Vakantie

Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vakantie

Bericht door Chrisje72 »

Zolang mijn herinneringen lopen gingen we naar het buitenland op vakantie. En van voor die tijd hebben we de filmbeelden nog. Dat was in de jaren 70. Duitsland, Frankrijk, Belgie, maar vooral Engeland en Schotland. Later ook Noorwegen, Zweden, Denemarken, maar die laatste 2 zonder mij, toen was ik het huis al uit.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Jantje schreef:
Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Ik ben een Zeeuw, maar ik vraag me wel af waarom je dan voor Zeeuws-Vlaanderen kiest. Dat is niet bepaald het mooiste stukje Zeeland.
In Cadzand waren er nog veel prachtige ongerepte stukken strand en duinen, heerlijk rustig en géén massa's mensen.
Wij vonden het leuk om gelijk wat van het Vlaamse land te bekijken en te beleven.
Dat hebben we dan ook veelvuldig gedaanAfbeelding
En met het veer van Breskens naar Vlissingen was ook leuk en goed te doen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:
Jantje schreef:
Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Ik ben een Zeeuw, maar ik vraag me wel af waarom je dan voor Zeeuws-Vlaanderen kiest. Dat is niet bepaald het mooiste stukje Zeeland.
In Cadzand waren er nog veel prachtige ongerepte stukken strand en duinen, heerlijk rustig en géén massa's mensen.
Wij vonden het leuk om gelijk wat van het Vlaamse land te bekijken en te beleven.
Dat hebben we dan ook veelvuldig gedaanAfbeelding
En met het veer van Breskens naar Vlissingen was ook leuk en goed te doen
Ik denk dat het toen leuker was. Zvl begint een beetje op België te lijken qua bebouwing rond Cadzand. Maar een weekje, met strand, dagje Sluis, dagje Brugge etc is best leuk. Je kunt uiteraard ook 2 weken blijven, met het voetveer overgaan, met de trein naar Goes en daar dan weekje hotel nemen :D
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:Zolang mijn herinneringen lopen gingen we naar het buitenland op vakantie. En van voor die tijd hebben we de filmbeelden nog. Dat was in de jaren 70. Duitsland, Frankrijk, Belgie, maar vooral Engeland en Schotland. Later ook Noorwegen, Zweden, Denemarken, maar die laatste 2 zonder mij, toen was ik het huis al uit.
Wij zijn vroeger ook maar een paar keer op vakantie geweest met mijn ouders. Ik geef er ook weinig om.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:
Jantje schreef:
Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Ik ben een Zeeuw, maar ik vraag me wel af waarom je dan voor Zeeuws-Vlaanderen kiest. Dat is niet bepaald het mooiste stukje Zeeland.
In Cadzand waren er nog veel prachtige ongerepte stukken strand en duinen, heerlijk rustig en géén massa's mensen.
Wij vonden het leuk om gelijk wat van het Vlaamse land te bekijken en te beleven.
Dat hebben we dan ook veelvuldig gedaanAfbeelding
En met het veer van Breskens naar Vlissingen was ook leuk en goed te doen
Ik denk dat het toen leuker was. Zvl begint een beetje op België te lijken qua bebouwing rond Cadzand. Maar een weekje, met strand, dagje Sluis, dagje Brugge etc is best leuk. Je kunt uiteraard ook 2 weken blijven, met het voetveer overgaan, met de trein naar Goes en daar dan weekje hotel nemen :D
Brugge is bijna een levend openluchtmuseum. Zoveel mooie stadsarchitectuur. Toen we eens door Brugge liepen kwam het soms over of we in een middeleeuwse stad liepen. (de auto's enz. moest je dan even wegdenken) Ook in Duitsland zijn van die stadjes met een erg mooie 'Altstadt'.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Hoopvol
Berichten: 1294
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vakantie

Bericht door Hoopvol »

Jantje schreef:
Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Ik ben een Zeeuw, maar ik vraag me wel af waarom je dan voor Zeeuws-Vlaanderen kiest. Dat is niet bepaald het mooiste stukje Zeeland.
Dat vind jij... Gelukkig heb ik daar een andere mening over.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Zeeland, dat is toch die provincie waarin mensen voor straf moeten wonen? ;)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1287306 ... criminelen
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Zeeland, dat is toch die provincie waarin mensen voor straf moeten wonen? ;)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1287306 ... criminelen
*mompelt iets over de provincie waarin de ebi staat..*
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vakantie

Bericht door Zita »

Zita schreef:Iemand een tip voor een bed and breakfast ergens in een leuke omgeving?
Vorig jaar zijn we naar deze geweest http://roozes.nl/ en dat was heel erg leuk. Dit jaar willen we een andere omgeving dan Zeeland. Een mooie stad niet al te ver weg is wel een pré. Verder zijn we (2 personen) nogal flexibel.
Dank voor alle tips! Het wordt Haarlem. Die was nog niet genoemd, geloof ik. Mooie stad, genoeg te beleven, evt treintje naar Zandvoort voor een avond zandhappen. Nu nog een adresje voor twee overnachtingen opsnorren.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Haarlem is ontzettend mooi. Misschien is er op zaterdag een cantate in de Doopsgezinde kerk, al zal dat in deze tijd wellicht nog niet.

Je kunt er ook prima vandaan naar het strand fietsen, via de Kennemerduinen. Nog lekker rustig ook. Zandvoort heeft een hoog tokkie-gehalte. Ik vind het geen fijn strand.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Anselmus »

Zita schreef:
Zita schreef:Iemand een tip voor een bed and breakfast ergens in een leuke omgeving?
Vorig jaar zijn we naar deze geweest http://roozes.nl/ en dat was heel erg leuk. Dit jaar willen we een andere omgeving dan Zeeland. Een mooie stad niet al te ver weg is wel een pré. Verder zijn we (2 personen) nogal flexibel.
Dank voor alle tips! Het wordt Haarlem. Die was nog niet genoemd, geloof ik. Mooie stad, genoeg te beleven, evt treintje naar Zandvoort voor een avond zandhappen. Nu nog een adresje voor twee overnachtingen opsnorren.
Het Corrie-Ten-Boomhuis in Haarlem vind ik een absolute aanrader als je dat nog nooit geweest bent. (En natuurlijk de chocoladezaak er schuin tegenover.)
Fides Quaerens Intellectum
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Gaan er nog forummers met Vakanz mee dit jaar?
Wij hopen naar Limburg te gaan.
Kan ik daar nog forummers ontmoeten? ;)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vakantie

Bericht door Ditbenik »

Bezorgd schreef:Gaan er nog forummers met Vakanz mee dit jaar?
Wij hopen naar Limburg te gaan.
Kan ik daar nog forummers ontmoeten? ;)
Jawel.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Gaan er nog forummers met Vakanz mee dit jaar?
Wij hopen naar Limburg te gaan.
Kan ik daar nog forummers ontmoeten? ;)
Ik hoop ook met mijn gezin naar Vakanz in Limburg te gaan. Je bent welkom om een bakkie te doen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Wij hopen naar Oostenrijk te gaan, we kunnen de dag van te voren nog kosteloos annuleren. Wel heel benieuwd hoe alles loopt, ik vind dat er nog steeds een hoop onduidelijkheden zijn rondom het reizen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie