Tip voor een goede eetgelegenheid

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door helma »

Het is inderdaad erg leuk. En soms kom je er Zita tegen :D
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door parsifal »

Deze vakantie hebben wij bij restaurant Blauw in Amsterdam gegeten. Mijn vrouw was helemaal in de wolken met de goede "rendang". Het is niet goedkoop, maar je krijgt wel echt Indonesisch eten daar en ik moet zeggen dat dat beter smaakt dan wat je bij de meeste Chinees-Indonesische restaurants in Nederland krijgt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door Mara »

Wij hebben heerlijk gegeten in de Noordmolen in Schiedam.
niet goedkoop, maar wij kregen het aangeboden.
Het restaurant is op de eerste verdieping en is niet groot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door Desiree »

mjammie :slurp
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door parsifal »

Pas weer een week in Nederland geweest en aangezien mijn vrouw wilde genieten van wat echt Indonesisch eten hebben we wat restaurants bezocht met Indonesische namen, waar de meeste bezoekers er Aziatisch uitzagen. In Den Haag combineerden we een bezoek aan het Mauritshuis met eten by Si-Des (vlak bij Nieuwe Kerk) en dat beviel heel goed. Ook mijn moeder (die meer van "wat de boer niet kent..." is) heeft genoten van haar Bubur Ayam. Voor minder dan een tientje kun je daar goed eten.

In Amsterdam zijn we bij Aries Noodles geweest. Een klein restaurant met het geluid van een kippenhok. Als je van goede bami-soep houdt is dit echt iets om heen te gaan. Ook de "snacks" zijn erg goed. Ook dit is redelijk goedkoop.

Bij een eerder bezoek waren we al bij Blauw in Amsterdam (ZW zijde van Vondelpark) geweest. Dit is iets duurder, maar geeft wel waar voor je geld. We hadden een goede rijsttafel met heerlijke rendang. Het is iets anders dan wat je in de meeste dorpen bij Chinees-Indische restaurants kunt halen, maar naar mijn idee veel beter en de meeste gerechten zijn zoals je ze in Bandung of Jakarta bij de betere restaurants kunt krijgen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door helma »

Wij hebben vrijdag in Veenendaal gegeten bij Bellazise. (met de AH-actie) Onze zoon en schoondochter trakteerden ons, tgv behalen diploma's. Dat was ook erg lekker (en aan te raden als je het geld ervoor hebt)
Een 3 gangen menu is 29,50
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door Lassie »

Iemand een tip voor een gezellig (kindervriendelijk) eetgelegenheid in Apeldoorn? of omgeving?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door MarthaMartha »

Lassie schreef:Iemand een tip voor een gezellig (kindervriendelijk) eetgelegenheid in Apeldoorn? of omgeving?
pannenkoekenhuis de boskabouter of zoiets zit daar toch in de omgeving? compleet met binnenspeeltuin, erg leuk.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
Orchidee schreef:
huisman schreef: (We eten hier zo'n 8 keer per jaar)

:oO :?
Het is in Veenendaal; maar ik ben er nog nooit geweest.
Volgens mij gaat M&M er ook wel eens eten.

Wij eten meestal thuis wat de gulle pot schaft :huhu
Ja, het is er lekker en gezellig, gewoon klein en knus. Je zit niet mee te luisteren met drie andere gesprekken. Betaalbaar en goede keuzemogelijkheden. Ik zou er zo nog heel wat keren heen kunnen, al zijn we de laatste tijd weer eens wat andere dingen aan het proberen, ook leuk. Het is zo heerlijk om te zitten en te eten en genieten van wat op je bord ligt, zonder ondertussen aan weerskanten hapjes naar binnen te praten en spelen bij oververmoeide kinderen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Tip voor een goede eetgelegenheid

Bericht door -DIA- »

Lassie schreef:Iemand een tip voor een gezellig (kindervriendelijk) eetgelegenheid in Apeldoorn? of omgeving?
Misschien bij Apenheul in de buurt? We zijn er al lang niet meer geweest, maar ik denk dat daar wel een en ander te vinden is. In Apenheul zelf mag je alleen komen met een 'aapvriendelijke tas'....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie