VakanZ

Ik ga met VakanZ op reis

Ja
7
15%
Nee
38
81%
Weet ik niet
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: VakanZ

Bericht door Lilian1975 »

Een beetje bizar vroeg is het wel. Zeker voor christelijke ca8mpings ;)
Dit is net zoiets als met pasen al bespreken bij wie van de familie het komende jaar de nieuwjaarsborrel is. ::please
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: VakanZ

Bericht door Bezorgd »

Lilian1975 schreef:Een beetje bizar vroeg is het wel. Zeker voor christelijke ca8mpings ;)
Dit is net zoiets als met pasen al bespreken bij wie van de familie het komende jaar de nieuwjaarsborrel is. ::please
Ach, predikanten spreken ook al preekbeurten af voor 2021
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: VakanZ

Bericht door Lilian1975 »

Bezorgd schreef:
Lilian1975 schreef:Een beetje bizar vroeg is het wel. Zeker voor christelijke ca8mpings ;)
Dit is net zoiets als met pasen al bespreken bij wie van de familie het komende jaar de nieuwjaarsborrel is. ::please
Ach, predikanten spreken ook al preekbeurten af voor 2021
Vind ik ook een heel bijzonder fenomeen.
En een redenatie van niets. Dat is net zoiets als zeggen; ik geef míjn belasting in mijn eigen voordeel op want de belastingdienst zelf heeft dat ook gedaan ( zoiets dergelijks)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: VakanZ

Bericht door Bezorgd »

Lilian1975 schreef:
Bezorgd schreef:
Lilian1975 schreef:Een beetje bizar vroeg is het wel. Zeker voor christelijke ca8mpings ;)
Dit is net zoiets als met pasen al bespreken bij wie van de familie het komende jaar de nieuwjaarsborrel is. ::please
Ach, predikanten spreken ook al preekbeurten af voor 2021
Vind ik ook een heel bijzonder fenomeen.
En een redenatie van niets. Dat is net zoiets als zeggen; ik geef míjn belasting in mijn eigen voordeel op want de belastingdienst zelf heeft dat ook gedaan ( zoiets dergelijks)
Ik wil je wel even helpen.
Jij geeft aan dat het bizar vroeg is, zeker voor christelijke campings
Ik lees daar dan uit dat je er, misschien onbedoeld , een soort van geestelijke waarde aan hangt.
Die vergelijk ik met predikanten, die ook lang vooruit al plannen. Ik zie daar wel degelijk een argumentatie dat we het niet zo zwaar op moeten vatten.
Zelf zou ik het misschien niet doen, maar principieel is er niets tegen in te brengen, als het maar naar Jakobus 4 gebeurd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: VakanZ

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik hoop volgend jaar met mijn gezin ook weer met Vakanz op vakantie te gaan, naar 1 van hun Christelijke parken. Ik ga altijd voor de goedkoopste prijsklasse, en overweeg nu de Ardennen.
Ardennen is inmiddels volgeboekt zie ik .
Nu al? :bobo

Jij bent nog nooit naar een christelijke camping ofzo geweest zeker? Daar beginnen de boekingen nu ook al te lopen.
Ik zit altijd in een huisje. Daar heb ik veel meer comfort... :yahoo ...en wifi..., want anders mis ik het Refoforum-nieuws. :nananere
Laatst gewijzigd door Jantje op 21 nov 2019, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: VakanZ

Bericht door Luther »

Jantje schreef:Ik zit altijd in een huisje. Daar heb ik veel meer comfort... :yahoo ...en wifi..., want anders mis ik het Refoforum-nieuws. :nananere
Op welk park zijn de huisjes in jouw ogen dan wel te betalen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: VakanZ

Bericht door Jantje »

Luther schreef:
Jantje schreef:Ik zit altijd in een huisje. Daar heb ik veel meer comfort... :yahoo ...en wifi..., want anders mis ik het Refoforum-nieuws. :nananere
Op welk park zijn de huisjes in jouw ogen dan wel te betalen?
Particulieren op de Veluwe bieden relatief goedkoop huisjes aan. En verder dan de Biblebelt ga ik meestal niet op vakantie.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: VakanZ

Bericht door Christen »

Ha, ha.. past wel bij jou. Nou als je op de Biblebelt tot rust komt.. is het goed, toch!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: VakanZ

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik hoop volgend jaar met mijn gezin ook weer met Vakanz op vakantie te gaan, naar 1 van hun Christelijke parken. Ik ga altijd voor de goedkoopste prijsklasse, en overweeg nu de Ardennen.
Ardennen is inmiddels volgeboekt zie ik .
Wow, die zag ik niet aankomen. Vanmorgen kon je nog niet boeken!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: VakanZ

Bericht door Lilian1975 »

Bezorgd schreef:
Lilian1975 schreef:
Bezorgd schreef:
Lilian1975 schreef:Een beetje bizar vroeg is het wel. Zeker voor christelijke ca8mpings ;)
Dit is net zoiets als met pasen al bespreken bij wie van de familie het komende jaar de nieuwjaarsborrel is. ::please
Ach, predikanten spreken ook al preekbeurten af voor 2021
Vind ik ook een heel bijzonder fenomeen.
En een redenatie van niets. Dat is net zoiets als zeggen; ik geef míjn belasting in mijn eigen voordeel op want de belastingdienst zelf heeft dat ook gedaan ( zoiets dergelijks)
Ik wil je wel even helpen.
Jij geeft aan dat het bizar vroeg is, zeker voor christelijke campings
Ik lees daar dan uit dat je er, misschien onbedoeld , een soort van geestelijke waarde aan hangt.
Die vergelijk ik met predikanten, die ook lang vooruit al plannen. Ik zie daar wel degelijk een argumentatie dat we het niet zo zwaar op moeten vatten.
Zelf zou ik het misschien niet doen, maar principieel is er niets tegen in te brengen, als het maar naar Jakobus 4 gebeurd.


Ik heb er moeite mee om als christen extreem lang van te voren dingen te plannen alsof je anders achter het net zou vissen. Net of de Heere niet zou zorgen voor een herder. Of dat er een plek is waar je gerust vakantie kan en mag houden. Of het nu een dominee is of een park met een christelijke reisorganisatie...
Ook omdat ik me afvraag of dat is wat Jakobus bedoelde.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: VakanZ

Bericht door Bezorgd »

Lilian1975 schreef:
Bezorgd schreef:[

Ik wil je wel even helpen.
Jij geeft aan dat het bizar vroeg is, zeker voor christelijke campings
Ik lees daar dan uit dat je er, misschien onbedoeld , een soort van geestelijke waarde aan hangt.
Die vergelijk ik met predikanten, die ook lang vooruit al plannen. Ik zie daar wel degelijk een argumentatie dat we het niet zo zwaar op moeten vatten.
Zelf zou ik het misschien niet doen, maar principieel is er niets tegen in te brengen, als het maar naar Jakobus 4 gebeurd.


Ik heb er moeite mee om als christen extreem lang van te voren dingen te plannen alsof je anders achter het net zou vissen. Net of de Heere niet zou zorgen voor een herder. Of dat er een plek is waar je gerust vakantie kan en mag houden. Of het nu een dominee is of een park met een christelijke reisorganisatie...
Ook omdat ik me afvraag of dat is wat Jakobus bedoelde.
Ik begrijp je wel een beetje hoor.
Maar toch is het de vraag of het niet vooral gevoelsmatig is.
Of kun jij een termijn aanwijzen wat dan wel acceptabel is?

Vijf maanden, of zeven? Waar en wanneer zou je dan de grens moeten stellen?
En in welke gevallen mag je wel op langere termijn plannen? Want zakelijk of rond trouwen wordt er wel meerdere jaren vooruit gepland.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: VakanZ

Bericht door Lilian1975 »

Bezorgd schreef:
Lilian1975 schreef:
Bezorgd schreef:[

Ik wil je wel even helpen.
Jij geeft aan dat het bizar vroeg is, zeker voor christelijke campings
Ik lees daar dan uit dat je er, misschien onbedoeld , een soort van geestelijke waarde aan hangt.
Die vergelijk ik met predikanten, die ook lang vooruit al plannen. Ik zie daar wel degelijk een argumentatie dat we het niet zo zwaar op moeten vatten.
Zelf zou ik het misschien niet doen, maar principieel is er niets tegen in te brengen, als het maar naar Jakobus 4 gebeurd.


Ik heb er moeite mee om als christen extreem lang van te voren dingen te plannen alsof je anders achter het net zou vissen. Net of de Heere niet zou zorgen voor een herder. Of dat er een plek is waar je gerust vakantie kan en mag houden. Of het nu een dominee is of een park met een christelijke reisorganisatie...
Ook omdat ik me afvraag of dat is wat Jakobus bedoelde.
Ik begrijp je wel een beetje hoor.
Maar toch is het de vraag of het niet vooral gevoelsmatig is.
Of kun jij een termijn aanwijzen wat dan wel acceptabel is?

Vijf maanden, of zeven? Waar en wanneer zou je dan de grens moeten stellen?
En in welke gevallen mag je wel op langere termijn plannen? Want zakelijk of rond trouwen wordt er wel meerdere jaren vooruit gepland.


Trouwen kan je ook in een korte tijd regelen ( maar het probleem is dat we ons gek laten maken)

Maar waar het mij om gaat is het "hijgerige" erachter. Daar heb ik misschien inderdaad gevoelsmatig niets mee.
Jaren van te voren een ds vastleggen voor een dienst zo de Heere wil en wij leven over twee jaar!
Alleen met de reden dat een andere (nb zusters en broeders) je niet voor zijn.
Het ademt voor mij een sfeer uit van alles in de hand willen houden en het niet uit handen willen of kunnen geven aan de Heere.

Een vakantie... (het is maar een vakantie he? En echt niet de enige plek op aarde waar je een verantwoorde vakantie kunt houden. Waar je tot rust kan komen en de Heere dienen.) Nee zodra de termijn geopend is in december om te boeken is het binnen een dag vol. Alsof men op wachtstand stond om te boeken. Echt bizar. Alsof je leven er vanaf hangt. Ik chargeer nu expres. En de zomervakantie nog vers in het geheugen ga je nu al je vakantie weer boeken. Alsof het leven om vakanties draait. ( uiteraard ook een gevoel)

Voor veel campings in frankrijk kan je op zijn vroegst in jan. boeken. Maar vaak is er ook nog plek als je in het voorjaar gaat boeken. En dat zijn NB seculiere campings!

Ja in zakelijkleven maar ook in alle andere beroepstakken wordt een planning soms van jaren gemaakt. Niet vanwege het hijgerige maar omdat er een weg uitgestippelt wordt waar een bedrijf of instelling na x jaar zou willen staan. Die plannen worden ook regelmatig bijgesteld.

En termijn noemen hoeft denk ik niet meer als we met zijn allen niet meer zo hijgen of ons mee laten nemen in het in feite wereldse hijgen om vooral maar de ideale toestand te scheppen voor onszelf.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: VakanZ

Bericht door CvdW »

Kan het zijn dat bij vakanties de reis- en annuleringsverzekering een rol spelen?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: VakanZ

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Quoten ging even mis Mannetje.
Center Parcs bedoelde ik. :)
Mijn quote klopt toch gewoon?

Maar Center Parcs is inderdaad ernstig duur, daar ga ik mijn geld niet brengen.
Ben sowieso niet echt een parken mens, liever een particulier huisje. Hoef je sowieso niet voor orgelnoten en touwtrekken te betalen.
Mijn quote ging mis. ;)
Er waren wel goedkopere parken, maar die zijn intussen opgegaan in een grote organisatie.
Bedoel je dan een huisje bij iemand op het erf of in de boomgaard?
Toen de kinderen jong waren gingen we i.i.g. wel op een park waar een zwembad en speeltuin was.
Meesstal in het buitenland, soms in Nederland.
Met zoiets moet je het treffen eigenlijk. Dat er ook andere kinderen zijn waar ze mee kunnen spelen, niet dagenlang regen, dat soort zaken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: VakanZ

Bericht door J.C. Philpot »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik hoop volgend jaar met mijn gezin ook weer met Vakanz op vakantie te gaan, naar 1 van hun Christelijke parken. Ik ga altijd voor de goedkoopste prijsklasse, en overweeg nu de Ardennen.
Ardennen is inmiddels volgeboekt zie ik .
Wow, die zag ik niet aankomen. Vanmorgen kon je nog niet boeken!
Het goedkoopste huisje was nog te boeken. Heb ik bij deze gedaan. :yahoo
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie