Stappenteller/smartwatch

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Ik heb ook zo'n lijstje met kilogrammen. Die heeft een tegendraadse trend :-). Het gaat mij niet om de precieze metingen, maar wel om het gegeven dat ik me er toe moet aanzetten dat rondje van een uur wat vaker in de week te lopen.
Haha, ik ben nogal fanatiek van het bijhouden. Ik hou ook mijn eten bij in de app van het voedingscentrum. Dus het lijstje met kg's blijft wel redelijk gelijk. Het stijgt nu gelijk met de mate van sporten, dus dat zie ik dan als een positieve relatie.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door merel »

Eten bijhouden heb ik een paar weken gedaan, maar ik merkte dat het mij te veel ging beheersen. Heb jij daar geen last van? Idem met een stappenteller. Ik wandel meerdere keren in de week 10 km en doe hetzelfde rondje ook een keer hardlopend. Normaliter fiets ik 10-30 km per dag. Helaas door de lockdown en sluiting scholen niet meer. Voor nu is dat even genoeg beweging
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Eten bijhouden heb ik een paar weken gedaan, maar ik merkte dat het mij te veel ging beheersen. Heb jij daar geen last van? Idem met een stappenteller. Ik wandel meerdere keren in de week 10 km en doe hetzelfde rondje ook een keer hardlopend. Normaliter fiets ik 10-30 km per dag. Helaas door de lockdown en sluiting scholen niet meer. Voor nu is dat even genoeg beweging
Nee, ik weet dat ik iedere dag rond de 2600 kcal wil/kan eten. Daarvan 150 gram eiwit. Rest redelijk flexibel. Ik heb het wel zo een beetje in mijn hoofd inmiddels.
Stappenteller heb ik niet zoveel last van. Ik beweeg graag. In de vakantie vrijwel iedere dag op tijd uit bed. Even half uurtje wandelen, half uurtje thuis workout, lekker ijskoud douchen en daarna niet zoveel meer :-).
Nu is het inderdaad wel even zoeken weer. Vanmorgen naar kantoor gelopen. Straks terug. Mijn vrouw aflossen. Dinsdag heb ik een afspraak bij de fysio. Die zit in een sportschool. Daar mag ik dan daarna wsl nog even sporten.
Ik merk dat ik, nu ik geen 10 uur woon-werk-verkeer per week meer heb en meer sport, toch wel echt een stuk fitter ben. Blijf ik graag ook.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door merel »

En wat gebeurt er als je meer of minder dan 2600 calorieën en 150 Gr eiwitten eet?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:En wat gebeurt er als je meer of minder dan 2600 calorieën en 150 Gr eiwitten eet?
Op korte termijn niets. Op langere termijn zal ik afvallen of aankomen.
Online
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door JvW »

Ik heb ook een geruime tijd mijn eten bijgehouden. Het is een behoorlijke opgave in het begin, maar het went snel.
Samen met meer bewegen heeft het ertoe geleidt dat ik uiteindelijk 20kg ben afgevallen. Ik gebruikte toen de app MyFitnessPal, mede omdat daar een uitgebreide lijst met eten beschikbaar is en je eenvoudig via de streepjescodes eten kunt registreren. Het effect van het registreren was bij mij dat ik me veel bewuster werd van de voedingswaarde van verschillende soorten voedsel.

Nu gebruik ik een Garmin watch om mijn hartslag te registreren en mijn beweging. Deze gebruik ik voornamelijk vanwege het sporten. Op dit moment is mijn gewicht stabiel en moet ik juist in tijden van veel sporten erop letten dat ik voldoende blijf eten....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:Ik heb ook een geruime tijd mijn eten bijgehouden. Het is een behoorlijke opgave in het begin, maar het went snel.
Samen met meer bewegen heeft het ertoe geleidt dat ik uiteindelijk 20kg ben afgevallen. Ik gebruikte toen de app MyFitnessPal, mede omdat daar een uitgebreide lijst met eten beschikbaar is en je eenvoudig via de streepjescodes eten kunt registreren. Het effect van het registreren was bij mij dat ik me veel bewuster werd van de voedingswaarde van verschillende soorten voedsel.

Nu gebruik ik een Garmin watch om mijn hartslag te registreren en mijn beweging. Deze gebruik ik voornamelijk vanwege het sporten. Op dit moment is mijn gewicht stabiel en moet ik juist in tijden van veel sporten erop letten dat ik voldoende blijf eten....
Is je Garmin ook handig op de fiets? Want de Fitbit die ik heb heeft geen GPS. Dus heb ik voor Strava toch mijn mobiel nodig.
Wat ik overigens vooraf al wist. Ik wilde een wat goedkopere Fitbit, om het eens te proberen.
Online
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: Is je Garmin ook handig op de fiets? Want de Fitbit die ik heb heeft geen GPS. Dus heb ik voor Strava toch mijn mobiel nodig.
Wat ik overigens vooraf al wist. Ik wilde een wat goedkopere Fitbit, om het eens te proberen.
In principe kan ik met mijn Garmin (Vivoactive 4) ook fietsen met GPS. Maar ik gebruik op de fiets mijn fietscomputer (Garmin Edge 520 Plus) die gekoppeld is aan Strava. Mijn horloge is gekoppeld aan de fietscomputer en houdt dan alleen mijn hartslag bij. Ik zou dus zonder fietscomputer kunnen.
Mobiel heb ik vervolgens ook bij me om in een noodgeval te kunnen bellen en om digitaal geld bij me te hebben.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door helma »

Ik heb dit horloge, wilde niet zo'n zwart ding. Ik heb hem inmiddels op 8000 stappen staan. Heb een half jaar 10.000 gedaan. Heb hem sinds moederdag. Daarvoor gebruikte ik mijn smartphone, maar lang niet in iedere rok/jurk zit een zak.
Ik merkte dat een smartphone in een broekzak (van mijn man) wel beter telt dan in mijn rok.

