Wereldreis?

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Wereldreis?

Bericht door liz boer »

Herman schreef:
liz boer schreef:Waarom wel als verlenging van je studie? Ik ben nogal zwart wit het is Ja of het is Nee.
Dat is nogal simpel. Als je niet in het buitenland mag studeren, dan mag je het ook niet in Nederland.
Dat is geen wereldreis maken.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wereldreis?

Bericht door Wandelende »

Ik begrijp het fenomeen 'wereldreizen' wel. Even uit de voort denderende trein van deze doorgedraaide Westerse maatschappij springen. Het gevoel van 'vrijheid en ontdekking' wordt vaak benoemd door wereldreizigers. Dat kan onze geliberaliseerde Westerse maatschappij niet bieden. Overigens is het maar de vraag of wereldreizen dat wel kunnen bieden. Het is in ieder geval vormend voor je wereldbeeld en cultuurkennis.

Daarnaast vind ik, opvoedkundig gezien, dat als de kinderen volwassen zijn de ouders de navelstreng niet denkbeeldig vast moeten willen houden.
(~)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: RE: Re: RE: Re: Wereldreis?

Bericht door Ditbenik »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef:.
Zes dagen zult gij arbeiden. Niet naar een vergelegen land reizen.
Werk jij dan zes dagen in de week?

Toen wij net getrouwd waren hebben rondgereisd in Rusland en de Baltische Staten. Heerlijk om voor langere tijd op reis te zijn en andere culturen en geschiedenis van andere landen te leren kennen.

Ik kan het iedere jongere aanbevelen. Het draagt bovendien bij om je eigen (sub)cultuur op waarde te kunnen schatten, het werkt enorm relativerend.
Ik werk zes dagen ja.
En dat zonder ook ooit maar een dag vakantie op te nemen want anders voldoe je ook niet aan het 'zes dagen zult gij arbeiden'. En ook pensioen is dan niet mogelijk. Maar wel rusten in de ploegtijd en in de oogst. Maar hoe kan Jezus dan gelijkenissen vertellen over mensen die reizen naar een ver land?
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wereldreis?

Bericht door merel »

Als ik de tijd terug kon draaien had ik rond mijn 20e/25e ook andere keuzes gemaakt en was eerst gaan reizen. Die ervaring neemt niemand je meer af.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wereldreis?

Bericht door Herman »

Ach, nu kan je op je 55ste?
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wereldreis?

Bericht door merel »

Ik vermoed dat wij dan nog in de studerende kinderen zitten, dus helaas.
En eigenlijk denk ik dat je dit moet doen voordat je begint aan het serieuze leven van werken, vaste lasten etc.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wereldreis?

Bericht door Mara »

Herman schreef:Ach, nu kan je op je 55ste?
Als Merel 55 is, bestaat de AOW misschien niet meer en zal haar pensioenpotje nog groter moeten worden misschien.
En is het klimaat zo bedroevend dat vliegen alleen in uiterste noodzaak nog mag.

Het is toch belachelijk dat de trein naar Maastricht duurder is dan een ticket naar Barcelona?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wereldreis?

Bericht door refo »

Een wereldreis maken door jonge mensen is een prima idee. Als ze die reis zelf betalen en indien nodig ter plekke steeds werken om de kas weer te vullen. Het kan geen kwaad om eens om je heen te kijken en de bubbel die Nederland heet te verlaten.
Het is overal gevaarlijk en overal moet je bewaard worden.

Met dit soort zaken is het vaak: "ik vind dat het niet kan, dus zal de bijbel hierover ook wel negatief oordelen".
Plaats reactie