Vakantie

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: Vakantie

Bericht door Christa »

Tiberius schreef:Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Ah kijk wij zitten er nu ook.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

Familie gaat geloof ik met Vakanz naar Salland.
Ben er niet zo in thuis maar O&S heeft toch ook zo'n concept? Wat is het verschil eigenlijk, of is het puur een andere aanbieder?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

O&S zit in Thyon2000, Zwitserland. Daar zitten we binnenkort vlakbij.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

Onze vakantie dit jaar is het beginnen met opvoeden van onze Keeshondpuppy Kerberos. Hij is nu anderhalve week bij ons en het is vermoeiend, maar erg leuk en weer eens wat anders dan wiskunde en moleculaire biologie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

refo schreef:O&S zit in Thyon2000, Zwitserland. Daar zitten we binnenkort vlakbij.
Ja maar ik zie ook verschillende parken in Nederland, Duitsland (3), Frankrijk, Tsjechië en Oostenrijk.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vakantie

Bericht door Ditbenik »

Tiberius schreef:Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Vast programma. Dan zal er op woensdag een zanguur zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Ditbenik schreef:
Tiberius schreef:Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Vast programma. Dan zal er op woensdag een zanguur zijn.
Dat klopt inderdaad. En op zondag worden diensten georganiseerd en ‘s avonds sing-in, met soms een preekbespreking.
Daarnaast op maandag- en dinsdagavond volleybaltoernooi en op donderdagavond voetbaltoernooi. Verder gedurende de loop van de dag activiteiten voor diverse leeftijdsgroepen onder leiding van een recreatieteam.
Dat is volgens mij het verschil met O&S: die hebben geen programma en recreatieteam, alleen de zondagse diensten worden georganiseerd.
Het Vakanz-programma is daarmee wel veel voller.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

Tiberius schreef:
Ditbenik schreef:
Tiberius schreef:Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Vast programma. Dan zal er op woensdag een zanguur zijn.
Dat klopt inderdaad. En op zondag worden diensten georganiseerd en ‘s avonds sing-in, met soms een preekbespreking.
Daarnaast op maandag- en dinsdagavond volleybaltoernooi en op donderdagavond voetbaltoernooi. Verder gedurende de loop van de dag activiteiten voor diverse leeftijdsgroepen onder leiding van een recreatieteam.
Dat is volgens mij het verschil met O&S: die hebben geen programma en recreatieteam, alleen de zondagse diensten worden georganiseerd.
Het Vakanz-programma is daarmee wel veel voller.
Dat klopt toch niet. Het O&S program is zelfs nog uitgebreider begreep ik. Een bijbelstudie-ontbijt voor mannen en 1 voor vrouwen, Sing-in, Vossenjacht, gezamenlijke dagjes uit etc. Ook parkleiding en recreatieteam.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vakantie

Bericht door Ditbenik »

Bruna schreef:
Tiberius schreef:
Ditbenik schreef:
Tiberius schreef:Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Vast programma. Dan zal er op woensdag een zanguur zijn.
Dat klopt inderdaad. En op zondag worden diensten georganiseerd en ‘s avonds sing-in, met soms een preekbespreking.
Daarnaast op maandag- en dinsdagavond volleybaltoernooi en op donderdagavond voetbaltoernooi. Verder gedurende de loop van de dag activiteiten voor diverse leeftijdsgroepen onder leiding van een recreatieteam.
Dat is volgens mij het verschil met O&S: die hebben geen programma en recreatieteam, alleen de zondagse diensten worden georganiseerd.
Het Vakanz-programma is daarmee wel veel voller.
Dat klopt toch niet. Het O&S program is zelfs nog uitgebreider begreep ik. Een bijbelstudie-ontbijt voor mannen en 1 voor vrouwen, Sing-in, Vossenjacht, gezamenlijke dagjes uit etc. Ook parkleiding en recreatieteam.
O, ik heb een paar keer in Tsjechië gezeten. Niet via O&S maar wel in de buurt en veel contact gehad met mensen die daar wel via O&S zaten. Daar zijn we ook een dag mee op pad geweest, maar dat werd niet vanuit O&S georganiseerd. De mensen deden dat zelf.
Het mooie vind ik van deze clubs dat je op zondag naar de kerk kunt. Liefst ga ik naar een plaatselijke gemeente, dat was in bv Tsjechië niet mogelijk. Dan is het mooi om naar zo'n samenkomst van O&S te kunnen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Milieu
De derde reden heeft voor mij met het milieu te maken. Ik besef dat ik mij hiermee in de Gereformeerde Gezindte niet geliefd maak. De gedachte daar is dat aandacht voor het milieu ‘links’ is. Nu heb ik een gruwelijke hekel aan etiketjes als ‘links’ en ‘rechts’. Het moet erom gaan of het Bijbels is. De Bijbel leert dat de natuur een schepping van God is. Over die schepping hebben wij rentmeester te zijn. Het is niet om het even hoe wij met het milieu en met de grondstoffen van deze aarde omgaan. Hoe meer men op vakantie rijdt, hoe groter het negatieve effect op het milieu wordt.

