Spelletjes in het gezin

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door liz boer »

Hendrien schreef:Spelen jullie nog weleens een spelletje? Hebben jullie de laatste tijd nog een spel gekocht wat echt leuk is?
In de kringloop: pictionairy, Wildlife een spel in blik, de vragen staan op een DVD erg leuk, ook de versie jungle.

We doen ook een briefje op je voorhoofd met een naam en dan vragen stellen aan elkaar wie er op de hoofd staat. UNO doen we weleens en Ligretto dat is erg leuk maar je moet heel snel zijn.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Piet Puk »

liz boer schreef:
We doen ook een briefje op je voorhoofd met een naam en dan vragen stellen aan elkaar wie er op de hoofd staat.
Lijkt me interessanter hoeveel er op z'n hoofd staat :haha
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef:
liz boer schreef:
We doen ook een briefje op je voorhoofd met een naam en dan vragen stellen aan elkaar wie er op de hoofd staat.
Lijkt me interessanter hoeveel er op z'n hoofd staat :haha
Ja dan wordt het nog spannender :haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Tiberius »

Hendrien schreef:Spelen jullie nog weleens een spelletje? Hebben jullie de laatste tijd nog een spel gekocht wat echt leuk is?
Ja hoor, best vaak: triomino, rummikub, kwartet, uno en ligretto; Regelmatig: schaken en stratego; af en toe (ca. 1x per maand): sjoelen.
Pas nog Risk gekocht. En een jaartje geleden: kolonisten van Amerika,
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door helma »

Dat briefjesspel (op het hoofd) is hier ook favoriet. De laatste tijd hebben we Uno, triominos en slap jack gedaan. Ook de Great Dalmutti is in trek.
Het nieuwste spel hier is Dominion.
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Mannetje »

Schaken en vier-op-een-rij doe ik vaak met de kinderen. Met meerderen doen we vaak Rummikub, Triominos, Uno, Carcasonne in diverse varianten, Oogsttijd en Kolonisten (gewoon of van de lage landen). Zo nu en dan komt Monopoly uit de kast, maar dat duurt vaak heel lang.
-
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef: En een jaartje geleden: kolonisten van Amerika,
Wat vinden jullie daarvan? Wij vonden het maar matig...
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
Tiberius schreef: En een jaartje geleden: kolonisten van Amerika,
Wat vinden jullie daarvan? Wij vonden het maar matig...
Wij vinden het een leuk spel. Je moet wel een beetje van slow-play houden inderdaad.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Mara »

Tien voor taal, De slimste mens, Scrabble, Escaperoom, Terra, Gek op Nederland, het grote Winkler prins spel, Iknow.
Ook de speciale uitgaven van mens-erger-je-niet, waarbij je over muurtjes kunt springen, is wel grappig om een keer te doen. Battle of the chefs (gaat over eten).
Levensweg en rummikub (cijfers en letters) hebben we al jaren.
En de sjoelbak komt op speciale avonden tevoorschijn.
En nog een heleboel kleine spelletjes (bij de kringloop kosten die bijna niks) met weetjes over eqituette, landen, volken, talen, feitjes en weetjes.
Met mijn dochter speel ik halma. Ik speelde het altijd met mijn moeder. Mannen vinden hier niets aan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Gritje »

Laats met veel scepsis het goud van de farao bij de kringloop meegenomen, is erg leuk. Halli galli, set, skip bo, alles of niets, allemaal erg leuk. Ook veel van de bovengenoemde spellen hebben we. We spelen vooral op zondag spelletjes omdat 1 zoon absoluut niet wil lezen en geen mobiel mag en toch vermaakt moet worden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Terri »

Elfer raus!
In Nederland bekend onder Start 11
Nog steeds ons favoriete gezinsspel, eerst als kind, toen met m'n kinderen en nu met m'n kleinkinderen.
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Piet Puk »

Gritje schreef:Laats met veel scepsis het goud van de farao bij de kringloop meegenomen, is erg leuk. Halli galli, set, skip bo, alles of niets, allemaal erg leuk. Ook veel van de bovengenoemde spellen hebben we. We spelen vooral op zondag spelletjes omdat 1 zoon absoluut niet wil lezen en geen mobiel mag en toch vermaakt moet worden.
En Kwistet dan?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef:
Gritje schreef:Laats met veel scepsis het goud van de farao bij de kringloop meegenomen, is erg leuk. Halli galli, set, skip bo, alles of niets, allemaal erg leuk. Ook veel van de bovengenoemde spellen hebben we. We spelen vooral op zondag spelletjes omdat 1 zoon absoluut niet wil lezen en geen mobiel mag en toch vermaakt moet worden.
En Kwistet dan?
Ja dat hebben we ook vaak gedaan.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door Mannetje »

Op zondag spelen we vaak ook 'Bijbelse namen'. Ik prik (steevast op de achterpagina van de Saambinder) een letter en ieder schrijft zoveel mogelijk personen uit de Bijbel op die met die naam beginnen.
Hoe minder deelnemers een naam hebben, hoe meer punten je voor die naam krijgt. Iedereen = 1 punt, eentje niet = 2 punten, enz.
-
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Spelletjes in het gezin

Bericht door liz boer »

Mannetje schreef:Op zondag spelen we vaak ook 'Bijbelse namen'. Ik prik (steevast op de achterpagina van de Saambinder) een letter en ieder schrijft zoveel mogelijk personen uit de Bijbel op die met die naam beginnen.
Hoe minder deelnemers een naam hebben, hoe meer punten je voor die naam krijgt. Iedereen = 1 punt, eentje niet = 2 punten, enz.
Ja dat deden we ook vaak!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie