Vakantie Schotland/Engeland

Inge Jansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2016, 22:20

Re: Vakantie Sauerland

Bericht door Inge Jansen »

In een eerder berichtje op dit forum las ik dat iemand op zoek was naar een Christelijke vakantie. Wellicht zijn er op dit moment ook Christelijke alleenstaanden / vrijgezellen / singels, (leeftijd ong. 25 - 50 jaar) die nog een mooie vakantiereis zoeken.
Nu hebben wij (2 vriendinnen en ik), met elkaar voor de komende zomer een groepsreis georganiseerd naar Sauerland. 11 dagen, van D.V. 18 juli t/m 28 juli. Wij zijn een aantal jaren met de jongerenreizen van Dhr. L.J. van Valen mee geweest, en vinden het zo jammer dat zulke reizen niet meer georganiseerd worden, dat we het zelf nu doen. ;-) We zijn een paar jaar geleden met een groep van 17 personen naar Frankrijk geweest. Nu hebben we in Sauerland een groepshuis gehuurd, prachtig gelegen, pal aan een meer, met bij elke slaapkamer een eigen douche en toilet! We zijn nu met een groep van 13 personen. Er kunnen er nog een stuk of 5 bij.
Het mooie van deze vakantie is, dat we ook 4 Bijbelstudies met elkaar hopen te houden! Verder veel wandelen, zingen, diverse excursies, spelletjes, BBQ en gezelligheid. Meer info kun je aanvragen bij de groepsmail: groepsreisduitsland2016@hotmail.com Welkom !
Wees er snel bij, want vol = vol...! Groetjes, Marleen, Esther en Inge.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Herman »

Morgen reis ik voor drie daagjes naar Londen. 2 dagen kan ik zelf vullen (dan is mijn vrouw naar een conferentie) en de derde dag gaan we samen op pad.

Zijn er nog tips? De grote dingen loop je toch wel tegenaan, en de wisseling van de wacht is vast leuk, maar het is ook koud.

Vooral op kerkhistorisch gebied heb ik nog een dag te vullen en dan denk ik niet aan de St Paul's Cathedral en de Westminster Abbey.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Roos2017 »

Herman schreef:Morgen reis ik voor drie daagjes naar Londen. 2 dagen kan ik zelf vullen (dan is mijn vrouw naar een conferentie) en de derde dag gaan we samen op pad.

Zijn er nog tips? De grote dingen loop je toch wel tegenaan, en de wisseling van de wacht is vast leuk, maar het is ook koud.

Vooral op kerkhistorisch gebied heb ik nog een dag te vullen en dan denk ik niet aan de St Paul's Cathedral en de Westminster Abbey.
Neem de trein naar Cambridge, dat is een klein uurtje van Londen vandaan. De verbindingen zijn goed. Daar kan je e.e.a. van Bunyan zien en de beroemde cathedral.
Zomaar een suggestie hoor.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door emigrant »

Herman schreef:Morgen reis ik voor drie daagjes naar Londen. 2 dagen kan ik zelf vullen (dan is mijn vrouw naar een conferentie) en de derde dag gaan we samen op pad.

Zijn er nog tips? De grote dingen loop je toch wel tegenaan, en de wisseling van de wacht is vast leuk, maar het is ook koud.

Vooral op kerkhistorisch gebied heb ik nog een dag te vullen en dan denk ik niet aan de St Paul's Cathedral en de Westminster Abbey.
in deze kerk op Fleet Street heb ik enkele malen een evening prayer bijgewoond. Heel mooi en verzorgd met koor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/St_Bride%27s_Church
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door parsifal »

Herman schreef:Morgen reis ik voor drie daagjes naar Londen. 2 dagen kan ik zelf vullen (dan is mijn vrouw naar een conferentie) en de derde dag gaan we samen op pad.

Zijn er nog tips? De grote dingen loop je toch wel tegenaan, en de wisseling van de wacht is vast leuk, maar het is ook koud.

Vooral op kerkhistorisch gebied heb ik nog een dag te vullen en dan denk ik niet aan de St Paul's Cathedral en de Westminster Abbey.
Als je St. Paul nog niet gezien hebt, zou ik er toch maar langsgaan.
Kerkhistorisch weet ik verder niet zo goed wat er te doen is. Ik zou mijn vrouw (en mijzelf) behoorlijk blij maken met een bezoek aan "Les miserables", maar dat is duur en niet over de gehele reformatorische linie geaccepteerd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door helma »

Evensong vind ik altijd waardevol om mee te maken. Een bezoek aan de boekwinkel bij de http://www.metropolitantabernacle.org/
is ook een van mijn favoriete uitstapjes.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Hendrikus »

parsifal schreef:
Herman schreef:Morgen reis ik voor drie daagjes naar Londen. 2 dagen kan ik zelf vullen (dan is mijn vrouw naar een conferentie) en de derde dag gaan we samen op pad.

Zijn er nog tips? De grote dingen loop je toch wel tegenaan, en de wisseling van de wacht is vast leuk, maar het is ook koud.

