Vakantie

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:Wij zijn ook al weer een beetje aan het nadenken. We overwegen sterk om weer een keer naar La Bonne Source te gaan.
Al veel gedaan in de omgeving? Wij zijn nu 2 keer geweest en een beetje het idee dat we de omgeving wel kennen nu.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Zeeuw schreef:
Maanenschijn schreef:Wij zijn ook al weer een beetje aan het nadenken. We overwegen sterk om weer een keer naar La Bonne Source te gaan.
Al veel gedaan in de omgeving? Wij zijn nu 2 keer geweest en een beetje het idee dat we de omgeving wel kennen nu.
:haha nou hier is dochterlief voor om weer te gaan. En zelfs de optie halverwege de vakantie ander stekkie niet bespreekbaar. ( maar daar is het laatste woord nog zeker niet over gesproken ;) )Zelf sta ik er nog erg dubbel in. Vond het fijn om te zien hoe ze gemakkelijk aansluiting vond en het erg naar haar zin had. Maar zelf (we zaten misschien net in de verkeerde weken) vond ik de zondagse samenkomsten wat teleurstellend. En qua omgeving... tja ik mis gewoon de Alpen... . Of de echte gorges. En die echte Franse kneutercampings... (Oei, klinkt wel erg verwend) Als ik op mijn wandelapp Komoot expert ben geworden van die omgeving. Geeft dat wel aan hoe weinig echt wandelgebied het was. :) . Wanneer we gaan maar echt veel boeken meenemen. Hopen op aardige mensen en goede gesprekken. En verder gewoon dankbaar zijn dat we met elkaar weg kunnen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:
Zeeuw schreef:
Maanenschijn schreef:Wij zijn ook al weer een beetje aan het nadenken. We overwegen sterk om weer een keer naar La Bonne Source te gaan.
Al veel gedaan in de omgeving? Wij zijn nu 2 keer geweest en een beetje het idee dat we de omgeving wel kennen nu.
:haha nou hier is dochterlief voor om weer te gaan. En zelfs de optie halverwege de vakantie ander stekkie niet bespreekbaar. ( maar daar is het laatste woord nog zeker niet over gesproken ;) )Zelf sta ik er nog erg dubbel in. Vond het fijn om te zien hoe ze gemakkelijk aansluiting vond en het erg naar haar zin had. Maar zelf (we zaten misschien net in de verkeerde weken) vond ik de zondagse samenkomsten wat teleurstellend. En qua omgeving... tja ik mis gewoon de Alpen... . Of de echte gorges. En die echte Franse kneutercampings... (Oei, klinkt wel erg verwend) Als ik op mijn wandelapp Komoot expert ben geworden van die omgeving. Geeft dat wel aan hoe weinig echt wandelgebied het was. :) . Wanneer we gaan maar echt veel boeken meenemen. Hopen op aardige mensen en goede gesprekken. En verder gewoon dankbaar zijn dat we met elkaar weg kunnen.
Ik vond de 2e zondagse samenkomst erg fijn. De eerste minder. Maar inderdaad, de omgeving is qua natuur niet erg spectaculair. Stadjes etc zijn wel leuk, maar heb je na 2 keer ook gezien.
De kinderen vonden het ook wel leuk, maar die zullen het ergens anders ook wel leuk vinden vermoed ik. Die van jou vindt volgens mij overal wel aansluiting :-)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

. Ik ben wel benieuwd in welke zin de tweede week voor jou positief opviel...

Dan wbt aansluiting vinden...: Aansluiting wel... maar het was gewoon zo lekker ontspannen Het nadeel van gewone kneuterige Franse campings is de jonge leeftijd populatie in hoogseizoen. Haar leeftijd is er dan praktisch niet. Hier vond ze ze wel. Of het wordt zo sportief dat ze vannwege haar beperkingen gewoon aan weinig mee kan doe. Is niet leuk en erg confronterend voor haar. Verder vind ik het, zeker omdat ze alleen thuis is, belangrijk dat ze niet continue op de lippen van volwassenen moet zitten. Omdat eigen leeftijd er niet is. Voordeel is gewoon. Als zij het naar hun zin hebben. Zijn ze meer geneigd positief mee te doen als er een keer iets gevraagd wordt wat minder hun voorkeur heeft.
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Ligt het nu aan mij of is dit een heel dure camping?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ligt het nu aan mij of is dit een heel dure camping?
Dat ligt aan jou.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:. Ik ben wel benieuwd in welke zin de tweede week voor jou positief opviel...

Dan wbt aansluiting vinden...: Aansluiting wel... maar het was gewoon zo lekker ontspannen Het nadeel van gewone kneuterige Franse campings is de jonge leeftijd populatie in hoogseizoen. Haar leeftijd is er dan praktisch niet. Hier vond ze ze wel. Of het wordt zo sportief dat ze vannwege haar beperkingen gewoon aan weinig mee kan doe. Is niet leuk en erg confronterend voor haar. Verder vind ik het, zeker omdat ze alleen thuis is, belangrijk dat ze niet continue op de lippen van volwassenen moet zitten. Omdat eigen leeftijd er niet is. Voordeel is gewoon. Als zij het naar hun zin hebben. Zijn ze meer geneigd positief mee te doen als er een keer iets gevraagd wordt wat minder hun voorkeur heeft.
Ja, dat is dan wel een overweging. Wij overwegen Tsjechië komend jaar. Wel weer een Nederlandstalige en christelijke camping.
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:Ligt het nu aan mij of is dit een heel dure camping?
Dat ligt aan jou.
Dat zou kunnen, maar ik weet ook campings met een even mooi zwembad voor 20 euro per nacht in het hoogseizoen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Ligt het nu aan mij of is dit een heel dure camping?
Klopt hoor. Ik vind het ook relatief duur. Wij staan op een kampeerplek. Maar inderdaad niet de voordeligste. En alleen daarom gaan we al het liefst naar de kneuterige Franse campings met evengoed zo'n zwembad en schoon sanitair. We hebben het jaar daarvoor zeker de helft goedkoper gezeten. De Nederlandse campings in Frankrijk zijn zeker niet de goedkoopste. Maar eerlijk is eerlijk het is hier zeker netjes, schoon etc. En genoeg faciliteiten voor het aantal mensen. Netjes onderhouden. Enorm terein. En tja er loopt ook best wel wat personeel rond.... (activiteiten etc)
Ik hoop als straks onze dochter minder vast zit aan leeftijdgenoten en genoeg heeft aan ons gezelschap ;) etc. Ze weer net zo gaat verlangen naar die goedkopere kneuterige Franse campings als wij.... :)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef:. Ik ben wel benieuwd in welke zin de tweede week voor jou positief opviel...

Dan wbt aansluiting vinden...: Aansluiting wel... maar het was gewoon zo lekker ontspannen Het nadeel van gewone kneuterige Franse campings is de jonge leeftijd populatie in hoogseizoen. Haar leeftijd is er dan praktisch niet. Hier vond ze ze wel. Of het wordt zo sportief dat ze vannwege haar beperkingen gewoon aan weinig mee kan doe. Is niet leuk en erg confronterend voor haar. Verder vind ik het, zeker omdat ze alleen thuis is, belangrijk dat ze niet continue op de lippen van volwassenen moet zitten. Omdat eigen leeftijd er niet is. Voordeel is gewoon. Als zij het naar hun zin hebben. Zijn ze meer geneigd positief mee te doen als er een keer iets gevraagd wordt wat minder hun voorkeur heeft.
Ja, dat is dan wel een overweging. Wij overwegen Tsjechië komend jaar. Wel weer een Nederlandstalige en christelijke camping.
Wij zijn twee keer in Tsjechië op Fonatana geweest. Goed naar ons zin gehad daar. Maar ook dat heb je na twee keer wel gezien. Daar ben ik ook een beetje bang voor bij La Bonne Source. Als we daar naar toe gaan is het vooral voor de jongste, die daar hopelijk goed aansluiting kan vinden. De zus boven haar is zes jaar ouder en heeft daar minder behoefte aan. Die kan ook een beetje haar eigen weg gaan. Dan is voor de jongste goede aansluiting op een camping best heel fijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

parsifal schreef:
merel schreef:Wij gaan deze maand inventariseren waar we heen willen/ kunnen. Ik vind het altijd zo lastig om een leuke camping te vinden zonder al te veel animatie, maar wat toch ook leuk is voor tieners. Daarnaast willen we ook echt wel dingen doen; musea, sporten, bergen etc. Alles staat nog open, behalve twee weken strand of zwembad. Dat willen we echt niet. Heeft iemand nog tips?
Noorwegen, als je het kunt betalen. Zo veel te kiezen daar, buurt van Oslo met goede musea, natuur dichtbij en genoeg te sporten (bijvoorbeeld fietsen richting skischans). Maar ook buurt van Bergen (wel grote kans op regen), of Flåm of Ålesund en Geiranger. Ook Jotunheimen is geweldig.
Noorwegen lijkt mij fantastisch, maar is ook wel prijzig. Denk dat het buiten ons budget ligt.

De echte Nederlandse campings hebben ook niet echt onze voorkeur. Maar ja, wat dan ;)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

Voor ons grote kanske dat het weer Bandung in Indonesie wordt, deze zomer vliegt jongste nog gratis en hij heeft groot deel van familie nog nooit ontmoet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

parsifal schreef:Voor ons grote kanske dat het weer Bandung in Indonesie wordt, deze zomer vliegt jongste nog gratis en hij heeft groot deel van familie nog nooit ontmoet.
Heerlijk!

Off topic: hoe bevalt het jouw vrouw in Nederland? Werkt zij ook op de uni?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Ligt het nu aan mij of is dit een heel dure camping?
Dat ligt aan jou.
Dat zou kunnen, maar ik weet ook campings met een even mooi zwembad voor 20 euro per nacht in het hoogseizoen.
Wellicht zonder alle zaken die hierbij worden geleverd. Wij zaten 2 weken, met 5 personen, in een luxe tent (zo eentje met alles erop en eraan) voor 1900 euro. Ik vond dat meevallen, als ik bv de prijzen in Nederland rond kerst zie.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vakantie

Bericht door Mister »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Ligt het nu aan mij of is dit een heel dure camping?
Dat ligt aan jou.
Dat zou kunnen, maar ik weet ook campings met een even mooi zwembad voor 20 euro per nacht in het hoogseizoen.
Wellicht zonder alle zaken die hierbij worden geleverd. Wij zaten 2 weken, met 5 personen, in een luxe tent (zo eentje met alles erop en eraan) voor 1900 euro. Ik vond dat meevallen, als ik bv de prijzen in Nederland rond kerst zie.
Meevallen? :oO
Bij mij vallen zulke prijzen onder de noemer 'buikpijn'.
Plaats reactie