Bij ons in de Biblebelt

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Herman »

Vanochtend begreep ik (indirect) dat op deze tentoonstelling ongezouten kritiek werd geleverd door bezoekers door in harde bewoordingen te verklaren dat dit gelukkig toch bijna niet meer bestaat.

Hetgeen m.i. een bewijs is dat hier iets karikaturaal is neergezet en niet een eerlijk beeld.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Hendrikus »

Herman schreef:Vanochtend begreep ik (indirect) dat op deze tentoonstelling ongezouten kritiek werd geleverd door bezoekers door in harde bewoordingen te verklaren dat dit gelukkig toch bijna niet meer bestaat.

Hetgeen m.i. een bewijs is dat hier iets karikaturaal is neergezet en niet een eerlijk beeld.
Er lopen in dit land legio mensen rond die nooit met het refowereldje in aanraking komen. Als zij zeggen dat dit (al dan niet gelukkig) toch bijna niet meer bestaat, dan zegt het iets over hun leefwereld en hun contacten. Het is een reactie, maar het hoeft niet per se kritiek te zijn.

Of er in Utrecht al dan niet een karikatuur is neergezet, durf ik niet te zeggen, ik heb de tentoonstelling nog niet gezien. Zulke reacties zijn daarvan mijns inziens geen bewijs.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
Herman schreef:Vanochtend begreep ik (indirect) dat op deze tentoonstelling ongezouten kritiek werd geleverd door bezoekers door in harde bewoordingen te verklaren dat dit gelukkig toch bijna niet meer bestaat.

Hetgeen m.i. een bewijs is dat hier iets karikaturaal is neergezet en niet een eerlijk beeld.
Er lopen in dit land legio mensen rond die nooit met het refowereldje in aanraking komen. Als zij zeggen dat dit (al dan niet gelukkig) toch bijna niet meer bestaat, dan zegt het iets over hun leefwereld en hun contacten. Het is een reactie, maar het hoeft niet per se kritiek te zijn.

Of er in Utrecht al dan niet een karikatuur is neergezet, durf ik niet te zeggen, ik heb de tentoonstelling nog niet gezien. Zulke reacties zijn daarvan mijns inziens geen bewijs.
Ik ben het met je eens, hoor. Ik werkte voorheen in een omgeving waar geen christenen werkten in de directe omgeving. Daar waren er echt wel een aantal bij die dachten dat mensen zoals ik eigenlijk nauwelijks meer bestonden. En dan ging het over kerkgang, bijvoorbeeld.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door DDD »

Herman schreef:Vanochtend begreep ik (indirect) dat op deze tentoonstelling ongezouten kritiek werd geleverd door bezoekers door in harde bewoordingen te verklaren dat dit gelukkig toch bijna niet meer bestaat.

Hetgeen m.i. een bewijs is dat hier iets karikaturaal is neergezet en niet een eerlijk beeld.
Ik ben zojuist geweest. En ik vind niet dat er een karikaturaal beeld is neergezet. Wel is het vrijwel alleen een dorpcultuurtentoonstelling. Maar er staat duidelijk bij dat er over veel dingen diversiteit is.

Wij waren helaas vergeten dat het museum vandaag gratis zou zijn, dus het was nogal druk. Maar ik kan het zeker aanbevelen.
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Christa »

https://www.npostart.nl/jacobine/14-09-2019/KN_1706165

Is er toekomst voor de Bible Belt?

Vandaag 17:45

 • NCRV • 26 min 

Jacobine Geel in gesprek met mensen uit de Biblebelt naar aanleiding van het grote succes van de tentoonstelling Bij ons in de Biblebelt.
Plaats reactie