Ben sinds maart 2020 17 kilo afgevallen, dus voor mij werkt het wel om stappen te tellen...

Heb sinds zaterdag ook 'Ommetje' Dodo!

Heb alleen mijn mail en agenda op mijn horloge, maar denk dat ik de mail er nog afhaal. Voegt niet zoveel toe.
Het slapen bijhouden vind ik ook wel handig, al telt hij wakker zijn vaak voor licht slapen. Daarin vind ik hem niet heel accuraat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zita »

Ik heb op dezelfde telefoon twee stappentellerapps. Ze wijken onderling ongeveer 50% af. Dus volgens de ene app heb ik 9000 stappen, terwijl de andere nog geen 6000 aangeeft. Vanuit mijn lengte wordt ook de afstand van mijn wandeling bepaald. Die is nog eens flink korter dan de werkelijkheid. Dus als ik een route van 20 kilometer heb gelopen (naast de stappen die je gewoon al doet), heb ik volgens de app 12 kilometer gelopen die dag. Kortom: ik heb er eigenlijk niks aan.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Mannetje »

Zita schreef:Ik heb op dezelfde telefoon twee stappentellerapps. Ze wijken onderling ongeveer 50% af. Dus volgens de ene app heb ik 9000 stappen, terwijl de andere nog geen 6000 aangeeft. Vanuit mijn lengte wordt ook de afstand van mijn wandeling bepaald. Die is nog eens flink korter dan de werkelijkheid. Dus als ik een route van 20 kilometer heb gelopen (naast de stappen die je gewoon al doet), heb ik volgens de app 12 kilometer gelopen die dag. Kortom: ik heb er eigenlijk niks aan.
Juist heel gezond zo! Als de app zegt dat je genoeg gedaan hebt, heb je dat zeker gedaan...
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Dodo »

Zita schreef:Ik heb op dezelfde telefoon twee stappentellerapps. Ze wijken onderling ongeveer 50% af. Dus volgens de ene app heb ik 9000 stappen, terwijl de andere nog geen 6000 aangeeft. Vanuit mijn lengte wordt ook de afstand van mijn wandeling bepaald. Die is nog eens flink korter dan de werkelijkheid. Dus als ik een route van 20 kilometer heb gelopen (naast de stappen die je gewoon al doet), heb ik volgens de app 12 kilometer gelopen die dag. Kortom: ik heb er eigenlijk niks aan.
Je kunt toch instellen hoe groot een stap ongeveer is? Ik heb wel eens wat apps geprobeerd, en dan kon je dat zelf aangeven. Zo'n groot verschil zou niet moeten mogen.

@Helma, mooi horloge! Die ziet er eigenlijk niet eens uit als een smartwatch.

Ik zie wel in Ommetje dat er al honderden RD-lezers zijn die zich aangesloten hebben. Het zal zich wel een beetje uitsorteren hoeveel het volhouden, maar toch grappig dat zoveel mensen die willen gaan doen.
Je kunt extra punten verdienen met het delen van je prestaties op facebook of via whatsapp. Ik heb een familielid die twee keer per jaar op whatsapp kijkt, ik zal hem dagelijks mijn resultaten sturen :) Dan leg ik in juni wel uit waar dat voor was. En ondertussen oogst ik mijn puntjes.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

helma schreef:Ik heb dit horloge, wilde niet zo'n zwart ding. Ik heb hem inmiddels op 8000 stappen staan. Heb een half jaar 10.000 gedaan. Heb hem sinds moederdag. Daarvoor gebruikte ik mijn smartphone, maar lang niet in iedere rok/jurk zit een zak.
Ik merkte dat een smartphone in een broekzak (van mijn man) wel beter telt dan in mijn rok.

Ben sinds maart 2020 17 kilo afgevallen, dus voor mij werkt het wel om stappen te tellen...

Heb sinds zaterdag ook 'Ommetje' Dodo!

Heb alleen mijn mail en agenda op mijn horloge, maar denk dat ik de mail er nog afhaal. Voegt niet zoveel toe.
Het slapen bijhouden vind ik ook wel handig, al telt hij wakker zijn vaak voor licht slapen. Daarin vind ik hem niet heel accuraat.
Afbeelding
Alleen door het tellen van stappen?
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door helma »

Nee... Ook door op mijn eetpatroon te letten.
Ik ben een emotie-eter...dat heb ik ook aangepakt.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stappenteller/smartwatch

Bericht door Zeeuw »

helma schreef:Nee... Ook door op mijn eetpatroon te letten.
Ik ben een emotie-eter...dat heb ik ook aangepakt.
:super
Plaats reactie