Vakantie

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Hollander schreef:Beetje ongelijk heeft @Bezorgd niet. Een deel is opgeknapt, maar verder struikel je in Oostkapelle niet alleen over je woorden...
De Molenweg is inderdaad nog wel slecht en de Torenstraat ook. (...)

Wees blij dat er eindelijk eens wat opgeknapt is. Wat een bende was het.
Dat zie je alleen in Zeeland.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Isala schreef:
Zeeuw schreef:
Isala schreef:wij gaan nooit op vakantie. Mijn man zou zich erg ongelukkig voelen.
Voordat wij trouwden heeft hij mij hiervoor gewaarschuwd ;)

Zijn er nog meer mensen die nooit op vakantie gaan?
ik ga wel eens een nachtje weg, maar dat is niet gebonden aan een landelijke vakantieperiode.

Wij wonen trouwens wel op één van de mooiste plekjes in Nederland, vind ik zelf.
Waarom erg ongelukkig voelen?
Hij voelt zich echt ongelukkig als hij langer dan een dag weg moet. Een gevoel van heimwee en onrust bespringt hem dan.
Heel akelig is dat voor hem. Ik heb dat zelf niet, nooit gehad ook.
Zelf zou ik graag nog eens naar Israël gaan.
Wel vervelend. Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat iemand écht nooit wat langer weg kan blijven. Het lijkt me ook wel dat je door de jaren heen hier wel mee om leert gaan? Tenzij je natuurlijk nooit weggaat, dan blijf je die angst houden :)
Ja hoor, ik zie het in mijn familie ook meer. Er zijn echt mensen die het een straf vinden om weg te gaan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Isala schreef:wij gaan nooit op vakantie. Mijn man zou zich erg ongelukkig voelen.
Voordat wij trouwden heeft hij mij hiervoor gewaarschuwd ;)
Hij en jij waren er dus mee bekend. Bij mij is het pas later opgetreden.
Nu heeft dat wel een oorzaak, maar ik kan me daar niet meer overheen zetten.
De laatste keer dat we in het buitenland waren, voelde ik me afschuwelijk ontheemd.
Je kunt nergens van genieten, overal ligt dan een klamme deken over.

En in Nederland blijven, of een paar nachtjes, lukt dat ook niet?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Isala schreef:wij gaan nooit op vakantie. Mijn man zou zich erg ongelukkig voelen.
Voordat wij trouwden heeft hij mij hiervoor gewaarschuwd ;)

Zijn er nog meer mensen die nooit op vakantie gaan?
ik ga wel eens een nachtje weg, maar dat is niet gebonden aan een landelijke vakantieperiode.

Wij wonen trouwens wel op één van de mooiste plekjes in Nederland, vind ik zelf.
Vroeger gingen we nooit op vakantie. De reden was dat mijn vader een bedrijf had waar hij continue aanwezig moest zijn. Een agrarisch bedrijf, tot 1967, toen is hij gesaneerd, en kreeg andere werkzaamheden. Overigens woonden wij ook op een van de mooiste plekjes van Nederland!
Toch ging mijn vader nooit met veel plezier mee op vakantie. Hij ging wel mee, maar als het eens 2 weken was begon hij zich de tweede weer naar huis te verlangen...
Grote reizen maakten we nooit, we zijn altijd binnen Europa gebleven. De eerste jaren Nederland, België en Luxemburg, die hebben zowat geheel doorkruist, zeg maar de Benelux landen ofwel wat ooit het Koninkrijk der Nederland was.
Daarna verschillende jaren op verschillende plaatsen in Duitsland en een enkele keer in Frankrijk, maar dan boven Parijs... Frans Vlaanderen, een land dat wel exclusief is, weinig toerisme en... de oudere generatie spreekt soms nog een Nederlands dialect, dat vrij moeilijk te verstaan is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vakantie

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:Beetje ongelijk heeft @Bezorgd niet. Een deel is opgeknapt, maar verder struikel je in Oostkapelle niet alleen over je woorden...
De Molenweg is inderdaad nog wel slecht en de Torenstraat ook. (...)

Wees blij dat er eindelijk eens wat opgeknapt is. Wat een bende was het.
Dat zie je alleen in Zeeland.
De mensen daar zijn dan wel weer normaal..... :nananere
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vakantie

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:
Isala schreef:wij gaan nooit op vakantie. Mijn man zou zich erg ongelukkig voelen.
Voordat wij trouwden heeft hij mij hiervoor gewaarschuwd ;)

Zijn er nog meer mensen die nooit op vakantie gaan?
ik ga wel eens een nachtje weg, maar dat is niet gebonden aan een landelijke vakantieperiode.

