Heb jij Instagram?

Heb jij Instagram?

Peiling eindigde op 10 aug 2019, 21:47

Ja, zo blijf ik op de hoogte van alles wat mijn familie en/of vrienden meemaken.
11
22%
Ja, Instagram hoort bij het leven, anders kom je in een sociaal isolement.
1
2%
Ja, maar ik weet zelf niet waarom. Ik besteed er veel te veel aandacht aan.
1
2%
Ja, maar ik kijk er vrijwel nooit op.
5
10%
Ja, ... (andere reden).
3
6%
Nee, ik weet niet eens wat Instagram precies is.
4
8%
Nee, ik vermaak me zo ook wel. Als mensen willen weten hoe het met me gaat, spreek ik ze liever in levende lijve.
4
8%
Nee, Instagram is een nutteloze vrijetijdsbesteding, omdat iedereen zichzelf veel mooier voordoet dan hij/zij in werkelijkheid is.
14
27%
Nee, ... (andere reden).
8
16%
 
Totaal aantal stemmen: 51

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:Ik ben wel benieuwd of degene die geen Insta hebben ook geen Facebook hebben. Dat is eigenlijk hetzelfde.
Overigens snap ik die negatieve benadering in de poll niet helemaal. Prima als je het niet hebt, maar dan kun je er ook geen oordeel over geven.
En ben je ouder, en hebben je kinderen wel een Insta account, dan kan ik helemaal niet begrijpen dat je daar dan geen account hebt.
Op dit moment heb ik geen insta danwel een facebook account, eigenlijk ter bescherming van mijzelf. Ik ben bang dat ik dan te veel tijd op social media g a doorbrengen. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat als mijn kinderen dat wel krijgen, ik/ wij ook een account aanmaken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Tiberius »

Twee keer dezelfde vraag aan Jantje, ik ben er ook wel benieuwd naar.
Neem nou bijvoorbeeld de topics Wat doen we vandaag? of Wat eten we vandaag? Daar lees je wat anonieme forummers doen en eten. Op social media zie je hetzelfde maar dan van bekenden. Dat lijkt mij minder nutteloos.
Maar ik lees graag je uitleg.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Eens met @boertje en @Ambtenaar. Verder vind ik het ook vreselijk nutteloos en zie ik er absoluut niet de meerwaarde van in.
Ik wel. Je ziet op die sociale media waarmee je contacten zich bezig houden. Ook van mensen met wie je normaal wat minder contact hebt.
Dat herken ik niet eigenlijk.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef: Wat zie je van de integratie van whatsapp en facebook? Ik merk er in de praktijk eigenlijk niks van.
Binnenkort gaat de naam al veranderen naar Whatsapp of Facebook.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Dodo »

Zou je zonder whatsapp kunnen? Ik zou dat heel lastig vinden. Facebook opzeggen zou me geen tranen kosten, maar appen is enorm handig.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Ambtenaar »

Allemaal overstappen op Signal. Op mijn werk is het zelfs verboden om van Whatsapp of Telegram gebruik te maken, daar moeten we Signal gebruiken.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Ik hoor en lees er wel eens wat over, maar weer in feite niet wat het is. Het schijnt me toe dat de jeugd er nogal mee bezig is? Maar nogmaals ik weet zo niet wat het precies is.
Misschien kan iemand me uitleggen wat het in feite is?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Bertiel »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Ik hoor en lees er wel eens wat over, maar weer in feite niet wat het is. Het schijnt me toe dat de jeugd er nogal mee bezig is? Maar nogmaals ik weet zo niet wat het precies is.
Misschien kan iemand me uitleggen wat het in feite is?
Ik heb het, post met regelmaat.
Foto's (jeugd met name selfies) om anderen te laten zien waar je mee bezig bent.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Twee keer dezelfde vraag aan Jantje, ik ben er ook wel benieuwd naar.
Neem nou bijvoorbeeld de topics Wat doen we vandaag? of Wat eten we vandaag? Daar lees je wat anonieme forummers doen en eten. Op social media zie je hetzelfde maar dan van bekenden. Dat lijkt mij minder nutteloos.
Maar ik lees graag je uitleg.
Op dit forum worden er af en toe ook nog aan de hand van de Bijbel gediscussieerd. Dat kun je van Instagram niet zeggen.
Laatst gewijzigd door Jantje op 05 aug 2019, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Ik hoor en lees er wel eens wat over, maar weer in feite niet wat het is. Het schijnt me toe dat de jeugd er nogal mee bezig is? Maar nogmaals ik weet zo niet wat het precies is.
Misschien kan iemand me uitleggen wat het in feite is?
Op instagram laat je, met foto's en korte tekst, zien wat je wil laten zien. Ik post er bv tijdens een vakantie een mooie foto op. De mensen die mij volgen kunnen dit dan zien en er, indien gewenst, op reageren. Een soort van real time fotoboek.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Twee keer dezelfde vraag aan Jantje, ik ben er ook wel benieuwd naar.
Neem nou bijvoorbeeld de topics Wat doen we vandaag? of Wat eten we vandaag? Daar lees je wat anonieme forummers doen en eten. Op social media zie je hetzelfde maar dan van bekenden. Dat lijkt mij minder nutteloos.
Maar ik lees graag je uitleg.
Op dit forum worden er ook nog aan de hand van de Bijbel gediscussieerd. Dat kun je van Instagram niet zeggen.
Ook. Instagram heeft tig accounts die over het geloof gaan, waarom je ook met elkaar van gedachten (zou kunnen) kan wisselen. Daarbij is Instagram ook niet echt bedoeld om te discussiëren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Ik hou er niet zo van om zomaar Bijbelteksten te delen. Al dat hap-snap-gedoe is volgens mij ook helemaal niet Bijbels. Ik zie het op Whattsapp ook wel eens. Maar dat is ook niets voor mij.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik hou er niet zo van om zomaar Bijbelteksten te delen. Al dat hap-snap-gedoe is volgens mij ook helemaal niet Bijbels. Ik zie het op Whattsapp ook wel eens. Maar dat is ook niets voor mij.
Niet Bijbels? Be-argumenteer dat eens.

Ik krijg al jaren iedere dag een tekst van Dagelijks Woord. Ik vind dat erg fijn.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Twee keer dezelfde vraag aan Jantje, ik ben er ook wel benieuwd naar.
Neem nou bijvoorbeeld de topics Wat doen we vandaag? of Wat eten we vandaag? Daar lees je wat anonieme forummers doen en eten. Op social media zie je hetzelfde maar dan van bekenden. Dat lijkt mij minder nutteloos.
Maar ik lees graag je uitleg.
Op dit forum worden er af en toe ook nog aan de hand van de Bijbel gediscussieerd. Dat kun je van Instagram niet zeggen.

En Facebook dan?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Idem dito.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie