KAPLA

Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

KAPLA

Bericht door Curie »

Heeft iemand hier ervaring met het speelgoed KAPLA, de zogenaamde KAbouter PLAnkjes? Zo ja, vanaf welke leeftijd wordt ermee gespeeld? Vinden kinderen het leuk? Het schijnt enorm educatief te zijn en de creativiteit los te maken.

Afbeelding

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kapla_(speelgoed)
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: KAPLA

Bericht door Curie »

Zijn er ook ervaringen met deze blokjes van andere merken? Werkt dit net zo goed? Kan me voorstellen dat de exacte maat belangrijk is en dat de plankjes kaarsrecht zijn.
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: KAPLA

Bericht door Martijn »

Mijn kinderen hebben het er ook steeds over. Op school hebben ze een grote kist er van staan. Ze vinden het leuk om mee te spelen. Die van mij zijn 4 en 6. Andere merken ken ik niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: KAPLA

Bericht door eilander »

Geen ervaring met dit merk, wel met plankjes zonder merk (?). Goedkope variant, denk ik.
De kinderen vinden - als ze van bouwen houden - dit een tijdje leuk en dan weer een tijd niet.
Zelf vind ik het eigenlijk altijd wel leuk. ;)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: KAPLA

Bericht door Orchidee »

Nooit van gehoord
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7691
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: KAPLA

Bericht door Mannetje »

Nu in de aanbieding bij bol punt com
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: KAPLA

Bericht door Mara »

Ik vind het best duur, want met een paar honderd blokjes begin je niet zo veel heel en dan gaat het snel vervelen.
Ik vind lego toch een stuk leuker en kleuriger. (nog steeds :) )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Maatje
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: KAPLA

Bericht door Maatje »

Kappla is echt een enorme aanrader!! We hebben 2 jongens en Kappla blijft hun favoriete speelgoed (samen met lego).

Kappla is geschikt voor kleintjes (gewoon een toren bouwen) en groten. Hele kunstwerken worden ermee gemaakt. Goed voor de concentratie en het inzicht.

Het is inderdaad duur, maar gaat levenslang mee. Andere merken bouwen minder lekker en zien er minder mooi uit.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: KAPLA

Bericht door Curie »

Klinkt goed. Als we dit zouden aanschaffen, zou het eerst een kleinere hoeveelheid zijn om te kijken hoe het bevalt. Maar op eventuele langere termijn? Hoeveel plankjes heb je ongeveer nodig om goed mee uit de voeten te kunnen? Ik heb geen flauw idee namelijk.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: KAPLA

Bericht door samanthi »

Ik had er nog nooit van gehoord, maar even op gegoogeld, ik had zelf vroeger een blokkendoos, dat leek er wel een btje op daar zaten ook dakjes en raampjes bij, ik heb er veel mee gespeeld, ik ga nu zelf ook eens kijken voor mijn kleinzoon.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: KAPLA

Bericht door Dodo »

samanthi schreef:Ik had er nog nooit van gehoord, maar even op gegoogeld, ik had zelf vroeger een blokkendoos, dat leek er wel een btje op daar zaten ook dakjes en raampjes bij, ik heb er veel mee gespeeld, ik ga nu zelf ook eens kijken voor mijn kleinzoon.
Ik ben duplo aan het sparen voor hem :humhihi Hij is al een half jaar, tenslotte.
Ik ben ook wel van plan blokken te kopen, maar gewone. Kapla is heel mooi, maar wel duur. Je moet wel wat investeren om wat moois te kunnen bouwen. En dan lijkt het voor de onoplettende huisgenoten natuurlijk wel erg op aanmaakhoutjes voor de kachel...
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: KAPLA

Bericht door dennis »

Wat ziet dit er prachtig uit! Soms zou je weer eens heel even kind willen zijn ...
(een rijk kind in dit geval)
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: KAPLA

Bericht door Curie »

Misschien wel aardig... Een interview met om van der Bruggen (67), uitvinder van het bouwspeelgoed Kapla over het ontstaan ervan.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie ... nkje.dhtml
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: KAPLA

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
samanthi schreef:Ik had er nog nooit van gehoord, maar even op gegoogeld, ik had zelf vroeger een blokkendoos, dat leek er wel een btje op daar zaten ook dakjes en raampjes bij, ik heb er veel mee gespeeld, ik ga nu zelf ook eens kijken voor mijn kleinzoon.
Ik ben duplo aan het sparen voor hem :humhihi Hij is al een half jaar, tenslotte.
Ik ben ook wel van plan blokken te kopen, maar gewone. Kapla is heel mooi, maar wel duur. Je moet wel wat investeren om wat moois te kunnen bouwen. En dan lijkt het voor de onoplettende huisgenoten natuurlijk wel erg op aanmaakhoutjes voor de kachel...
Je hebt vaak leuke aanbiedingen van Duplo en Lego bij de Kr.vat drogist.
dennis schreef:Soms zou je weer eens heel even kind willen zijn ...
Nou, wat let je? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: KAPLA

Bericht door eilander »

Mara schreef:
dennis schreef:Soms zou je weer eens heel even kind willen zijn ...
Nou, wat let je? ;)
Precies; ik kan nu ook weer heerlijk met Lego spelen...
Plaats reactie