Bij ons in de Biblebelt

Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Boertje »

Wat ik ook zo fijn vind, hier heb je nog echt Christelijke boekhandels, echt een verschil met Bruna hoor. Wij hebben een hele bekende hier van Riemer in Ermelo, tot gebr Kosters in Barneveld en van Horssen in Putten. Heerlijk die keuze.
Wat ik ook zo fijn vind, je hebt hier nog echt de middenstand, leuke gemoedelijke winkels waar je lekker met de eigenaar kunt keuvelen in plaats van de winkel uitgekeken worden. En niet te vergeten de diverse ambachtelijke winkels. Nee geef mij maar de Biblebelt ipv de randstad. Het hele leven is veel gemoedelijker hier.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Orchidee »

Ik woon dan volgens Wikipedia in de bible belt maar toch heus in de Randstad hoor!
Hier heb je ook goede boekhandels
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door FlyingEagle »

Het criteria van de biblebelt is toch de aanwezigheid van goede boekhandels?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Dodo »

Station - poster Bij ons in de Biblebelt - en onderaan: bankgiro loterij.

Het kan verkeren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Mara »

FlyingEagle schreef:Het criteria van de biblebelt is toch de aanwezigheid van goede boekhandels? Afbeelding
Ik dacht de aanwezigheid van refodomes. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door refo »

FlyingEagle schreef:Het criteria van de biblebelt is toch de aanwezigheid van goede boekhandels? Afbeelding
Nee, bijbels. Die ook gelezen worden.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Boertje »

En de Zondagsrust, ook een voornamelijk criterium. Bij ons geen festivals. Kermissen, winkels open op zondag. En ook de hoeveelheid kerken niet te vergeten. En wat ook zo merkbar is hoe mensen met elkaar omgaan. Dat is toch heel anders en minder vluchtig dan in een grote stad.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door merel »

Je bedoelt dat er meer sociale controle is ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:Het criteria van de biblebelt is toch de aanwezigheid van goede boekhandels? Afbeelding
Inderdaad. In dat geval kan ik namelijk zeggen dat ik ook nog in de Biblebelt woon, al is dat net op het randje.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door J.C. Philpot »

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Terri »

Ze straalt iets heel positiefs uit.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Herman »

Ze droeg ook vaak bij aan de lezersrubriek/ingezonden brieven in het rd, meen ik. Maar ik kan haar mogelijk verwarren met iemand met dezelfde achternaam.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:Toch klinkt het sektarisch. Ik vind dat echt heel zorgelijk. Het zal ongetwijfeld een zeer beminnelijke man geweest zijn (al begrijp ik dan niet waarom iemand hem uit de weg zou gaan), maar als het waar is, dan zou dat heel erg zijn. Dat zulke verhalen ontstaan, is echter niet veel minder erg.
Dat er juist in dit soort kringen sektarische trekjes kunnen ontstaan, moge duidelijk zijn.
Het concrete voorbeeld dat hier voorbij kwam, mag je gerust cum grano salis nemen.
Het lastige is, dat mensen met een hang naar mystiek zulke verhalen juist koesteren als een graadmeter voor het ware.
Dit is menselijk wetenschappelijk beargumenteerd. Het menselijk vorsen naar de waarheid van hetgeen verborgen is schittert hier in volle glorie. Men tracht tegenwoordig alles wetenschappelijk te beargumenteren en te verklaren of te ontkrachten. Maar wat betreft de verborgenheid der Godzaligheid, daar kan men nooit inkomen. Als men het niet kan ontkennen gaat men vaak spotten. Wat deden de mensen toen die eenvoudige Galileeërs daar spraken op de pinksterdag? En later, toen er een bekend teken geschied was dat men niet kon loochenen? Hun werd scherpelijk geboden.... De mond moest gesnoerd worden en men vreesde (ondanks alles!) niet. Hun verstand was daartoe te hoog. Mystiek... Zo noemt men het, en het werk Gods verwordt tot een Menselijk Systeem.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bij ons in de Biblebelt

Bericht door Mara »

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie