Wandelen

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Wandelen

Bericht door Zita »

Lopen hier nog meer wandelliefhebbers rond? Wat zijn leuke routes?
Gisteren een rondje bij Woerden gelopen. De bewegwijzering was tamelijk belabberd, het route-inzicht van de wandelvriendin en mij nog erger, dus de wandeling van 10 kilometer hebben we ongeveer 1,5 keer afgelegd. Maar het was een leuk rondje, richting Kamerik, linksaf naar de Boer-inn, een paar kilometer door de weilanden en dan via het centrum weer terug naar het station.
Dankzij de blog van Teunie heb ik zin gekregen in het Pieterpad. Welke andere langeafstandsroutes zijn leuk?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wandelen

Bericht door J.C. Philpot »

Ik hen 2 weken geleden met de RouteYou app s avond 15 km gelopen in Nationaal park de Veluwezoom gewandeld. Expres 's avonds om wild te zien. Ik heb een hert en en stuk of 10 zwijnen gezien.

Was wel hard lopen om voor zonsondergang weer uit het park te zijn. Was dan ook niet helemaal gelukt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wandelen

Bericht door Zita »

Zita schreef:Lopen hier nog meer wandelliefhebbers rond? Wat zijn leuke routes?
Gisteren een rondje bij Woerden gelopen. De bewegwijzering was tamelijk belabberd, het route-inzicht van de wandelvriendin en mij nog erger, dus de wandeling van 10 kilometer hebben we ongeveer 1,5 keer afgelegd. Maar het was een leuk rondje, richting Kamerik, linksaf naar de Boer-inn, een paar kilometer door de weilanden en dan via het centrum weer terug naar het station.
Dankzij de blog van Teunie heb ik zin gekregen in het Pieterpad. Welke andere langeafstandsroutes zijn leuk?
Ik zie nu het Floris V-pad. Dat lijkt me leuk. Misschien volgende week een dagje (of twee).
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wandelen

Bericht door samanthi »

Ik ben meer een fietser.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wandelen

Bericht door Geytenbeekje »

samanthi schreef:Ik ben meer een fietser.
Ik ook. Zie je ook meer.
In Limburg dan weer niet :D
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wandelen

Bericht door DDD »

Ik vind wandelen heerlijk, maar heb helaas weinig vrienden die het ook leuk vinden om lange stukken te wandelen. Anderhalf uur over de Posbank of langs het strand of door de duinen, maar dan moet er toch nodig een terrasje worden aangedaan.

En de vrienden die het wel leuk vinden, zitten vol in de kinderen of de zorg voor hun ouders. Voor alleen wandelen, gun ik mij niet de tijd, ook al omdat ik het al druk heb om met iedereen op tijd iets leuks te doen/ af te spreken.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wandelen

Bericht door Adje »

Zita schreef:Lopen hier nog meer wandelliefhebbers rond? Wat zijn leuke routes?
Gisteren een rondje bij Woerden gelopen. De bewegwijzering was tamelijk belabberd, het route-inzicht van de wandelvriendin en mij nog erger, dus de wandeling van 10 kilometer hebben we ongeveer 1,5 keer afgelegd. Maar het was een leuk rondje, richting Kamerik, linksaf naar de Boer-inn, een paar kilometer door de weilanden en dan via het centrum weer terug naar het station.
Dankzij de blog van Teunie heb ik zin gekregen in het Pieterpad. Welke andere langeafstandsroutes zijn leuk?
Recent hebben we een route gelopen door de duinen van Goeree (Kwade Hoek). Een prachtig natuurgebied, is echt de moeite waard.
https://www.routeindex.nl/route/wandelr ... eree/10766

Kinderdijk, ook een mooie route.
https://www.wandel.nl/wandelroutes/prov ... 0-tips.htm
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wandelen

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik vind wandelen heerlijk, maar heb helaas weinig vrienden die het ook leuk vinden om lange stukken te wandelen. Anderhalf uur over de Posbank of langs het strand of door de duinen, maar dan moet er toch nodig een terrasje worden aangedaan.

En de vrienden die het wel leuk vinden, zitten vol in de kinderen of de zorg voor hun ouders. Voor alleen wandelen, gun ik mij niet de tijd, ook al omdat ik het al druk heb om met iedereen op tijd iets leuks te doen/ af te spreken.
Wel tijd om te forummen ? :nananere
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wandelen

Bericht door samanthi »

Geytenbeekje schreef:
samanthi schreef:Ik ben meer een fietser.
Ik ook. Zie je ook meer.
In Limburg dan weer niet :D
Alleen met een ebike misschien?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wandelen

Bericht door Desiree »

Ik wandel veel liever dan ik fiets. Maar met gezin doen we nu korte afstanden. Mijn man heeft van die wandelboekjes. Maar die is nu ff druk.

Wandelen is heerlijk..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Wandelen

Bericht door Arja »

Ik wandel wel maar sta stil bij elke bloem :fleur

Mooie wandelroutes rond Oosterbeek: https://www.tweevoeter.nl/wandelroute/o ... et-garden/
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wandelen

Bericht door Adje »

Arja schreef:Ik wandel wel maar sta stil bij elke bloem
Mijn man ook...
Vlinders en vogels hebben ook zijn interesse, dus dat schiet niet op!
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wandelen

Bericht door Geytenbeekje »

samanthi schreef:
Geytenbeekje schreef:
samanthi schreef:Ik ben meer een fietser.
Ik ook. Zie je ook meer.
In Limburg dan weer niet :D
Alleen met een ebike misschien?
Dan misschien wel, maar je hebt niet het idee dat je echt aan het fietsen bent.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wandelen

Bericht door Geytenbeekje »

Desiree schreef:Ik wandel veel liever dan ik fiets. Maar met gezin doen we nu korte afstanden. Mijn man heeft van die wandelboekjes. Maar die is nu ff druk.

Wandelen is heerlijk..
Wel als je behoefte hebt aan diepe gesprekken.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wandelen

Bericht door Mannetje »

Wij vinden wandelen heerlijk, maar lopen nooit zo ver, zo'n 5 tot 8 km is prima.

Rond Groesbeek, onder Nijmegen, heb je veel mooie routes. Sommigen zijn al wat langer, maar je kunt ze ook koppelen. Mookerheide, Sint-Jansberg etc.

Wil je meer dan een dag weg, zoek dan eens op bed and breakfast ' de Botterpot'
. Heb je meteen een leuk verblijf erbij.
-
Plaats reactie