VakanZ

Ik ga met VakanZ op reis

Ja
7
15%
Nee
38
81%
Weet ik niet
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: VakanZ

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Wij zijn kampeerders en zitten nu op dé camping van Friesland. En hier wordt des zondags de gemeente van Oudemirdum overspoeld. Wat een happening.
Ik herinner me nog een interessante en zeer goed geschreven recensie van je vorige vakantiezondag in Harskamp. Zou je hier ook een mooie samenvatting van kunnen maken? ;) Gelukkig heb je hier nog het 'geluk' dat er 4 gemeenten in de omgeving zijn, waarvan 2 met 3 diensten, en 1 gemeente, die evenals Oudemirdum ook 4 (in plaats van de gebruikelijke 3) diensten houdt in de zomer. Maar dat heb je in Oudemirdum allemaal niet.
Ad Anker schreef:Inderdaad. Trekt mij ook echt niet... Ben erg gehecht aan privacy.
Heb je dat in Oudemirdum niet dan? Ik zie het hier ook. In de kerk zondags begroeten de mensen elkaar, maar wij (lees: de inwoners van...) worden soms vergeten. En op een camping is er toch ook niet veel privacy.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: VakanZ

Bericht door Ad Anker »

Je daagt me uit...
zondagmorgen. Om acht uur zitten we aan het ontbijt. Aansluitend zingen we 'hoe lieflijk, hoe vol heilgenot'. Een gewoonte van thuis, nu onder een stuk zeil. Om half negen voegen we ons in een stoet auto's die richting Oudemirdum gaat. Rond de kerk rode linten, een afgezet grasveld. Verkeersregelaars in oranje hesjes. Het dorp beleeft één van de drie drukke zondagen. De kleine gemeente, buiten het seizoen stil samenkomend in hun kleine kerkgebouw ontvangt gasten. De gewone diensten, de twee vroege, worden gekenmerkt door een grote koster in een hal, zijn gasten aankijkend, een aantal vingers opstekend. Als hij dit doet noemt hij ook een getal. De gasten weten, zoveel mensen kan hij in een bepaalde bank kwijt. Dit herhaalt zich totdat het groene lampje aan de kanselhemel gaat schijnen. 'Kom, ga met ons en doe als wij' is daarmee louter weggelegd voor de laatkomers. Naast de gewone diensten zijn er twee extra diensten. Daar is een ruime nodiging en is de groene hemelschijn overbodig. Om 9 uur vult de gestalte van de predikant, die voornemens is 4 diensten te vervullen, de kansel vrijwel geheel. We zingen van gras en bloemen. Daarmee zijn onze gedachten als vanzelf bij hen die ons onvielen. Vorige week, en in de afgelopen jaren. De predikant spreekt over een roos, over de Roos. Heerlijk stalt hij de Christus uit, als in zijn vernedering geworteld in de aarde, tussen de andere bloemen, verspreidend een lieflijke geur, gekleurd als gedoopt in bloed en niet te verwelken. Een Roos, ontloken in de nacht. Een schitterende bloem, ontluikend juist daar waar het voor de mens onmogelijk wordt. In de middagdienst spreekt hij over de sleutelen van het hemelrijk. Elke preek vertelt ons of we binnen of buiten staan. Het is zo waar, wat we aan het einde zongen: 'ik heb het zelf uit Zijnen mond gehoord'. Dan zijn we binnen. 's Avonds zongen we massaal met de campinggasten. 'Maar de HEER' zal uitkomst geven' tot 'dankt, dankt nu allen God'. Altijd een heerlijk zondagavonduur. 'Als ik mijn ogen open doe, schijnt Uw zon ons vriend'lijk toe.' Daar sloten we mee af. En dát gebed is verhoord.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: VakanZ

Bericht door Jantje »

:super Mooi! Laat ik die preek over die roos nou pas toevallig ook gehoord hebben...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: VakanZ

Bericht door Terri »

Ad Anker schreef:Je daagt me uit...
zondagmorgen. Om acht uur zitten we aan het ontbijt. Aansluitend zingen we 'hoe lieflijk, hoe vol heilgenot'. Een gewoonte van thuis, nu onder een stuk zeil. Om half negen voegen we ons in een stoet auto's die richting Oudemirdum gaat. Rond de kerk rode linten, een afgezet grasveld. Verkeersregelaars in oranje hesjes. Het dorp beleeft één van de drie drukke zondagen. De kleine gemeente, buiten het seizoen stil samenkomend in hun kleine kerkgebouw ontvangt gasten. De gewone diensten, de twee vroege, worden gekenmerkt door een grote koster in een hal, zijn gasten aankijkend, een aantal vingers opstekend. Als hij dit doet noemt hij ook een getal. De gasten weten, zoveel mensen kan hij in een bepaalde bank kwijt. Dit herhaalt zich totdat het groene lampje aan de kanselhemel gaat schijnen. 'Kom, ga met ons en doe als wij' is daarmee louter weggelegd voor de laatkomers. Naast de gewone diensten zijn er twee extra diensten. Daar is een ruime nodiging en is de groene hemelschijn overbodig. Om 9 uur vult de gestalte van de predikant, die voornemens is 4 diensten te vervullen, de kansel vrijwel geheel. We zingen van gras en bloemen. Daarmee zijn onze gedachten als vanzelf bij hen die ons onvielen. Vorige week, en in de afgelopen jaren. De predikant spreekt over een roos, over de Roos. Heerlijk stalt hij de Christus uit, als in zijn vernedering geworteld in de aarde, tussen de andere bloemen, verspreidend een lieflijke geur, gekleurd als gedoopt in bloed en niet te verwelken. Een Roos, ontloken in de nacht. Een schitterende bloem, ontluikend juist daar waar het voor de mens onmogelijk wordt. In de middagdienst spreekt hij over de sleutelen van het hemelrijk. Elke preek vertelt ons of we binnen of buiten staan. Het is zo waar, wat we aan het einde zongen: 'ik heb het zelf uit Zijnen mond gehoord'. Dan zijn we binnen. 's Avonds zongen we massaal met de campinggasten. 'Maar de HEER' zal uitkomst geven' tot 'dankt, dankt nu allen God'. Altijd een heerlijk zondagavonduur. 'Als ik mijn ogen open doe, schijnt Uw zon ons vriend'lijk toe.' Daar sloten we mee af. En dát gebed is verhoord.
Tjonge, van wie is dit stukje.....?
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: VakanZ

Bericht door Stof »

Ad Anker schreef:Je daagt me uit...
zondagmorgen. Om acht uur zitten we aan het ontbijt. Aansluitend zingen we 'hoe lieflijk, hoe vol heilgenot'. Een gewoonte van thuis, nu onder een stuk zeil. Om half negen voegen we ons in een stoet auto's die richting Oudemirdum gaat. Rond de kerk rode linten, een afgezet grasveld. Verkeersregelaars in oranje hesjes. Het dorp beleeft één van de drie drukke zondagen. De kleine gemeente, buiten het seizoen stil samenkomend in hun kleine kerkgebouw ontvangt gasten. De gewone diensten, de twee vroege, worden gekenmerkt door een grote koster in een hal, zijn gasten aankijkend, een aantal vingers opstekend. Als hij dit doet noemt hij ook een getal. De gasten weten, zoveel mensen kan hij in een bepaalde bank kwijt. Dit herhaalt zich totdat het groene lampje aan de kanselhemel gaat schijnen. 'Kom, ga met ons en doe als wij' is daarmee louter weggelegd voor de laatkomers. Naast de gewone diensten zijn er twee extra diensten. Daar is een ruime nodiging en is de groene hemelschijn overbodig. Om 9 uur vult de gestalte van de predikant, die voornemens is 4 diensten te vervullen, de kansel vrijwel geheel. We zingen van gras en bloemen. Daarmee zijn onze gedachten als vanzelf bij hen die ons onvielen. Vorige week, en in de afgelopen jaren. De predikant spreekt over een roos, over de Roos. Heerlijk stalt hij de Christus uit, als in zijn vernedering geworteld in de aarde, tussen de andere bloemen, verspreidend een lieflijke geur, gekleurd als gedoopt in bloed en niet te verwelken. Een Roos, ontloken in de nacht. Een schitterende bloem, ontluikend juist daar waar het voor de mens onmogelijk wordt. In de middagdienst spreekt hij over de sleutelen van het hemelrijk. Elke preek vertelt ons of we binnen of buiten staan. Het is zo waar, wat we aan het einde zongen: 'ik heb het zelf uit Zijnen mond gehoord'. Dan zijn we binnen. 's Avonds zongen we massaal met de campinggasten. 'Maar de HEER' zal uitkomst geven' tot 'dankt, dankt nu allen God'. Altijd een heerlijk zondagavonduur. 'Als ik mijn ogen open doe, schijnt Uw zon ons vriend'lijk toe.' Daar sloten we mee af. En dát gebed is verhoord.
Is ds. Schot zo groot geworden?

Mooi schrijftalent heb je.

Ik vind het richting bepaalde gemeenten ook weleens wat gênant; des zomers worden ze geacht veel vakantiegangers te herbergen en niet te vergeten: komen er weken achtereen predikanten voor rust. Maar allemaal vertrekken ze weer.
Ik zou het geloof ik best vervelend vinden, alleen maar goed voor rust en mooie natuur.
Juist zulke gemeenten gun ik nu eens (een) blijver(s).
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: VakanZ

Bericht door Ad Anker »

Stof schreef: Ik vind het richting bepaalde gemeenten ook weleens wat gênant; des zomers worden ze geacht veel vakantiegangers te herbergen en niet te vergeten: komen er weken achtereen predikanten voor rust. Maar allemaal vertrekken ze weer.
Ik zou het geloof ik best vervelend vinden, alleen maar goed voor rust en mooie natuur.
Juist zulke gemeenten gun ik nu eens (een) blijver(s).
Ik herken dat. Al is het maar een paar zondagen op een jaar dat het zo druk is. En de collecte is best heel fors. Dus dat is meegenomen. Wel hebben ze daar buiten het hoogseizoen héél veel leesdienst. Dat is in de GG echt oneerlijk verdeeld. Maar dat is een andere discussie.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: VakanZ

Bericht door Jantje »

Wij hebben relatief gezien amper leesdienst. Dit jaar zelfs bovengemiddeld weinig.

Maar ik hoop zeker ook op een 'blijver', om in de woorden van @Stof te spreken. Dat zou een gebedsverhoring zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: VakanZ

Bericht door Christa »

Dit jaar genoten van een vakantie geboekt bij Vakanz. Positieve mensen, goede sfeer, niet echt een osm sfeer a la Schoolzicht. Meer ontspannen.
En totaal geen verplichting om aan alle activiteiten mee te doen.

Dit was de derde keer. Voor de kinderen is het ook heel leuk.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: VakanZ

Bericht door Geytenbeekje »

Christa schreef:Dit jaar genoten van een vakantie geboekt bij Vakanz. Positieve mensen, goede sfeer, niet echt een osm sfeer a la Schoolzicht. Meer ontspannen.
En totaal geen verplichting om aan alle activiteiten mee te doen.

Dit was de derde keer. Voor de kinderen is het ook heel leuk.
Vakanz vond ik ook altijd wel heel leuk.
Ontspannen maar toch wel in chr-refo sfeer.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: VakanZ

Bericht door Bezorgd »

Vorige week weer de mail binnen gekregen van Vakanz, dat je kunt voorreserveren.
Nu we ons aan het oriënteren zijn, heb ik het idee, dat er dit jaar wel een heel pittige prijsstijging is doorgevoerd.
Valt dit anderen ook op of vergis ik me?
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: VakanZ

Bericht door Ambtenaar »

Geen idee, de zomervakantie staat nog niet op mijn netvlies.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: VakanZ

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Vorige week weer de mail binnen gekregen van Vakanz, dat je kunt voorreserveren.
Nu we ons aan het oriënteren zijn, heb ik het idee, dat er dit jaar wel een heel pittige prijsstijging is doorgevoerd.
Valt dit anderen ook op of vergis ik me?
Is dat niet wat vroeg?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: VakanZ

Bericht door Hollander »

Bezorgd schreef:Vorige week weer de mail binnen gekregen van Vakanz, dat je kunt voorreserveren.
Nu we ons aan het oriënteren zijn, heb ik het idee, dat er dit jaar wel een heel pittige prijsstijging is doorgevoerd.
Valt dit anderen ook op of vergis ik me?
Ik ken twee gezinsparken van Vakanz en voor beide parken liggen de prijzen nog in dezelfde range. Wel met een beetje inflatiecorrectie, dat lijkt mij toch ook wel terecht.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8893
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: VakanZ

Bericht door J.C. Philpot »

Ik hoop volgend jaar met mijn gezin ook weer met Vakanz op vakantie te gaan, naar 1 van hun Christelijke parken. Ik ga altijd voor de goedkoopste prijsklasse, en overweeg nu de Ardennen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: VakanZ

Bericht door Bezorgd »

Hollander schreef:
Bezorgd schreef:Vorige week weer de mail binnen gekregen van Vakanz, dat je kunt voorreserveren.
Nu we ons aan het oriënteren zijn, heb ik het idee, dat er dit jaar wel een heel pittige prijsstijging is doorgevoerd.
Valt dit anderen ook op of vergis ik me?
Ik ken twee gezinsparken van Vakanz en voor beide parken liggen de prijzen nog in dezelfde range. Wel met een beetje inflatiecorrectie, dat lijkt mij toch ook wel terecht.

Een park dat ons vorig jaar 1400 koste voor twee weken komt nu op 1600.
Vind je dat een inflatiecorrectie?

Maar misschien is dat een uitzondering. Dat zou kunnen.
Plaats reactie