Heb jij Instagram?

Heb jij Instagram?

Peiling eindigde op 10 aug 2019, 21:47

Ja, zo blijf ik op de hoogte van alles wat mijn familie en/of vrienden meemaken.
11
22%
Ja, Instagram hoort bij het leven, anders kom je in een sociaal isolement.
1
2%
Ja, maar ik weet zelf niet waarom. Ik besteed er veel te veel aandacht aan.
1
2%
Ja, maar ik kijk er vrijwel nooit op.
5
10%
Ja, ... (andere reden).
3
6%
Nee, ik weet niet eens wat Instagram precies is.
4
8%
Nee, ik vermaak me zo ook wel. Als mensen willen weten hoe het met me gaat, spreek ik ze liever in levende lijve.
4
8%
Nee, Instagram is een nutteloze vrijetijdsbesteding, omdat iedereen zichzelf veel mooier voordoet dan hij/zij in werkelijkheid is.
14
27%
Nee, ... (andere reden).
8
16%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Maar waarom moet dat digitaal? Het is toch veel beter om het in levende lijve aan elkaar te laten zien?

En verder reageer je alleen maar op mijn eerste zin. Jammer en veelzeggend dat je de rest laat liggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Bezorgd »

Ik ben het opzich eens met Jantje, dat zeker Instagram een walhalla is voor narcisten. Daar erger me ik ook aan.
Facebook is wat dat betreft een heel ander medium. En Twitter is nog weer anders.
Als ik moest kiezen, zou ik voor Twitter kiezen. De bron voor nieuws etc en zeker als je politiek geïnteresseerd bent onmisbaar.

Maar slecht gebruik sluit het goede niet uit. Ik zie Refoforum ook gewoon als een vorm van social media.
Een deel van de berichten skip je gewoon, en de interessante dingen pik je er uit.

Maar ik kan echt niet mee met hen die verdedigen dat RF een heel ander medium is dan anderen.
Het gaat erom hoe je het gebruikt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Binnen het forum wordt alles getoetst aan Schrift en Belijdenis. Dat is op Facebook, Twitter en Instagram niet het geval. Maar als ik daadwerkelijk zou moeten kiezen, ging ik inderdaad ook voor Twitter.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Maar waarom moet dat digitaal? Het is toch veel beter om het in levende lijve aan elkaar te laten zien?

En verder reageer je alleen maar op mijn eerste zin. Jammer en veelzeggend dat je de rest laat liggen.
Ik doe het beide. De oudere dames waarover ik sprak komen uit het hele land. Fysiek lastig voor ieder dingetje elkaar op te zoeken. Wel mooi: voor sommigen helpt het medium juist tegen eenzaamheid.

Wat flauw je laatste zin. Jij komt na je grote woorden over niet Bijbels met niets als onderbouwing. Ik reageer niet omdat het een foute redenering is.
Maar a la, ik ben de moeilijkste niet:
Ik zie veel eenzame ouderen, waarbij dit niets met digitale hoeveelheden vrienden te maken heeft. Vroeger waren er op het schoolplein ook populaire en mindere populaire kids. En dat is digitaal ook zo. Natuurlijk is het daar niet fijn niet populair te zijn, maar dat is het ook niet in het echte leven.

Je gaat nu allemaal drogredenen aanvoeren om een medium te tackelen, tot zelfs ‘ja maar, natuurfoto’s zijn anders’, waar je eerst het hele medium afwees.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Binnen het forum wordt alles getoetst aan Schrift en Belijdenis. Dat is op Facebook, Twitter en Instagram niet het geval. Maar als ik daadwerkelijk zou moeten kiezen, ging ik inderdaad ook voor Twitter.
Dat wordt op heel internet niet...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Ik ben het opzich eens met Jantje, dat zeker Instagram een walhalla is voor narcisten. Daar erger me ik ook aan.
Facebook is wat dat betreft een heel ander medium. En Twitter is nog weer anders.
Als ik moest kiezen, zou ik voor Twitter kiezen. De bron voor nieuws etc en zeker als je politiek geïnteresseerd bent onmisbaar.