Wij wonen trouwens wel op één van de mooiste plekjes in Nederland, vind ik zelf.
Vroeger gingen we nooit op vakantie. De reden was dat mijn vader een bedrijf had waar hij continue aanwezig moest zijn. Een agrarisch bedrijf, tot 1967, toen is hij gesaneerd, en kreeg andere werkzaamheden. Overigens woonden wij ook op een van de mooiste plekjes van Nederland!
Toch ging mijn vader nooit met veel plezier mee op vakantie. Hij ging wel mee, maar als het eens 2 weken was begon hij zich de tweede weer naar huis te verlangen...
Grote reizen maakten we nooit, we zijn altijd binnen Europa gebleven. De eerste jaren Nederland, België en Luxemburg, die hebben zowat geheel doorkruist, zeg maar de Benelux landen ofwel wat ooit het Koninkrijk der Nederland was.
Daarna verschillende jaren op verschillende plaatsen in Duitsland en een enkele keer in Frankrijk, maar dan boven Parijs... Frans Vlaanderen, een land dat wel exclusief is, weinig toerisme en... de oudere generatie spreekt soms nog een Nederlands dialect, dat vrij moeilijk te verstaan is.
Wat leuk om te lezen Dia! Je bent van een generatie waar het niet vanzelfsprekend was om op vakantie te gaan, tenminste, ik reken even naar mijzelf ( ong. zelfde leeftijd) , wij gingen ook op vakantie naar het buitenland, maar waren daarin vooruitstrevend vond men...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeld)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vakantie

Bericht door samanthi »

Ik ben met mijn ouders drie keer met vakantie geweest.

Ik was de eerste keer een jaar of acht.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

DDD schreef:Wat mij betreft, zijn bij een reis naar Normandië Etretat, Yport en Honfleur de hoogtepunten. Granville viel mij tegen.
Bedankt voor de tip. Wij hopen in augustus 14 dagen in Normandië te verblijven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Ik ben een Zeeuw, maar ik vraag me wel af waarom je dan voor Zeeuws-Vlaanderen kiest. Dat is niet bepaald het mooiste stukje Zeeland.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Wij gingen niet naar een camping of in een huisje. We gingen wel enkele weken bij familie logeren.
Het was een hoogtepunt als we een dagje naar Hoek van Holland gingen.
Of vader huurde een bootje dat in de Kralingse Plas lag en voeren we daar een paar uurtjes mee.
De picknickmand ging altijd mee, met besmeerde boterhammetjes en flesjes drinken. Voor vader en moeder een thermosfles koffie.
Ik mocht wel een abonnement voor het zwembad kopen en mijn vriendinnetje en ik lagen daar van midden mei tot half september, van de 1e tot de laatste dag.
Of het nu mooi weer was, of het viel met de bakken uit de hemel. Dat maakte ons niet uit, dan was het lekker stil en het water voelde dan warmer aan. :)

De eerste keer dat we echt met vakantie gingen, was naar het bekende vakantie"park" op Texel.
Vanwege de strenge regels vond ik het daar verschrikkelijk saai. Ik was toen een jaar of 14.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Ik ben een Zeeuw, maar ik vraag me wel af waarom je dan voor Zeeuws-Vlaanderen kiest. Dat is niet bepaald het mooiste stukje Zeeland.
Zeeuws-Vlaanderen is wel 'half Belgisch', ook de volksaard schijnt meer Belgisch te zijn. Ik had jarenlang een kennis afkomstig uit dit gewest. Wat een prachtig Vlaemsch dialect spreken ze daar!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Het verschilt wel in welke omgeving je woonde. Mijn opa en oma gingen al rond 1960 naar Kroatië en Italië met hun kinderen. En het waren vrij gewone mensen in een rijtjeshuis.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Arja »

Jantje schreef:
Orchidee schreef:Precies! Ik ( wat jonger dan jullie) ben nooit met met mijn ouders op vakantie geweest in mijn jeugd.
De eerste keer dat wij als gezin op vakantie gingen (Zeeuws Vlaanderen) was toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1992 (hadden wij als kinderen geregeldAfbeelding)
Ik ben een Zeeuw, maar ik vraag me wel af waarom je dan voor Zeeuws-Vlaanderen kiest. Dat is niet bepaald het mooiste stukje Zeeland.
Auw. Hoezo niet?
Het is prachtig.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door windorgel »

DDD schreef:Het verschilt wel in welke omgeving je woonde. Mijn opa en oma gingen al rond 1960 naar Kroatië en Italië met hun kinderen. En het waren vrij gewone mensen in een rijtjeshuis.
Dat was wel heel vooruitstrevend volgens mij. Wij gingen in de jaren 90 voor het eerst een week naar de Veluwe.
Plaats reactie