Vakantie

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
Ik ken ook gezinnen waar dat zo is hoor. En bij mij thuis staat de verwarming ook veel lager, want van het geld waar ik tot nu toe van leefde, kan ik nu echt niet meer rondkomen. Als dat een kwestie is van wat minder weggeven, dan is dat nog te overzien. Maar als je echt niet meer hebt, dan is dat heel ingrijpend.
Ik heb nog een vast contract tot half volgend jaar, dus we merken het nog niet zo. Ik hoop dat er voor deze mensen in ieder geval tot het prijsplafond hulp komt. Maar als de hogere energiekosten zorgen dat men niet meer kan rondkomen, dan was het daarvoor toch ook al net-net?
Oh, dit topic ging over vakantie. Over een dag of 6 begint de kerstvakantie. Hard nodig om even bij te komen.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vakantie

Bericht door Hoopvol »

Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
Ik heb niet gevraagd of er hulp van de diaconie gevraagd is, dat is voor veel mensen een onderwerp waar ze niet zo snel over praten. We hebben die mensen met het een en ander geholpen maar ik had het idee dat het een druppel op een gloeiende plaat was.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Hoopvol schreef:
Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
Ik heb niet gevraagd of er hulp van de diaconie gevraagd is, dat is voor veel mensen een onderwerp waar ze niet zo snel over praten. We hebben die mensen met het een en ander geholpen maar ik had het idee dat het een druppel op een gloeiende plaat was.
Dat lijkt me wel heftig mee te maken. Ik zou in dat geval echt ook zelf een seintje naar de diaconie geven. Daar is men voor. Ik heb ook onlangs met een gezin gezeten. Inkomsten en uitgaven op een rijtje gezet. Er ontbrak daar een stuk inzicht, vooral in de 'ik pin wel even' uitgaven. Het is nu een stukje verbetert, maar nog geen vetpot.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vakantie

Bericht door Klavart »

merel schreef:
Mannetje schreef:
merel schreef:
Ik ken ook diverse mensen die praktisch geen verwarming aan hebben en volop in de kou zitten. Familie helpt wel wat, maar kan ook geen dubbele energie lasten betalen. Gelukkig helpen de buren elkaar met eten. Over en weer wordt gedeeld. Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
Waar komt dat laatste door? Diaconiënen willen echt graag helpen. Sterker nog, de oorsprong van het diakenambt ligt in de zorg voor de behoeftigen.
Diakenen zitten 'maar 4 jaar' in het ambt. Armoede duurt vaak langer dan 4 jaar. Zo weet op den duur een groot deel van de gemeente en een deel van het dorp dat iemand arm is. Dan houdt men liever de schijn op.
Bij ons zitten de diaken (meestal) 12 jaar in het ambt.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:
Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
Ik ken ook gezinnen waar dat zo is hoor. En bij mij thuis staat de verwarming ook veel lager, want van het geld waar ik tot nu toe van leefde, kan ik nu echt niet meer rondkomen. Als dat een kwestie is van wat minder weggeven, dan is dat nog te overzien. Maar als je echt niet meer hebt, dan is dat heel ingrijpend.
Ik heb nog een vast contract tot half volgend jaar, dus we merken het nog niet zo. Ik hoop dat er voor deze mensen in ieder geval tot het prijsplafond hulp komt. Maar als de hogere energiekosten zorgen dat men niet meer kan rondkomen, dan was het daarvoor toch ook al net-net?
Oh, dit topic ging over vakantie. Over een dag of 6 begint de kerstvakantie. Hard nodig om even bij te komen.
Mensen die in een huurwoning zitten en alleen AOW hebben konden het voor alle prijsstijgingen net aan redden. Nu is het beduidend lastiger.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Vakantie

Bericht door Eloesje »

merel schreef: Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
Heb je het artikel in het rd gelezen over de diaconie (9 december)
Je leest het verhaal maar van één kant, maar ik schrok eerlijk gezegd behoorlijk, als het zo moet dan zou ik ook geen hulp vragen. Misschien dat dit soort verhalen de drempel ook wel hoger maakt.

Ik zag dat je voor koers vakanties ook hulp kunt krijgen van het diaconale fonds, netjes dat ze dat faciliteren.

Wat wij gaan doen met de vakantie weet ik nog niet. Ik houd ervan om te kamperen maar vind het spullen sjouwen voor 6 personen best wel een dingetje. Misschien toch eens wat anders proberen.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vakantie

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:
TSD schreef:
HersteldHervormd schreef:Wij zitten voor a.s. zomer te kijken naar de Bodensee, maar wat is het duur!
Zijn er mensen met ervaringen rondom de Bodensee? Als we dan wat moeten betalen zou het wel leuk zijn als we het daar naar ons zin hebben :)
Ik heb wel ervaringen, althans, het ligt aan wat je met 'rondom' bedoeld.
- Is een halfuurtje rijden van de Bodensee nog steeds rondom?
- Wat is duur? (Want dat is een relatief begrip)
- Wat zijn je wensen qua onderkomen?

Het is al een aantal jaar geleden dat wij zijn geweest. Het blijft trekken, al maken wij nu om redenen een andere keuze, al is dat zeker niet financieel. Mijn ervaring is dat je in Nederland moeite moet doen om voor hetzelfde geld is te vinden, al weet ik weinig van de Zwitserse kant van de Bodensee.
Huis voor 4 personen. 30 min is denk net iets teveel, maar het zou eventueel het overwegen waard zijn. Budget rond de €120 per nacht. Ongeveer een dag of 10-12.
Excuus voor de trage reactie :D ken je deze website?
https://www.urlaubambauernhof.at/de

Daar kan je nog wel eens pareltjes vinden tegen een redelijke prijs (goed op regio zoeken, bijv. Bregenz of Bregenzerwald, zit je op max. 30 minuten van de Bodensee)

Hier hebben wij goede ervaringen mee, al enkele jaren geleden tegen toen 85-90 per nacht (zal nu rond de 100 liggen waarschijnlijk?), aankomstdag was flexibel:

https://www.booking.com/hotel/at/grubho ... au.nl.html

Mocht je echt interesse hebben, dan moet je me even mailen, dan mail ik je het persoonlijke emailadres van de boer/boerin, zodat je rechtstreeks kunt boeken, zijn hartelijke, leuke mensen. En mocht je kinderen hebben die nog niet zo oud zijn: ze mogen 'meehelpen' daar :D

Het huis is overigens niet zo geschikt voor mensen boven de 1.90, die moeten af en toe bukken met het risico hun hoofd tegen een bovenbalk te stoten ;)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Volgende week mini vakantie Sauerland samen met mijn man. Op de terugweg rijden we via Arnhem weer Nederland in. Wie weet een goede maar niet te dure maar wel een beetje gezellige sfeervolle eetgelegenheid voor de warme hap in die omgeving?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Steakhouse Amadeus Ede: https://www.steakhouseamadeus.nl/
Steakhouse Amadeus Silvolde: https://www.steakhouseamadeus.com/

Ik kom er nog niet achter of het één keten is, of dat onderste een kopie is van bovenste ;)
-
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vakantie

Bericht door Anselmus »

Mannetje schreef:Steakhouse Amadeus Ede: https://www.steakhouseamadeus.nl/
Steakhouse Amadeus Silvolde: https://www.steakhouseamadeus.com/

Ik kom er nog niet achter of het één keten is, of dat onderste een kopie is van bovenste ;)
Bij die in Ede kun je goed eten, fatsoenlijke porties ;-).
ABC in Velp is ook leuk: veel keuze onder één dak, voor elk wat wils.
Wil je wat intiemer: Heinde en Verre in Leusden en dan vragen om een rustig plekje.
Laatst gewijzigd door Anselmus op 30 dec 2022, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fides Quaerens Intellectum
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Dat weet ik. :)
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Dank voor de tips.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Lilian1975 schreef:Volgende week mini vakantie Sauerland samen met mijn man. Op de terugweg rijden we via Arnhem weer Nederland in. Wie weet een goede maar niet te dure maar wel een beetje gezellige sfeervolle eetgelegenheid voor de warme hap in die omgeving?
Voor een billige prijs kan je dan beter in Emmerich wat zoeken. ;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

HersteldHervormd schreef:
Lilian1975 schreef:Volgende week mini vakantie Sauerland samen met mijn man. Op de terugweg rijden we via Arnhem weer Nederland in. Wie weet een goede maar niet te dure maar wel een beetje gezellige sfeervolle eetgelegenheid voor de warme hap in die omgeving?
Voor een billige prijs kan je dan beter in Emmerich wat zoeken. ;)
Een billijke prijs zul je bedoelen? :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
Lilian1975 schreef:Volgende week mini vakantie Sauerland samen met mijn man. Op de terugweg rijden we via Arnhem weer Nederland in. Wie weet een goede maar niet te dure maar wel een beetje gezellige sfeervolle eetgelegenheid voor de warme hap in die omgeving?
Voor een billige prijs kan je dan beter in Emmerich wat zoeken. ;)
Een billijke prijs zul je bedoelen? :yahoo
https://context.reverso.net/vertaling/n ... /goedkoper

Ik snap dat een andere taal wat moeilijk is voor de Zeeuwen, het is je dus vergeven :haha.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie