Heb jij Instagram?

Heb jij Instagram?

Peiling eindigde op 10 aug 2019, 21:47

Ja, zo blijf ik op de hoogte van alles wat mijn familie en/of vrienden meemaken.
11
22%
Ja, Instagram hoort bij het leven, anders kom je in een sociaal isolement.
1
2%
Ja, maar ik weet zelf niet waarom. Ik besteed er veel te veel aandacht aan.
1
2%
Ja, maar ik kijk er vrijwel nooit op.
5
10%
Ja, ... (andere reden).
3
6%
Nee, ik weet niet eens wat Instagram precies is.
4
8%
Nee, ik vermaak me zo ook wel. Als mensen willen weten hoe het met me gaat, spreek ik ze liever in levende lijve.
4
8%
Nee, Instagram is een nutteloze vrijetijdsbesteding, omdat iedereen zichzelf veel mooier voordoet dan hij/zij in werkelijkheid is.
14
27%
Nee, ... (andere reden).
8
16%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Dat verwacht ik niet (reagerend op je eerdere reactie) Sterker nog, ik weet van nabij dát het gebeurt. De uiterlijke provocatie, uitdagende foto's, door jong en oud, man en vrouw, enzovoorts, wekken bij mij een dusdanige afkeer dat ik me niet daarop ga prijsgeven.
Wij zijn als mensen naar Gods beeld en gelijkenis geschapen. Maar dat beeld hebben wij verloren, door eigen schuld. En in dat licht vind ik het ongepast om foto's te delen waar men zich vaak beter voordoet dan in werkelijkheid. De zedeloosheid en de wereldgelijkvormigheid zijn op zo'n medium niet te omzeilen.
En daarom vind ik Instagram en Facebook geheel anders dan Refoforum.

Wellicht ben ik vreselijk ouderwets en/of veel te scherp. Maar dat is voor mij de reden dat ik niet op zulke mediums kan deelnemen.
Ok, dat mag en daar heb ik ook respect voor.
Laatste vraag dan nog: als je van nabij weet dat het gebeurt, waarom vraag je mij dan óf het gebeurt?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Dat was meer een vraag ter overdenking. Ik meen dat dat al eens eerder aan de orde is geweest, onlangs in een ander draadje. @Lilian1975 scheef daar het één en ander over, meen ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Dat was meer een vraag ter overdenking. Ik meen dat dat al eens eerder aan de orde is geweest, onlangs in een ander draadje. @Lilian1975 scheef daar het één en ander over, meen ik.
Ok. Dan zou ik het niet als onbijbels bestempelen. Ik ken mensen die je als bemoediging een Bijbeltekst sturen. Dat kan bijzonder fijn zijn.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Arja »

Ik had Insta maar nu al een tijdje niet meer.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Bezorgd »

Zo juist nog een mooi interview met de OGG ds Kort gelezen met dank aan Insta. Er kwam een post voorbij met een foto van deze predikant met een aansprekend citaat en een verwijzing naar een interview met hem ;)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Dodo »

Jantje heeft natuurlijk wel een punt dat Insta erg veel rommel en zelfverheerlijking bevat. Maar als je een beetje zorgvuldig bent, kun je ook mooie dingen tegenkomen. Zelf hou ik erg van mooie fotografie, er zijn verschillende accounts van boswachters bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Arja »

Dodo schreef:Jantje heeft natuurlijk wel een punt dat Insta erg veel rommel en zelfverheerlijking bevat. Maar als je een beetje zorgvuldig bent, kun je ook mooie dingen tegenkomen. Zelf hou ik erg van mooie fotografie, er zijn verschillende accounts van boswachters bijvoorbeeld.
Zeker weten!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Zo juist nog een mooi interview met de OGG ds Kort gelezen met dank aan Insta. Er kwam een post voorbij met een foto van deze predikant met een aansprekend citaat en een verwijzing naar een interview met hem ;)
Op CIP stond dat. Dat heb ik allang en breed gelezen. Daar heb ik helemaal geen Instagram voor nodig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door DDD »

Ik heb wel Instagram, maar omdat ik zelden goed op de foto sta, is er van zelfverheerlijking geen sprake.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Van Ewijk »

Ik doe vrijwel helemaal niet aan social media.
Goed, ik heb een Facebook-acount waar ik zelden wat mee doe, zo weinig dat ik er alleen door andermans bericht weer eens aan moet denken om af en toe te kijken.
Geef mij maar off-line hobby's.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Orchidee »

DDD schreef:Ik heb wel Instagram, maar omdat ik zelden goed op de foto sta, is er van zelfverheerlijking geen sprake.
HahahaAfbeelding maar ik heb je wél gevonden, leuk!
Ik ben je gaan volgenAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Heb jij Instagram?

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:
DDD schreef:Ik heb wel Instagram, maar omdat ik zelden goed op de foto sta, is er van zelfverheerlijking geen sprake.
HahahaAfbeelding maar ik heb je wél gevonden, leuk!
Ik ben je gaan volgenAfbeelding
I :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Dodo »

samanthi schreef:
Orchidee schreef:
DDD schreef:Ik heb wel Instagram, maar omdat ik zelden goed op de foto sta, is er van zelfverheerlijking geen sprake.
HahahaAfbeelding maar ik heb je wél gevonden, leuk!
Ik ben je gaan volgenAfbeelding
I :haha
Ik heb ook even lopen zoeken op instagram, naar bekenden. Twee forummers gevonden.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Heb jij Instagram?

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:
samanthi schreef:
Orchidee schreef:
DDD schreef:Ik heb wel Instagram, maar omdat ik zelden goed op de foto sta, is er van zelfverheerlijking geen sprake.
HahahaAfbeelding maar ik heb je wél gevonden, leuk!
Ik ben je gaan volgenAfbeelding
I :haha
Ik heb ook even lopen zoeken op instagram, naar bekenden. Twee forummers gevonden.
Haha ik heb er oo Facebook zaterdag een gevonden...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Dodo »

samanthi schreef: Haha ik heb er oo Facebook zaterdag een gevonden...
Ik heb net geprobeerd je een pb te sturen maar dat lukte niet. Is dat geblokkeerd?
Plaats reactie