Maar slecht gebruik sluit het goede niet uit. Ik zie Refoforum ook gewoon als een vorm van social media.
Een deel van de berichten skip je gewoon, en de interessante dingen pik je er uit.

Maar ik kan echt niet mee met hen die verdedigen dat RF een heel ander medium is dan anderen.
Het gaat erom hoe je het gebruikt.
Twitter heb ik lang gedaan, bah, wat een riool is dat geworden. Ik vind het zo verworden tot elkaar afmaken in 140 tekens.
Facebook vind ik juist een ‘kijk mij nou leuk zijn’.
Maar inderdaad, zo kan instagram ook worden gebruikt. Dus helemaal eens met je laatste zin.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Binnen het forum wordt alles getoetst aan Schrift en Belijdenis. Dat is op Facebook, Twitter en Instagram niet het geval. Maar als ik daadwerkelijk zou moeten kiezen, ging ik inderdaad ook voor Twitter.
Van Twitter en Instagram weet ik het niet, maar op Facebook kan je gewoon een groep starten met je eigen regels. Er zijn bijvoorbeeld groepen met Bijbelstudie, groepen om Bijbelteksten uit je hoofd te leren, maar ook groepen waarin oude foto’s van je woon- en/of geboorteplaats wordt geplaatst.
Als mensen zich niet aan de regels houden, kan de beheerder hun bericht verwijderen, of de gebruiker wegsturen,
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Binnen het forum wordt alles getoetst aan Schrift en Belijdenis. Dat is op Facebook, Twitter en Instagram niet het geval. Maar als ik daadwerkelijk zou moeten kiezen, ging ik inderdaad ook voor Twitter.
Van Twitter en Instagram weet ik het niet, maar op Facebook kan je gewoon een groep starten met je eigen regels. Er zijn bijvoorbeeld groepen met Bijbelstudie, groepen om Bijbelteksten uit je hoofd te leren, maar ook groepen waarin oude foto’s van je woon- en/of geboorteplaats wordt geplaatst.
Als mensen zich niet aan de regels houden, kan de beheerder hun bericht verwijderen, of de gebruiker wegsturen,
Op instagram kun je een gesloten account maken. Alleen die mensen toelaten die je vertrouwt en dan als beheerder de boel in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4011
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wat dacht je van de polletjes? En het beroepingswerk?
Dat zijn net zo goed verslavingen.
Dat is een interesse. En ik heb op dit moment geenszins last van bijwerkingen.
Ontkenning is het eerste teken van verslaving... (grapje)
:) :fouet
Toch vind ik het geen verslaving. Het is gewoon een interesse.

Is dat overigens echt waar wat jij schrijft?
Ja, dat heb ik wel eens van deskundigen begrepen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Maar waarom moet dat digitaal? Het is toch veel beter om het in levende lijve aan elkaar te laten zien?

En verder reageer je alleen maar op mijn eerste zin. Jammer en veelzeggend dat je de rest laat liggen.
Ik doe het beide. De oudere dames waarover ik sprak komen uit het hele land. Fysiek lastig voor ieder dingetje elkaar op te zoeken. Wel mooi: voor sommigen helpt het medium juist tegen eenzaamheid.

Wat flauw je laatste zin. Jij komt na je grote woorden over niet Bijbels met niets als onderbouwing. Ik reageer niet omdat het een foute redenering is.
Maar a la, ik ben de moeilijkste niet:
Ik zie veel eenzame ouderen, waarbij dit niets met digitale hoeveelheden vrienden te maken heeft. Vroeger waren er op het schoolplein ook populaire en mindere populaire kids. En dat is digitaal ook zo. Natuurlijk is het daar niet fijn niet populair te zijn, maar dat is het ook niet in het echte leven.

Je gaat nu allemaal drogredenen aanvoeren om een medium te tackelen, tot zelfs ‘ja maar, natuurfoto’s zijn anders’, waar je eerst het hele medium afwees.
Ik heb voornamelijk bezwaren tegen Instagram vanwege het eigengerichte aspect.

Verder heb je op dit onderdeel nog niet gereageerd:
Jantje schreef:Maar Instagram is natuurlijk niet speciaal daarvoor opgericht. Het draait vooral om 'mijn persoon', 'wie ik ben' en 'hoe ik me voordoe tegenover mijn volgers'. Ik sta er niet van te kijken als dat op een on-Bijbelse, provocerende en uitdagende manier gebeurt. En wat worden er allemaal voor reacties onder zo'n foto geplaatst?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door samanthi »

Afbeelding

De andere was mislukt met posten, maar dit soort dingen plaats ik op facebook, een mooi middel om zoiets te verspreiden
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Maar waarom moet dat digitaal? Het is toch veel beter om het in levende lijve aan elkaar te laten zien?

En verder reageer je alleen maar op mijn eerste zin. Jammer en veelzeggend dat je de rest laat liggen.
Ik doe het beide. De oudere dames waarover ik sprak komen uit het hele land. Fysiek lastig voor ieder dingetje elkaar op te zoeken. Wel mooi: voor sommigen helpt het medium juist tegen eenzaamheid.

Wat flauw je laatste zin. Jij komt na je grote woorden over niet Bijbels met niets als onderbouwing. Ik reageer niet omdat het een foute redenering is.
Maar a la, ik ben de moeilijkste niet:
Ik zie veel eenzame ouderen, waarbij dit niets met digitale hoeveelheden vrienden te maken heeft. Vroeger waren er op het schoolplein ook populaire en mindere populaire kids. En dat is digitaal ook zo. Natuurlijk is het daar niet fijn niet populair te zijn, maar dat is het ook niet in het echte leven.

Je gaat nu allemaal drogredenen aanvoeren om een medium te tackelen, tot zelfs ‘ja maar, natuurfoto’s zijn anders’, waar je eerst het hele medium afwees.
Ik heb voornamelijk bezwaren tegen Instagram vanwege het eigengerichte aspect.

Verder heb je op dit onderdeel nog niet gereageerd:
Jantje schreef:Maar Instagram is natuurlijk niet speciaal daarvoor opgericht. Het draait vooral om 'mijn persoon', 'wie ik ben' en 'hoe ik me voordoe tegenover mijn volgers'. Ik sta er niet van te kijken als dat op een on-Bijbelse, provocerende en uitdagende manier gebeurt. En wat worden er allemaal voor reacties onder zo'n foto geplaatst?
Daar heb ik al op gereageerd Jan. Het is een medium. Opgericht om foto’s te delen. Voor veel mensen helemaal niet meer ik-gericht dat eender welke foto. Maar....zeker wordt het ook op deze manier gebruikt.
Ik reageer niet op je laatste 2 zinnen, omdat je daar weer medium en gebruik door elkaar haalt en het dan in je hoofd haalt veronderstellingen te plaatsen en verwacht dat ik voor je ga kijken of dat zo is. :nonnon
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 05 aug 2019, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik hou er niet zo van om zomaar Bijbelteksten te delen. Al dat hap-snap-gedoe is volgens mij ook helemaal niet Bijbels. Ik zie het op Whattsapp ook wel eens. Maar dat is ook niets voor mij.
Kom Jan, ik heb nu paar keer om de onderbouwing dat dit niet Bijbels is gevraagd. Geef je deze nog of was dit eigenlijk toch een beetje tekort door de bocht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Dat verwacht ik niet (reagerend op je eerdere reactie). Sterker nog, ik weet van nabij dát het gebeurt. De uiterlijke provocatie, uitdagende foto's, door jong en oud, man en vrouw, enzovoorts, wekken bij mij een dusdanige afkeer dat ik me niet daarop ga prijsgeven.
Wij zijn als mensen naar Gods beeld en gelijkenis geschapen. Maar dat beeld hebben wij verloren, door eigen schuld. En in dat licht vind ik het ongepast om foto's te delen waar men zich vaak beter voordoet dan in werkelijkheid. De zedeloosheid en de wereldgelijkvormigheid zijn op zo'n medium niet te omzeilen.
En daarom vind ik Instagram en Facebook geheel anders dan Refoforum.

Wellicht ben ik vreselijk ouderwets en/of veel te scherp. Maar dat is voor mij de reden dat ik niet op zulke mediums kan deelnemen.
Laatst gewijzigd door Jantje op 05 aug 2019, 19:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Tiberius »

Of moet iemand anders de argumenten geven?
Plaats reactie