Vakantie

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vakantie

Bericht door Nasrani »

Deze week vakantie gehouden op Hoge Hexel. Is goed bevallen. Hadden een heerlijk huisje met veel ruimte er om heen. Zwembad en nieuwe zwemvijver op het park.. wat wil je nog meer met deze temperaturen. Onze oudste ging iedere morgen lekker knutselen met een vriendinnetje van het park. S avonds een aantal keren meegedaan met een spel. Er lag totaal geen druk op om mee te doen alles was zeer vrijblijvend.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Nasrani schreef:Deze week vakantie gehouden op Hoge Hexel. Is goed bevallen. Hadden een heerlijk huisje met veel ruimte er om heen. Zwembad en nieuwe zwemvijver op het park.. wat wil je nog meer met deze temperaturen. Onze oudste ging iedere morgen lekker knutselen met een vriendinnetje van het park. S avonds een aantal keren meegedaan met een spel. Er lag totaal geen druk op om mee te doen alles was zeer vrijblijvend.
Mooie omgeving daar! Hoge Hexel maakt deel uit van de gemeente Wierden. Wij hebben tussen 1967 en 1985 in de gemeente Wierden gewoond.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

helma schreef:Wij zijn weer thuis uit Veysonnaz. Fijne tijd gehad met op een paar na ons hele gezin. (Gelukkig wel verdeeld over de 2 weken...beide weken waren we met 8 pers.) Heerlijke wandelingen gemaakt. Echt genieten.

Wij zijn 2 keer met O&S meegeweest. Het nadeel is dat we er graag zelf op uit gaan en de jongelui dan toch vroeg thuis wilde zijn voor het avondprogramma.
Het kinderprogramma snoept dan ook al een deel van je dag af; dus daar hebben we niet aan meegedaan. De jongeren die nu nog thuis wonen hebben niet zo'n behoefte aan een recreatieprogramma dus we zoeken het nu zelf wel uit.
De kerkdienst met preekbespreking vind ik zelf wel meerwaarde hebben.
Wij zitten nu in Veysonnaz.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vakantie

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:
Nasrani schreef:Deze week vakantie gehouden op Hoge Hexel. Is goed bevallen. Hadden een heerlijk huisje met veel ruimte er om heen. Zwembad en nieuwe zwemvijver op het park.. wat wil je nog meer met deze temperaturen. Onze oudste ging iedere morgen lekker knutselen met een vriendinnetje van het park. S avonds een aantal keren meegedaan met een spel. Er lag totaal geen druk op om mee te doen alles was zeer vrijblijvend.
Mooie omgeving daar! Hoge Hexel maakt deel uit van de gemeente Wierden. Wij hebben tussen 1967 en 1985 in de gemeente Wierden gewoond.
Ik denk het wel ja.... ;)
We zijn niet van het park afgeweest ivm de warmte. In het verleden wel eens in Zuna gezeten en de omgeving is inderdaad wel mooi daar.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Nasrani schreef:
-DIA- schreef:
Nasrani schreef:Deze week vakantie gehouden op Hoge Hexel. Is goed bevallen. Hadden een heerlijk huisje met veel ruimte er om heen. Zwembad en nieuwe zwemvijver op het park.. wat wil je nog meer met deze temperaturen. Onze oudste ging iedere morgen lekker knutselen met een vriendinnetje van het park. S avonds een aantal keren meegedaan met een spel. Er lag totaal geen druk op om mee te doen alles was zeer vrijblijvend.
Mooie omgeving daar! Hoge Hexel maakt deel uit van de gemeente Wierden. Wij hebben tussen 1967 en 1985 in de gemeente Wierden gewoond.
Ik denk het wel ja.... ;)
We zijn niet van het park afgeweest ivm de warmte. In het verleden wel eens in Zuna gezeten en de omgeving is inderdaad wel mooi daar.
Zuna, een prachtplaats... Een plaats ook met dierbare herinneringen. Dat is plaatsje waar we vanuit een ander plaats gingen wonen. Wij kwamen uit een plaats waar geen begrip was voor "de fienen". We werden er niet begrepen, waren ons bestempeld als spelbrekers als we aan evenementen niet mee konden doen. Dat zeiden ze net niet hardop, maar je voelde goed dat je er niet zo gewenst was. Daarbij onbegrip van buren, enz. Aan de ene kant is het opgroeien in een "wereldse omgeving" soms ook goed om je principes te leren verdedigen, daar wordt goed op gelet! O wee, als je een foutje maakte! Dat deed ons dan ons ons tenslotte geboortedorp uitvluchten. We kwamen terecht in Zuna, dat in feite geheel op Rijssen is georiënteerd. Daar hebben we goede jaren mogen doorbrengen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vakantie

Bericht door Ditbenik »

Inmiddels loopt de vakantieperiode weer op z'n einde. De eerste regio gaat maandag weer naar school. De parken van VakanZ zijn weer voorbij. Zachtjes aan begint Nederland weer 'normaal' te worden. Gewoon weer heerlijk aan het werk. 't Is weer voorbij die mooie zomer.' Weemoed of vreugde?
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Ik zal blij zijn als de ergste drukte van de zomerperiode voorbij is;-)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik zal blij zijn als de ergste drukte van de zomerperiode voorbij is;-)
Dan rijd jij vast nooit over de A1, A4, de A15 of de A20 tijdens de spits. :D
Het scheelt zoveel reistijd, ten positieve, in de maanden juli en augustus.
Dochter heeft tijdelijk wel een zitplaats in de trein. We kunnen hier sneller een parkeerplek vinden.
Van mij mag het een half jaar zomervakantie zijn. :yahoo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Ik doelde op mijn werk. Maar ik reis inderdaad in principe niet in de spits, hooguit met de fiets. Ik ben jaren geleden een keer met de auto van de Utrechtse Heuvelrug naar Dordrecht gereden en dat vond ik zo ergerlijk dat ik het vrijwel nooit meer heb gedaan. Ik reis altijd vóór of na de spits en bij voorkeur met de trein.

Alleen met Sinterklaas of bij een ongeluk buiten de spits gaat er wel eens wat mis.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Ditbenik schreef:Weemoed of vreugde?
1xweemoed en 2xvreugde. ;)
Weemoed, omdat de vakantieperiode weer voorbij is gevlogen.
Vreugde, vanwege de herinnering aan een fijne vakantie met mooie ontmoetingen.
Vreugde, vanwege het mooie werk dat ik mag doen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door Delftenaar »

Mara schreef:Dan rijd jij vast nooit over de A1, A4, de A15 of de A20 tijdens de spits. :D
Het scheelt zoveel reistijd, ten positieve, in de maanden juli en augustus.
Zeg dat wel. Het scheelt me 45 minuten.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

helma schreef:
Wij zijn 2 keer met O&S meegeweest.

Wat zijn de verschillen tussen O&S en Vakanz?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Wandelende schreef:
Bezorgd schreef:Ik dacht dat het heel vrijblijvend was.
Aantal activiteiten die je leuk lijkt doe je aan mee, en verder doe je ook activiteiten als gezin.
Dat is onze insteek. We gaan zien of dat past.
Dat is het ook.
Ben 5x met Vakanz meegeweest op 3 verschillende parken in zeer verschillende prijscategorieën, dus ook verschillende 'bevolking'.
Ik herken mij totaal niet in de "verplichting" om mee te doen met activiteiten. Wel vond ik het gezellig om af en toe iets te doen, maar met hetzelfde gemak waren we er een aantal keer niet bij. De ene keer wel een sociaal praatje, de volgende keer blijft het bij een groet.
Geen van ons allen (destijds 6/7 personen) voelde de "verplichting" om mee te doen of werd anders bekeken bij een andere keuze.

Het zal per persoon verschillen. Dus ervaar het vooral zelf. Ik heb persoonlijk een enorme hekel aan sociale druk en sociale controle, en dat viel mij nog alles mee in de 5 jaar Vakanz.
1e keer Vakanz beviel goed. Ongedwongen. En de kids vermaakten zich uitstekend.
Sociale druk hebben wij niet ervaren.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Vakantie

Bericht door Wandelende »

Bezorgd schreef:
Wandelende schreef:
Bezorgd schreef:Ik dacht dat het heel vrijblijvend was.
Aantal activiteiten die je leuk lijkt doe je aan mee, en verder doe je ook activiteiten als gezin.
Dat is onze insteek. We gaan zien of dat past.
Dat is het ook.
Ben 5x met Vakanz meegeweest op 3 verschillende parken in zeer verschillende prijscategorieën, dus ook verschillende 'bevolking'.
Ik herken mij totaal niet in de "verplichting" om mee te doen met activiteiten. Wel vond ik het gezellig om af en toe iets te doen, maar met hetzelfde gemak waren we er een aantal keer niet bij. De ene keer wel een sociaal praatje, de volgende keer blijft het bij een groet.
Geen van ons allen (destijds 6/7 personen) voelde de "verplichting" om mee te doen of werd anders bekeken bij een andere keuze.

Het zal per persoon verschillen. Dus ervaar het vooral zelf. Ik heb persoonlijk een enorme hekel aan sociale druk en sociale controle, en dat viel mij nog alles mee in de 5 jaar Vakanz.
1e keer Vakanz beviel goed. Ongedwongen. En de kids vermaakten zich uitstekend.
Sociale druk hebben wij niet ervaren.
Mooi, fijne vakantie gehad zo te horen. :)
(~)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Wij hebben het heerlijk gehad, maar ben toch ook wel blij dat het " gewone" leven weer begint.
Plaats reactie