Dit laatste geldt nog in grotere mate als het gaat om vakantievliegreizen. Er zijn geen ergere milieuverontreinigers dan vliegtuigen. Als je het wilt geloven is de moderne Nederlander zeer milieubewust. Dat zal wel, maar diezelfde Nederlanders gaan gerust viermaal per jaar met een vliegtuig naar een vakantiebestemming. Ik noem dat schaamteloos een hypocriet gedrag. Bovendien is het in de wereld al lange tijd gewoonte om vakanties in andere werelddelen door te brengen. Als je niet heel geestdriftig verhalen kunt vertellen over avonturen die je in Zuid-Afrika, Amerika, Australië, China of Thailand op vakantie hebt beleefd, tel je niet mee.

Ik constateer dat dit ook onder ons steeds meer zijn intrede doet. Waar zijn wij mee bezig? Wij hebben geen rust meer en wij vernielen Gods schepping. Maar we zitten wel twee keer per zondag onder een bevindelijke prediking. Kan dat samengaan?
Het is de Bijbelse roeping voor kerkmensen om zich anders te gedragen dan de wereld. Niet dat wij beter zijn dan de wereld, maar wij hebben in elk geval anders te doen dan de wereld. De kerk dient zich te onderscheiden van de wereld. Ook ter zake van vakantiebestemmingen. Wij die ons als (reformatorische) christenen uitgeven, hebben ons ook te onderscheiden van wereldlingen als het om vakantie(s) gaat. Laat een ieder van ons zichzelf voor Gods aangezicht onderzoeken of hij op de juiste wijze vakantie houdt. Ik wens mensen die het nodig hebben de rust en de ontspanning van een binnenlandse vakantie.

citaat uit: Vakantie in bijbels licht, ds W.J. op t 'Hof, Veluwse Kerkbode
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Ik ben het wel met de dominee eens. Maar het is ook heel gevaarlijk om van zo'n onderwerp een nederige hoogmoed te maken. Vooral als je het zelf niet kunt betalen, is dat gevaar nog groter.

Uiteindelijk moeten dit soort welvaarstproblemen maatschappijbreed worden opgelost. Anders zijn de meest gewetensvolle mensen altijd het slachtoffer, en de bruten doen gewoon waar zij zin in hebben.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

De ds kan het ook eens over het autorijden op zondag hebben. De hele dag niets anders te doen dan eten en kerkgang. En dan toch allemaal massaal met de auto.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vakantie

Bericht door Ditbenik »

refo schreef:De ds kan het ook eens over het autorijden op zondag hebben. De hele dag niets anders te doen dan eten en kerkgang. En dan toch allemaal massaal met de auto.
Tsja, wil je er een sabbatsreis van maken? Vanaf hoeveel km mag je dan de auto nemen? Maar goed, dit heeft weer niets met vakantie te maken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Christa schreef:Dit jaar zitten we voor het eerst op een Vakanz-park. Prijzen zijn ok. Maar eens kijken hoe het ons bevalt.
Zijn er dit jaar nog mensen die ook met Vakanz gaan?
Het is maar wat je onder oké verstaatAfbeelding
10/12 jaar geleden waren de prijzen idd. schappelijk maar de laatste 5/6 jaar vind ik het niet echt gezinsvriendelijk meer geprijsd, ( op 1 park na dan maar dat is dan ook meer kamperen dan een fijn vakantiehuisje) zeker niet voor gezinnen met een traditioneel kostwinner/éénverdienerAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie