Vakantie

Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Vakantie

Bericht door Onbekende »

-DIA- schreef:Is er echt technisch gezien, verschil tussen Dacia en Renault? De meeste Dacia's, misschien wel allemaal, worden in andere delen van de wereld verkocht onder het merk Renault.
Nee, de techniek is identiek.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Ik rij anders een Lease-Dacia (bijtelling over een nieuwwaarde van 16.000 euro). Dat heeft Bertiel goed onthouden.
Dan zul je één van de weinigen zijn vanwege de hoge bijtelling.
Online
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

de bijtelling van een dacia benzine is echt niet hoger dan de bijtelling van een volkswagen benzine
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef:de bijtelling van een dacia benzine is echt niet hoger dan de bijtelling van een volkswagen benzine
Dat klopt. Een beetje een bedrijf verplicht de werknemers om op zijn minst een PHEV te leasen, bij voorkeur natuurlijk een BEV of FCEV.
Online
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

tuurlijk... nu de bijtelling omhoog gaat voor EV neemt het aantal aanvragen ervoor juist af.
Daarnaast is er in bepaalde delen van Nederland geen mogelijkheid om extra laadpalen te plaatsen, dat levert ook niet echt veel animo op
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef:tuurlijk... nu de bijtelling omhoog gaat voor EV neemt het aantal aanvragen ervoor juist af.
Daarnaast is er in bepaalde delen van Nederland geen mogelijkheid om extra laadpalen te plaatsen, dat levert ook niet echt veel animo op
Dat klopt, maar in de tijd dat de Dacia werd geleased, was daar nog geen sprake van.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Ik denk dat je het kan zien aan haar dochters ;)
Hebben die specifieke kenmerken of zijn het er heul veel?
Er is er 1 mee. Ze komt uit het land van de koningin van Sheba en waarschijnlijk de Moorman. Ook hebben wij onze viervoeter mee. ;)
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Ik denk dat je het kan zien aan haar dochters ;)
Hebben die specifieke kenmerken of zijn het er heul veel?
Er is er 1 mee. Ze komt uit het land van de koningin van Sheba en waarschijnlijk de Moorman. Ook hebben wij onze viervoeter mee. ;)
Tenzij dat die viervoeter geen hond is, ben je één van de velen. Het eerste kenmerk is inderdaad wel helder :-)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Bertiel schreef:de bijtelling van een dacia benzine is echt niet hoger dan de bijtelling van een volkswagen benzine
Dat klopt. Een beetje een bedrijf verplicht de werknemers om op zijn minst een PHEV te leasen, bij voorkeur natuurlijk een BEV of FCEV.

In veel no nonsens handels bedrijven speelt dit helemaal niet.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1452
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door Delftenaar »

Als je werkgever je verplicht om een auto te leasen is het tijd om verder te kijken.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Delftenaar schreef:Als je werkgever je verplicht om een auto te leasen is het tijd om verder te kijken.
In geval van een leaseauto, dat lijkt me evident. En dat zullen steeds minder bedrijven worden, omdat ze een opgave hebben t.a.v. woon-werkverkeer.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Vakantie

Bericht door Marck »

Ambtenaar schreef:
Bertiel schreef:de bijtelling van een dacia benzine is echt niet hoger dan de bijtelling van een volkswagen benzine
Dat klopt. Een beetje een bedrijf verplicht de werknemers om op zijn minst een PHEV te leasen, bij voorkeur natuurlijk een BEV of FCEV.
Da's een gesprek wat aan mij voorbij gaat als leek op dit gebied :) Fiets al heel mijn leven naar het werk..
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:
Delftenaar schreef:Als je werkgever je verplicht om een auto te leasen is het tijd om verder te kijken.
In geval van een leaseauto, dat lijkt me evident. En dat zullen steeds minder bedrijven worden, omdat ze een opgave hebben t.a.v. woon-werkverkeer.
De meeste bedrijven zijn daar niet echt mee bezig.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: De meeste bedrijven zijn daar niet echt mee bezig.
Bedrijven met meer dan 100 werknemers vallen straks toch echt onder een regeling.
Online
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

in Belgie, maar in Nederland is er nog niets vastgelegd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie