Vakantie

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Ons eerste vakantieadres ooit was in Limburg, het dorp Scheulder. Ons verblijf daar is nu een rijksmonument, een monumentale Limburgse boerderij met mooie binnenplaats. De rechterzijde was als café in gebruik, en zo aan de foto's te zien is daar nog een café.

Dit was ooit ons eerste vakantieverblijf:
http://rijksmonumenten.nl/monument/1823 ... scheulder/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Orchidee schreef:( op 1 park na dan maar dat is dan ook meer kamperen dan een fijn vakantiehuisje)
Dat is het park waar ik over een weekje heen hoop te gaan :) Ik ben ook een 1verdiener, en dan moet je naar de prijzen kijken.

Het is de eerste vakantie met Vakanz. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat bevallen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

-DIA- schreef:Ons eerste vakantieadres ooit was in Limburg, het dorp Scheulder. Ons verblijf daar is nu een rijksmonument, een monumentale Limburgse boerderij met mooie binnenplaats. De rechterzijde was als café in gebruik, en zo aan de foto's te zien is daar nog een café.

Dit was ooit ons eerste vakantieverblijf:
http://rijksmonumenten.nl/monument/1823 ... scheulder/
Nostalgisch.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Christa schreef:Dit jaar zitten we voor het eerst op een Vakanz-park. Prijzen zijn ok. Maar eens kijken hoe het ons bevalt.
Zijn er dit jaar nog mensen die ook met Vakanz gaan?
Wij ook voor het eerst Vakanz. In Duitsland.
We zijn erg benieuwd. Zaterdag hopen we te vertrekken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Ditbenik schreef:
Tiberius schreef:Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Vast programma. Dan zal er op woensdag een zanguur zijn.
Dat klopt inderdaad. En op zondag worden diensten georganiseerd en ‘s avonds sing-in, met soms een preekbespreking.
Daarnaast op maandag- en dinsdagavond volleybaltoernooi en op donderdagavond voetbaltoernooi. Verder gedurende de loop van de dag activiteiten voor diverse leeftijdsgroepen onder leiding van een recreatieteam.
Dat is volgens mij het verschil met O&S: die hebben geen programma en recreatieteam, alleen de zondagse diensten worden georganiseerd.
Het Vakanz-programma is daarmee wel veel voller.

Maar betekent het ook dat het een soort kampsfeer is? Dat je de hele vakantie met elkaar optrekt? Of valt dat mee?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

J.C. Philpot schreef:
Orchidee schreef:( op 1 park na dan maar dat is dan ook meer kamperen dan een fijn vakantiehuisje)
Dat is het park waar ik over een weekje heen hoop te gaan :) Ik ben ook een 1verdiener, en dan moet je naar de prijzen kijken.

Het is de eerste vakantie met Vakanz. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat bevallen.
Het is wel een mooi gelegen park en de omgeving schitterend!
Wij zijn er 2 x geweest en voor 2 weken goed uit te houdenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

@Bezorgd Veel wel ja.
Het is wel zo dat je zelf kan bepalen met welke activiteiten je meedoet. Maar het is natuurlijk niet zo slim om extra te betalen voor een activiteitenprogramma en daar vervolgens niet aan meedoen.
Het is vooral handig als je kinderen in uiteenlopende leeftijden hebt, omdat er daarvoor verschillende activiteiten zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Ditbenik schreef:O, ik heb een paar keer in Tsjechië gezeten. Niet via O&S maar wel in de buurt en veel contact gehad met mensen die daar wel via O&S zaten. Daar zijn we ook een dag mee op pad geweest, maar dat werd niet vanuit O&S georganiseerd. De mensen deden dat zelf.
Zo heb ik het inderdaad ook gehoord, ja. Maar we zijn zelf nog nooit met O&S mee geweest; ik heb het van een collega gehoord.
Ditbenik schreef:Het mooie vind ik van deze clubs dat je op zondag naar de kerk kunt. Liefst ga ik naar een plaatselijke gemeente, dat was in bv Tsjechië niet mogelijk. Dan is het mooi om naar zo'n samenkomst van O&S te kunnen.
Eens, dat geeft voor ons een meerwaarde aan deze vakanties: de bezinnende elementen over kerkmuren heen. Daarbij inbegrepen ook de sing-ins, preekbespreking en zanguurtje op woensdagavond.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:@Bezorgd Veel wel ja.
Het is wel zo dat je zelf kan bepalen met welke activiteiten je meedoet. Maar het is natuurlijk niet zo slim om extra te betalen voor een activiteitenprogramma en daar vervolgens niet aan meedoen.
Het is vooral handig als je kinderen in uiteenlopende leeftijden hebt, omdat er daarvoor verschillende activiteiten zijn.

Maar goed dan zijn het vooral toch de kinderen die meedoen aan de activiteiten?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:@Bezorgd Veel wel ja.
Het is wel zo dat je zelf kan bepalen met welke activiteiten je meedoet. Maar het is natuurlijk niet zo slim om extra te betalen voor een activiteitenprogramma en daar vervolgens niet aan meedoen.
Het is vooral handig als je kinderen in uiteenlopende leeftijden hebt, omdat er daarvoor verschillende activiteiten zijn.

Maar goed dan zijn het vooral toch de kinderen die meedoen aan de activiteiten?
Zeker. Maar er zijn ook ouderen activiteiten, zoals de volleybal- en voetbaltoernooien, maandagmorgen koffie drinken, zeskamp, bingo.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:
Ditbenik schreef:
Tiberius schreef:Wij zitten ook twee weken op Vakanz-park Zuid-Limburg, vanaf afgelopen vrijdag.
We gaan al een aantal jaren naar een Vakanz-park, nu voor het eerst in Nederland. Je houdt van de sfeer of helemaal niet, een tussenweg is er eigenlijk niet. Sommige mensen gaan één keer en zijn er dan helemaal klaar mee; terwijl anderen jaren achtereen gaan.
Het programma is vrij uniform, dat heb je al kunnen bekijken.
Vast programma. Dan zal er op woensdag een zanguur zijn.
Dat klopt inderdaad. En op zondag worden diensten georganiseerd en ‘s avonds sing-in, met soms een preekbespreking.
Daarnaast op maandag- en dinsdagavond volleybaltoernooi en op donderdagavond voetbaltoernooi. Verder gedurende de loop van de dag activiteiten voor diverse leeftijdsgroepen onder leiding van een recreatieteam.
Dat is volgens mij het verschil met O&S: die hebben geen programma en recreatieteam, alleen de zondagse diensten worden georganiseerd.
Het Vakanz-programma is daarmee wel veel voller.

Maar betekent het ook dat het een soort kampsfeer is? Dat je de hele vakantie met elkaar optrekt? Of valt dat mee?
Het word ( soort stilzwijgend verplicht Afbeelding)
wel een beetje van je verwacht!
Mede daarom zijn wij er na 3x mee gestopt.
Het enige positieve vonden wij de kerkdiensten .
Gezamenlijke uitjes en activiteiten deden wij nooit aan mee.
Oudste dochter ging 's avonds af en toe wel even chillen met de jongeren maar jongste dochter had nergens wat mee.
Er vormen zich onder jong en oud al heel snel groepjes, bij elkaar op de koffie, met elkaar eten enz.
Leuk als je dat fijn vind maar daar gingen wij nooit voor op vakantie.Afbeelding
Leuk detail misschien: oudste dochter is wél een paar keer enthousiast recreatieteamlid geweest en dat vond ze héél leuk! Afbeelding
Wel vermoeiend Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Ik dacht dat het heel vrijblijvend was.
Aantal activiteiten die je leuk lijkt doe je aan mee, en verder doe je ook activiteiten als gezin.
Dat is onze insteek. We gaan zien of dat past.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Ik dacht dat het heel vrijblijvend was.
Aantal activiteiten die je leuk lijkt doe je aan mee, en verder doe je ook activiteiten als gezin.
Dat is onze insteek. We gaan zien of dat past.
Het is tamelijk vrijblijvend; ik denk wel dat dat past.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Vakantie

Bericht door Auto »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:@Bezorgd Veel wel ja.
Het is wel zo dat je zelf kan bepalen met welke activiteiten je meedoet. Maar het is natuurlijk niet zo slim om extra te betalen voor een activiteitenprogramma en daar vervolgens niet aan meedoen.
Het is vooral handig als je kinderen in uiteenlopende leeftijden hebt, omdat er daarvoor verschillende activiteiten zijn.

Maar goed dan zijn het vooral toch de kinderen die meedoen aan de activiteiten?
Inderdaad kinderen vinden het leuk en daar geniet je weer van. De overige activiteiten zijn helemaal vrijblijvend. Je ziet vaak dat men aan één activiteit meedoen en dan andere activiteiten laat zitten. Door de kinderen krijg je ook makkelijker contacten. Het concept zit zo in elkaar dat er voor iedereen wel wat in zit en verder kan je alles indelen zo als jezelf wilt.

Groeten vanaf 1 vd Vakanzparken :super

Het is gezellig als je met Tiberius op een park zou zitten, maar helaas zit hij wat verder weg.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Auto schreef:
Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:@Bezorgd Veel wel ja.
Het is wel zo dat je zelf kan bepalen met welke activiteiten je meedoet. Maar het is natuurlijk niet zo slim om extra te betalen voor een activiteitenprogramma en daar vervolgens niet aan meedoen.
Het is vooral handig als je kinderen in uiteenlopende leeftijden hebt, omdat er daarvoor verschillende activiteiten zijn.

Maar goed dan zijn het vooral toch de kinderen die meedoen aan de activiteiten?
Inderdaad kinderen vinden het leuk en daar geniet je weer van. De overige activiteiten zijn helemaal vrijblijvend. Je ziet vaak dat men aan één activiteit meedoen en dan andere activiteiten laat zitten. Door de kinderen krijg je ook makkelijker contacten. Het concept zit zo in elkaar dat er voor iedereen wel wat in zit en verder kan je alles indelen zo als jezelf wilt.

Groeten vanaf 1 vd Vakanzparken :super

Het is gezellig als je met Tiberius op een park zou zitten, maar helaas zit hij wat verder weg.
;)

Ik had ook wel verwacht vooraf een deelnemers lijst te krijgen.
Ga jij nu maar snel weer zwemmen :haha :yahoo
Plaats reactie