Vooral op kerkhistorisch gebied heb ik nog een dag te vullen en dan denk ik niet aan de St Paul's Cathedral en de Westminster Abbey.
Als je St. Paul nog niet gezien hebt, zou ik er toch maar langsgaan.
Kerkhistorisch weet ik verder niet zo goed wat er te doen is. Ik zou mijn vrouw (en mijzelf) behoorlijk blij maken met een bezoek aan "Les miserables", maar dat is duur en niet over de gehele reformatorische linie geaccepteerd.
Bij TKTS op Trafalgar Square kun je soms heel betaalbare (onverkochte) kaarten last minute op de kop tikken.
https://officiallondontheatre.com/tkts/

Maar verder:
British Museum
Victoria and Albert Museum
Tate Britain

All Saints Margaret Street
Southwark Cathedral

Camden Town
Primrose Hill
Greenwich
Borough Market
Bunhill Fields (graf van Bunyan)

Tjaaa, in Londen ben je niet zo snel uitgekeken
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Herman »

Roos2017 schreef:Neem de trein naar Cambridge, dat is een klein uurtje van Londen vandaan. De verbindingen zijn goed. Daar kan je e.e.a. van Bunyan zien en de beroemde cathedral.
Zomaar een suggestie hoor.
Ha, bedankt. Maar ik ben te voet. Cambridge doen we d.v. nog wel eens een keertje.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Herman »

emigrant schreef:in deze kerk op Fleet Street heb ik enkele malen een evening prayer bijgewoond. Heel mooi en verzorgd met koor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/St_Bride%27s_Church
Bedankt. Die schrijf ik op.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Herman »

parsifal schreef: Als je St. Paul nog niet gezien hebt, zou ik er toch maar langsgaan.
Kerkhistorisch weet ik verder niet zo goed wat er te doen is. Ik zou mijn vrouw (en mijzelf) behoorlijk blij maken met een bezoek aan "Les miserables", maar dat is duur en niet over de gehele reformatorische linie geaccepteerd.
Ja, de St. Paul en/of de Westminster Abbey staan op het programma.

De 'Les miserables' slaan we over. Vast een mooi verhaal, maar daar hoef je niet voor naar Londen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Herman »

helma schreef:Evensong vind ik altijd waardevol om mee te maken. Een bezoek aan de boekwinkel bij de http://www.metropolitantabernacle.org/
is ook een van mijn favoriete uitstapjes.
Het is een beetje uit de route en ik weet niet of ik de 'evening prayer' programma technisch kan inpassen. En ik lees geen engels. Mocht ik in de buurt zijn....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Hendrikus »

Herman schreef:
emigrant schreef:in deze kerk op Fleet Street heb ik enkele malen een evening prayer bijgewoond. Heel mooi en verzorgd met koor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/St_Bride%27s_Church
Bedankt. Die schrijf ik op.
Zeer goed koor, beroepszangers, net als in All Saints Margaret Street. Verder is er in St Bride's niet zo bijster veel te zien. In All Saints kijk je je ogen uit. [Stond onlangs ook in het RD, als dat geen aanbeveling is ;) ]
Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door parsifal »

Herman schreef:
parsifal schreef: Als je St. Paul nog niet gezien hebt, zou ik er toch maar langsgaan.
Kerkhistorisch weet ik verder niet zo goed wat er te doen is. Ik zou mijn vrouw (en mijzelf) behoorlijk blij maken met een bezoek aan "Les miserables", maar dat is duur en niet over de gehele reformatorische linie geaccepteerd.
Ja, de St. Paul en/of de Westminster Abbey staan op het programma.

De 'Les miserables' slaan we over. Vast een mooi verhaal, maar daar hoef je niet voor naar Londen.
Persoonlijk vind ik St Paul veel indrukwekkender dan Westminster Abbey als een kerk. St Paul nodigt uit tot gebed, Westminster Abbey heeft me teveel afleiding met alle indrukwekkende gedenkstenen en graven. Wij hebben trouwens de Evensong in Westminster Abbey bezocht, dat was wel goed.

Als je van de sfeer houdt, dan zou ik ook over Portobello Rd struinen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Herman »

Hendrikus schreef:
Maar verder:
British Museum - zit in mijn achterhoofd (maar ook de Churchill War Rooms, London Museum, Imperial War Museum
Victoria and Albert Museum - dus deze slaan we over
Tate Britain - bedankt voor de tip, dan hoef ik niet langs de national gallary

All Saints Margaret Street - de RK slaan we over
Southwark Cathedral - daar komen we vast een keer langs

Camden Town - ik ben wat te bezadigd voor 'trendy bars' etc etc
Primrose Hill - meer iets voor de zomer, met goed zicht
Greenwich - om te onthouden
Borough Market - handig om te weten voor de lunch
Bunhill Fields (graf van Bunyan) - dat ligt een beetje uit de route
Tjaaa, in Londen ben je niet zo snel uitgekeken
Dat vrees ik ook. En niet een klein beetje.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie Schotland/Engeland

Bericht door Hendrikus »

Herman schreef: All Saints Margaret Street - de RK slaan we over
ASMS is Anglicaans, niet RK. Maar ligt ook te ver uit de route, gezien je opmerkingen over andere plekken.
Wat ik ook altijd wel gezellig vind, is Covent Garden Market. Overdekt, dus ook fijn als het regent. En vaak met fantastische straatmuzikanten.
En eigenlijk moet je toch ook een keer in Harrods zijn geweest ;) Vlakbij is London Oratory, ook indrukwekkend. En ook Anglicaans, niet RK ;)
En als je toch in die contreien bent, het Museum of Natural History, dat is ook geweldig. Alleen het gebouw al...
Afbeelding
Enfin, veel plezier!
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie