Heb jij Instagram?

Heb jij Instagram?

Peiling eindigde op 10 aug 2019, 21:47

Ja, zo blijf ik op de hoogte van alles wat mijn familie en/of vrienden meemaken.
11
22%
Ja, Instagram hoort bij het leven, anders kom je in een sociaal isolement.
1
2%
Ja, maar ik weet zelf niet waarom. Ik besteed er veel te veel aandacht aan.
1
2%
Ja, maar ik kijk er vrijwel nooit op.
5
10%
Ja, ... (andere reden).
3
6%
Nee, ik weet niet eens wat Instagram precies is.
4
8%
Nee, ik vermaak me zo ook wel. Als mensen willen weten hoe het met me gaat, spreek ik ze liever in levende lijve.
4
8%
Nee, Instagram is een nutteloze vrijetijdsbesteding, omdat iedereen zichzelf veel mooier voordoet dan hij/zij in werkelijkheid is.
14
27%
Nee, ... (andere reden).
8
16%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Idem dito.
Toch zijn daar wel heel inhoudsvolle discussies te vinden.
Ik vind Refoforum eigenlijk precies hetzelfde.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Idem dito.
Toch zijn daar wel heel inhoudsvolle discussies te vinden.
Ik vind Refoforum eigenlijk precies hetzelfde.
Nee hoor. Op Facebook zijn er nog 100 functies en mogelijkheden meer. Daar kun je ook onzinfoto's plaatsen.
Ik heb overigens zeer verheugd dat het éénnalaatste antwoord net zo populair is als het eerste antwoord.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Idem dito.
Toch zijn daar wel heel inhoudsvolle discussies te vinden.
Ik vind Refoforum eigenlijk precies hetzelfde.
Nee hoor. Op Facebook zijn er nog 100 functies en mogelijkheden meer. Daar kun je ook onzinfoto's plaatsen.
Hier ook:

Afbeelding
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Ik heb het over selfies en allerlei eigen-ik-gerelateerde foto's meer. Ik neem aan dat jij hier op het forum toch geen selfie gaat plaatsen. Of wel? :nananere
En vergeet ook al die prijsvragen niet, waar sommigen helemaal verslaafd aan zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Tiberius »

Wat dacht je van de polletjes? En het beroepingswerk?
Dat zijn net zo goed verslavingen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door samanthi »

Afbeelding

Dit soort dingen post ik op Facebook, heel soms op instagram... een mooi medium om iets te delen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Heb jij Instagram?

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:Ik heb het over selfies en allerlei eigen-ik-gerelateerde foto's meer. Ik neem aan dat jij hier op het forum toch geen selfie gaat plaatsen. Of wel? :nananere
En vergeet ook al die prijsvragen niet, waar sommigen helemaal verslaafd aan zijn.
Je kunt ook alleen het nieuws zien wat je wilt zien en de rest uitschakelen hoor. Dat doe ik ook op Facebook, nieuws over orgels, orgelbouw, organisten, RD enzovoorts. De rest gewoon uitzetten.
Net zoals bepaalde topics mijden alhier.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Wat dacht je van de polletjes? En het beroepingswerk?
Dat zijn net zo goed verslavingen.
Dat is een interesse. En ik heb op dit moment geenszins last van bijwerkingen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik heb het over selfies en allerlei eigen-ik-gerelateerde foto's meer. Ik neem aan dat jij hier op het forum toch geen selfie gaat plaatsen. Of wel? :nananere
En vergeet ook al die prijsvragen niet, waar sommigen helemaal verslaafd aan zijn.
Tsja Jan, als jij vroeger een fotoboek van een vakantie liet zien aan familie stond jij hier wsl ook wel eens op. Je hebt niet gereageerd op mijn vraag naar een Bijbelse onderbouwing tegen hapsnap. Zeker niet irt vallen van politieke kopstukken.
Ik denk dat dat is, omdat die niet te vinden is. Refoforum kan zinloze tijdsbesteding zijn, instagram kan dat ook zijn. Maar je kunt het ook gebruiken om goede discussies te voeren (refoforum) en het leven van familie en vrienden via fotos wat te volgen (instagram).
Je reageert nu vanuit de onderbuik en vanuit wat de boer niet kent.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wat dacht je van de polletjes? En het beroepingswerk?
Dat zijn net zo goed verslavingen.
Dat is een interesse. En ik heb op dit moment geenszins last van bijwerkingen.
Ontkenning is het eerste teken van verslaving... (grapje)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik heb het over selfies en allerlei eigen-ik-gerelateerde foto's meer. Ik neem aan dat jij hier op het forum toch geen selfie gaat plaatsen. Of wel? :nananere
En vergeet ook al die prijsvragen niet, waar sommigen helemaal verslaafd aan zijn.
Tsja Jan, als jij vroeger een fotoboek van een vakantie liet zien aan familie stond jij hier wsl ook wel eens op. Je hebt niet gereageerd op mijn vraag naar een Bijbelse onderbouwing tegen hapsnap. Zeker niet irt vallen van politieke kopstukken.
Ik denk dat dat is, omdat die niet te vinden is. Refoforum kan zinloze tijdsbesteding zijn, instagram kan dat ook zijn. Maar je kunt het ook gebruiken om goede discussies te voeren (refoforum) en het leven van familie en vrienden via fotos wat te volgen (instagram).
Je reageert nu vanuit de onderbuik en vanuit wat de boer niet kent.
Ik sta vast wel op een foto. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog nooit een fotoboek trots aan iemand heb laten zien. Ik zie het nut daar helemaal niet van in om mezelf op de foto te nemen. De mensen weten toch wel hoe ik eruit zie. Daar hoef ik ze niet nog eens mee te vermoeien.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wat dacht je van de polletjes? En het beroepingswerk?
Dat zijn net zo goed verslavingen.
Dat is een interesse. En ik heb op dit moment geenszins last van bijwerkingen.
Ontkenning is het eerste teken van verslaving... (grapje)
:) :fouet
Toch vind ik het geen verslaving. Het is gewoon een interesse.

Is dat overigens echt waar wat jij schrijft?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik heb het over selfies en allerlei eigen-ik-gerelateerde foto's meer. Ik neem aan dat jij hier op het forum toch geen selfie gaat plaatsen. Of wel? :nananere
En vergeet ook al die prijsvragen niet, waar sommigen helemaal verslaafd aan zijn.
Tsja Jan, als jij vroeger een fotoboek van een vakantie liet zien aan familie stond jij hier wsl ook wel eens op. Je hebt niet gereageerd op mijn vraag naar een Bijbelse onderbouwing tegen hapsnap. Zeker niet irt vallen van politieke kopstukken.
Ik denk dat dat is, omdat die niet te vinden is. Refoforum kan zinloze tijdsbesteding zijn, instagram kan dat ook zijn. Maar je kunt het ook gebruiken om goede discussies te voeren (refoforum) en het leven van familie en vrienden via fotos wat te volgen (instagram).
Je reageert nu vanuit de onderbuik en vanuit wat de boer niet kent.
Ik sta vast wel op een foto. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog nooit een fotoboek trots aan iemand heb laten zien. Ik zie het nut daar helemaal niet van in om mezelf op de foto te nemen. De mensen weten toch wel hoe ik eruit zie. Daar hoef ik ze niet nog eens mee te vermoeien.
Ok, ik laat fotos van mooie vakanties al heel mijn leven graag aan mensen zien. Zo ook mijn afgelopen vakantie met het gezin, waarbij we prachtige natuur hebben bezocht. En daar sta ik dan wel eens op. Niet al te vaak. Moet wel te pruimen blijven.
Op instagram volg ik bv iemand die in Alaska kajakt bij Orcas. Ik vind dat prachtig om te zien.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Jantje »

Ja, dat is weer heel wat anders. Dat zijn foto's van de natuur.

Maar Instagram is natuurlijk niet speciaal daarvoor opgericht. Het draait vooral om 'mijn persoon', 'wie ik ben' en 'hoe ik me voordoe tegenover mijn volgers'. Ik sta er niet van te kijken als dat op een on-Bijbelse, provocerende en uitdagende manier gebeurt. En wat worden er allemaal voor reacties onder zo'n foto geplaatst?

En vergeet daarbij ook de jongeren niet die amper wat volgers hebben in vergelijking met de populaire jongeren die soms wel meer dan 1000 volgers hebben, zo heb ik me laten vertellen. Nu wil het niet zeggen dat die eerste groep eenzamer zou zijn. Want het is goed mogelijk dat je 1000 of meer volgers hebt, en toch zo eenzaam bent, waar anderen niet van weten. Maar het kan wel pijnlijk zijn voor hen die weinig of geen vrienden hebben.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Heb jij Instagram?

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ja, dat is weer heel wat anders. Dat zijn foto's van de natuur.

Maar Instagram is natuurlijk niet speciaal daarvoor opgericht. Het draait vooral om 'mijn persoon', 'wie ik ben' en 'hoe ik me voordoe tegenover mijn volgers'. Ik sta er niet van te kijken als dat op een on-Bijbelse, provocerende en uitdagende manier gebeurt. En wat worden er allemaal voor reacties onder zo'n foto geplaatst?

En vergeet daarbij ook de jongeren niet die amper wat volgers hebben in vergelijking met de populaire jongeren die soms wel meer dan 1000 volgers hebben, zo heb ik me laten vertellen. Nu wil het niet zeggen dat die eerste groep eenzamer zou zijn. Want het is goed mogelijk dat je 1000 of meer volgers hebt, en toch zo eenzaam bent, waar anderen niet van weten. Maar het kan wel pijnlijk zijn voor hen die weinig of geen vrienden hebben.
Nee, daarvoor is het niet opgericht. Het is simpelweg een medium.
Mijn moeder gebruikt bv met haar kaartmaakvriendinnen pinterest. Geloof me, je vind geen keuriger clubje dames bij elkaar, die plaatjes van hun creaties delen. Daarvoor hadden ze ook instagram kunnen kiezen.
Plaats reactie