inzicht van nul. Kaartlezen verlengt mijn route meestal aanzienlijk.
Ik dacht dat de nieuwe Kampioen (het zou een wandelnummer zijn) wel allerlei leuke wandeltips en wandelroutes zou hebben, maar het ging eigenlijk nauwelijks over echt wandelen.
Als je zulke afstanden loopt, zijn de fietsknooppunten dan niet handig?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:
Zita schreef:Iemand nog tips voor goede wandel-apps? Ik wandel vaak alleen (en dan langeafstandsroutes, meestal 25-30 km), en heb een topografisch inzicht van nul. Kaartlezen verlengt mijn route meestal aanzienlijk.
Ik dacht dat de nieuwe Kampioen (het zou een wandelnummer zijn) wel allerlei leuke wandeltips en wandelroutes zou hebben, maar het ging eigenlijk nauwelijks over echt wandelen.
Als je zulke afstanden loopt, zijn de fietsknooppunten dan niet handig?
Die gaan meestal niet over onverharde paden....
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door windorgel »

refo schreef:
Zita schreef:Iemand nog tips voor goede wandel-apps? Ik wandel vaak alleen (en dan langeafstandsroutes, meestal 25-30 km), en heb een topografisch inzicht van nul. Kaartlezen verlengt mijn route meestal aanzienlijk.
Ik dacht dat de nieuwe Kampioen (het zou een wandelnummer zijn) wel allerlei leuke wandeltips en wandelroutes zou hebben, maar het ging eigenlijk nauwelijks over echt wandelen.
Als je zulke afstanden loopt, zijn de fietsknooppunten dan niet handig?
Als je de wandelknooppunten volgt loop je meestal grotendeels op wandelpaden. Vind ik zelf prettiger dan wandelen op geasfalteerde fietspaden.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

@Windorgel. Die knooppunten op route.nl. gevonden! Het voordeel van de app die ik noemde is dat je ook een satelliet achtergrond kunt doen. Zodat je een beter beeld krijg van type paden of wegen. Zeker in de polders is het wel handig omdat je anders soms echt op saaie stukken loopt, vind ik.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wandelen

Bericht door Zita »

Leuke tips allemaal! Ik ga ze binnenkort testen.
Ik heb afgelopen zomer het Floris-V-pad gelopen. Dat was heel erg mooi. Nu begonnen aan het Grote Rivierenpad.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:Leuke tips allemaal! Ik ga ze binnenkort testen.
Ik heb afgelopen zomer het Floris-V-pad gelopen. Dat was heel erg mooi. Nu begonnen aan het Grote Rivierenpad.
Stoer in je eentje? Mij lijkt het leuk om Pieterpad en het Pelgrimspad een keer te doen. Gewoon in losse etappes hoor...
Trekvogelpad schijnt ook erg mooi te zijn...
Onlangs werd ik ook getipt over het Oranje Nassaupad in Brabant.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door windorgel »

Zita schreef:Leuke tips allemaal! Ik ga ze binnenkort testen.
Ik heb afgelopen zomer het Floris-V-pad gelopen. Dat was heel erg mooi. Nu begonnen aan het Grote Rivierenpad.
En dat doe je in je eentje? Dapper hoor. Ik vind in de polder wandelen prima als ik alleen ga, maar in bossen voel ik me wat kwetsbaar omdat je dan weinig overzicht hebt. Zal vooral gevoelskwestie zijn.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door Zita »

windorgel schreef:
Zita schreef:Leuke tips allemaal! Ik ga ze binnenkort testen.
Ik heb afgelopen zomer het Floris-V-pad gelopen. Dat was heel erg mooi. Nu begonnen aan het Grote Rivierenpad.
En dat doe je in je eentje? Dapper hoor. Ik vind in de polder wandelen prima als ik alleen ga, maar in bossen voel ik me wat kwetsbaar omdat je dan weinig overzicht hebt. Zal vooral gevoelskwestie zijn.
Bedoel je met het oog op enge mannen met kwade bedoelingen?
Ik ben niet zo bang uitgevallen, en heb op dat gebied gelukkig ook niet echt vervelende ervaringen. Als je voortdurend het gevoel hebt dat je over je schouder moet kijken, is wandelen niet meer relaxed.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wandelen

Bericht door merel »

Mijn vader heeft daarom weer een hond aangeschaft. Hij wandelt ook graag in bossen etc, maar veel vrouwen keken zo angstig als hij hen op afgelegen plekken tegenkwam. Nu hij weer een hond heeft, is dat over :D
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wandelen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Mijn vader heeft daarom weer een hond aangeschaft. Hij wandelt ook graag in bossen etc, maar veel vrouwen keken zo angstig als hij hen op afgelegen plekken tegenkwam. Nu hij weer een hond heeft, is dat over :D
Nou, ik wandel vrij veel en merk inderdaad, als ik bv 's ochtends vroeg in de regen met een capuchon oploopt, dat sommige vrouwen best angstig naar me kijken. Als ik dan vriendelijk groet is het wel over gelukkig, maar toch best jammer.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wandelen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Mijn vader heeft daarom weer een hond aangeschaft. Hij wandelt ook graag in bossen etc, maar veel vrouwen keken zo angstig als hij hen op afgelegen plekken tegenkwam. Nu hij weer een hond heeft, is dat over :D
Nou, ik wandel vrij veel en merk inderdaad, als ik bv 's ochtends vroeg in de regen met een capuchon oploopt, dat sommige vrouwen best angstig naar me kijken. Als ik dan vriendelijk groet is het wel over gelukkig, maar toch best jammer.
Ik zou zeggen 'neem een hond', dan is dat over. :haha
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wandelen

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Als ik dan vriendelijk groet is het wel over gelukkig, maar toch best jammer.
Je kunt ook eens een vervelende grijns proberen. Gewoon voor de aardigheid.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wandelen

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:Als ik dan vriendelijk groet is het wel over gelukkig, maar toch best jammer.
Je kunt ook eens een vervelende grijns proberen. Gewoon voor de aardigheid.
Haha, nou, als het regent heb ik een capuchon op en ik heb een zwarte jas. Blijkbaar is dat nogal bedreigend. Een vervelende grijns zorgt wellicht voor allerhande narigheid :-)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wandelen

Bericht door helma »

Ik herinner me een strandwandeling met M&M. We kwamen man met hond tegen. Toen hij voorbij was zei ik : brrr wat een engerd! Nou! Reageerde ze
Later bleek dat ik de man bedoelde en zij de hond.
Dus ja...
Plaats reactie