Stappenteller/smartwatch

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Stappenteller/smartwatch

Bericht door Dodo »

Onlangs heb ik een fitbit Alta gekocht, tweedehands. Een stappenteller om je pols, die ook afstand bijhoudt en je pols meet. Met de bijbehorende app kun je het allemaal volgen en per dag bekijken. Ook je slaapritme legt hij vast.
Het is een leuk speeltje, en ik merk dat het bijhouden van het aantal stappen dat ik doe, helpt om er nog wat meer te doen. Een van de kinderen heeft er ook een, met nog wat meer functies, dus nu zijn we ook fitbit-vrienden. Ik kan zien hoeveel stappen hij gedaan heeft (veel, heel veel - hij werkt in een winkel en doet op een gewone werkdag 30.000 stappen).
Aardige bijkomstigheid is dat de fitbit trilt als ik op de mobiel gebeld wordt. Handig als het geluid uit staat, zo mis ik toch niks. Of is dat juist een nadeel? Ik word niet veel gebeld gelukkig.

Zijn er hier meer mensen die zo'n ding hebben, en bevalt het?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door BJD »

Dodo schreef:Onlangs heb ik een fitbit Alta gekocht, tweedehands. Een stappenteller om je pols, die ook afstand bijhoudt en je pols meet. Met de bijbehorende app kun je het allemaal volgen en per dag bekijken. Ook je slaapritme legt hij vast.
Het is een leuk speeltje, en ik merk dat het bijhouden van het aantal stappen dat ik doe, helpt om er nog wat meer te doen. Een van de kinderen heeft er ook een, met nog wat meer functies, dus nu zijn we ook fitbit-vrienden. Ik kan zien hoeveel stappen hij gedaan heeft (veel, heel veel - hij werkt in een winkel en doet op een gewone werkdag 30.000 stappen).
Aardige bijkomstigheid is dat de fitbit trilt als ik op de mobiel gebeld wordt. Handig als het geluid uit staat, zo mis ik toch niks. Of is dat juist een nadeel? Ik word niet veel gebeld gelukkig.

Zijn er hier meer mensen die zo'n ding hebben, en bevalt het?
Geen fitbit maar een amazfit. Mijn zoontje heeft een fitbit. Trillen bij appjes enzv dat heb ik uitgezet. Zo’n stappenteller stimuleert te wandelen al vind ik nog een hele toer om de 10.000 stappen te halen. :D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door refo »

Iedere smartphone heeft toch een stappentel-functie tegenwoordig?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door BJD »

refo schreef:Iedere smartphone heeft toch een stappentel-functie tegenwoordig?
Ja volgens mij wel.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Dodo »

BJD schreef:
refo schreef:Iedere smartphone heeft toch een stappentel-functie tegenwoordig?
Ja volgens mij wel.
Maar dan moet je die altijd bij je hebben. Mijn man heeft daardoor zijn mobiel mee naar de kerk...
Ik heb daarom liever de armband. En met een hond is het direct veel makkelijker om aan veel stappen te komen.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:
BJD schreef:
refo schreef:Iedere smartphone heeft toch een stappentel-functie tegenwoordig?
Ja volgens mij wel.
Maar dan moet je die altijd bij je hebben. Mijn man heeft daardoor zijn mobiel mee naar de kerk...
Ik heb daarom liever de armband. En met een hond is het direct veel makkelijker om aan veel stappen te komen.
Klopt. Ik heb het ook op mijn mobiel. Maar moest onlangs een nieuw en die is een slag groter. Stuk lastiger om in je broekzak mee te nemen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Dodo »

Zijn er hier nog mensen die Ommetje gedownload hebben, naar aanleiding van het RD-magazine van afgelopen zaterdag? Ik wel, en ik zag dat er al heel veel mensen aangesloten waren. Jammer dat je de app met de hand aan en uit moet zetten, als je een stukje gaat lopen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Zijn er hier nog mensen die Ommetje gedownload hebben, naar aanleiding van het RD-magazine van afgelopen zaterdag? Ik wel, en ik zag dat er al heel veel mensen aangesloten waren. Jammer dat je de app met de hand aan en uit moet zetten, als je een stukje gaat lopen.
Nee. Maar ik las wel een interview met Nicolaas Klei, die van XXXL naar maatje M is gegaan, alleen door elke dag te wandelen.
Hij berekende dat je ongeveer een uur en 3 kwartier moet wandelen, vooraleer je de 10.000 stappen haalt.
Met de teller heb je minder de neiging om het na anderhalf uur op te geven, maar juist nog even boven die 10.000 wilt uitkomen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Dodo »

Met gewone dagelijkse bezigheden loop je al een paar duizend stappen, dus met een flinke wandeling elke dag ben je er ook. En tienduizend is ook weer niet een 'heilige graal' van bewegen. Ik heb de stappenteller op 8000 staan, dat is voor mij een prima getal.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Met gewone dagelijkse bezigheden loop je al een paar duizend stappen, dus met een flinke wandeling elke dag ben je er ook. En tienduizend is ook weer niet een 'heilige graal' van bewegen. Ik heb de stappenteller op 8000 staan, dat is voor mij een prima getal.
Ik houd weleens bij hoe vaak ik de trap op en af ga. En alhoewel ik zo veel mogelijk combineer, valt dat dus ook mee (of tegen, net hoe je het bekijkt)
Een aantal jaren geleden vonden ze krukjes uit om bij de strijkplank of afwasteil te zetten.
En nu is staan opeens heel gezond en zijn er stabureau's uitgevonden.
Het kan verkeren Dodo. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Onlangs heb ik een fitbit Alta gekocht, tweedehands. Een stappenteller om je pols, die ook afstand bijhoudt en je pols meet. Met de bijbehorende app kun je het allemaal volgen en per dag bekijken. Ook je slaapritme legt hij vast.
Het is een leuk speeltje, en ik merk dat het bijhouden van het aantal stappen dat ik doe, helpt om er nog wat meer te doen. Een van de kinderen heeft er ook een, met nog wat meer functies, dus nu zijn we ook fitbit-vrienden. Ik kan zien hoeveel stappen hij gedaan heeft (veel, heel veel - hij werkt in een winkel en doet op een gewone werkdag 30.000 stappen).
Aardige bijkomstigheid is dat de fitbit trilt als ik op de mobiel gebeld wordt. Handig als het geluid uit staat, zo mis ik toch niks. Of is dat juist een nadeel? Ik word niet veel gebeld gelukkig.

Zijn er hier meer mensen die zo'n ding hebben, en bevalt het?
Ik heb de Fitbit Inspire. Best leuk. Slaapscore doet hij niet zo goed. Wat ik erg irritant vind is het feit dat het schermpje maar 3 seconden aangaat en dan weer uit. Dus moet je weer je hand draaien of op het knopje drukken. Overal gezocht op forums, maar schijnt niet anders in te stellen te zijn.

Ik heb, gezien het feit dat ik wel veel gebeld en 'gebericht' wordt, die functie uitgeschakeld.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Dodo schreef:Zijn er hier nog mensen die Ommetje gedownload hebben, naar aanleiding van het RD-magazine van afgelopen zaterdag? Ik wel, en ik zag dat er al heel veel mensen aangesloten waren. Jammer dat je de app met de hand aan en uit moet zetten, als je een stukje gaat lopen.
Nee. Maar ik las wel een interview met Nicolaas Klei, die van XXXL naar maatje M is gegaan, alleen door elke dag te wandelen.
Hij berekende dat je ongeveer een uur en 3 kwartier moet wandelen, vooraleer je de 10.000 stappen haalt.
Met de teller heb je minder de neiging om het na anderhalf uur op te geven, maar juist nog even boven die 10.000 wilt uitkomen.
Ik heb die app met het werk ook. Best leuk ook.
Van XXXL naar M, door alleen te wandelen en niets aan je voeding te wijzigen, duurt heel erg lang. Of hij deed daarvoor echt helemaal niks. Zoveel verbrand je niet met wandelen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Herman »

Ik heb de app pedometer. Ook interessant om dit allemaal bij te houden.

In januari tot en met april had ik een loopgedrag van circa 40.000 per maand. Met een zittend beroep.

Daarna ging ik drie a vier dagen in de week een uur (6.000 stappen) lopen, inmiddels is dat in de winter weer lekker afgezakt.
  • Mei: 203.885
    Juni: 233.831
    Juli: 222.653
    Augustus: 204.529
    September: 121.921
    Oktober: 130.124
    November: 92.620
    December: 67.973
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Ik heb de app pedometer. Ook interessant om dit allemaal bij te houden.

In januari tot en met april had ik een loopgedrag van circa 40.000 per maand. Met een zittend beroep.

Daarna ging ik drie a vier dagen in de week een uur (6.000 stappen) lopen, inmiddels is dat in de winter weer lekker afgezakt.
  • Mei: 203.885
    Juni: 233.831
    Juli: 222.653
    Augustus: 204.529
    September: 121.921
    Oktober: 130.124
    November: 92.620
    December: 67.973
Ik denk dat je met een fitbit wel hoger scoort Herman. Ik heb die app ook. Maar heb mijn telefoon niet altijd bij me. Met de fitbit, die ik heb gekregen op 6 november, heb ik een gemiddelde van 9800 stappen per dag. Met de pedometer maar 5500.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Herman »

Ik heb ook zo'n lijstje met kilogrammen. Die heeft een tegendraadse trend :-). Het gaat mij niet om de precieze metingen, maar wel om het gegeven dat ik me er toe moet aanzetten dat rondje van een uur wat vaker in de week te lopen.
Plaats reactie