WK Voetbal Brasil

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:Gelezen: "Er is maar één letter verschil tussen Baäl en bal".

Bron: Ons Kerkblad, orgaan van de Hervormde gemeente (PKN) te Rijssen.
Met dat soort woordgrapjes kan ik nooit zoveel.
Nee, ik ook niet. Of het nu om TV gaat, of om EO: 't is altijd makkelijk scoren (om maar even in voetbaltermen te blijven)
Het wad anders wel een citaat dat ds. C.G. Visser de moeite van het plaatsen waard vond.
Soms kan ik me ook nog wel vinden in stukskes uit Ons Kerkblad. Ik ben toch niet zo nauw
in mijn ingewanden dat het per definitie fout is als het van een ander kerkverband komt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Soms kan ik me ook nog wel vinden in stukskes uit Ons Kerkblad. Ik ben toch niet zo nauw
in mijn ingewanden dat het per definitie fout is als het van een ander kerkverband komt.
Nou, dat valt toch buitengewoon in je te prijzen ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Soms kan ik me ook nog wel vinden in stukskes uit Ons Kerkblad. Ik ben toch niet zo nauw
in mijn ingewanden dat het per definitie fout is als het van een ander kerkverband komt.
Nou, dat valt toch buitengewoon in je te prijzen ;)
Mocht het wederzijds zijn! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door alexv »

Het zit er weer op het WK. Ondertussen in de politiek:

http://langleveeuropa.nl/2014/07/de-win ... -politici/
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Reiziger »

Predikanten worden soms ook als afgod vereerd, dus waarom doen refo's niet eerst daar wat aan?

Ik vind dit hele topic overigens een balk-splinter luchtje hebben.

En wat hier aan de gang is, is anti-voetbalgekte, overdrijven en doorzakken op het gebied van voetbal, EK en WK
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Panny »

alexv schreef:Het zit er weer op het WK. Ondertussen in de politiek:

http://langleveeuropa.nl/2014/07/de-win ... -politici/
Die site heeft een verkeerd onderschrift gekozen...
"Een nuchtere blik...."

na even bladeren door de artikelen op de site blijkt het helemaal geen nuchtere site te zijn.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door alexv »

Dan ben ik wel benieuwd wat jij nuchter vind. Juncker heel vaak niet in iedergeval.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Panny »

Met nuchter bedoel ik vooral dat je bij de feiten blijft.
Veel schrijfsels op die website lijken vooral gebaseerd op een hele dikke duim.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door alexv »

Lijken gebaseerd, misschien kun je wat inhoudenlijker zijn. Er kan best iets in staan wat niet helemaal klopt maar de strekking klopt. Neem alleen al het geval Juncker. Dat zijn dus mensen die ons regeren.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door eilander »

Verwerpelijke site, in elk geval in strijd met het 5e gebod (er blijkt geen enkel ontzag voor hen die ons regeren - hoeveel er ook op hun beleid aan te merken is, het is nooit goed om ze te bestempelen als "graaiers" en "leugenaars") en met het 9e gebod (er wordt in bijna elk bericht wel allerlei vuil over politici uitgegoten).

Verder is een kop als deze ook beneden fatsoensnormen: "Teeven heeft Alzheimer mbt witwasdeal".

En zo meer. Ik hoef deze site helemaal niet meer.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Fjodor »

eilander schreef:Verwerpelijke site, in elk geval in strijd met het 5e gebod (er blijkt geen enkel ontzag voor hen die ons regeren - hoeveel er ook op hun beleid aan te merken is, het is nooit goed om ze te bestempelen als "graaiers" en "leugenaars") en met het 9e gebod (er wordt in bijna elk bericht wel allerlei vuil over politici uitgegoten).

Verder is een kop als deze ook beneden fatsoensnormen: "Teeven heeft Alzheimer mbt witwasdeal".

En zo meer. Ik hoef deze site helemaal niet meer.
Je maakt hier een terecht punt. Dit is niet nodig.

Toch kan je zo de inhoud van de site niet afserveren.

Het eerste wat ik bijvoorbeeld lees is dit, over Albanië en de EU:
ja, de Nederlandse politiek was eind vorig jaar nog tegen, en heeft zich daarmee onpopulair gemaakt bij de EU-dicatuur. Timmermans is ongetwijfeld op het matje geroepen en de Nederlandse politiek heeft nu duidelijk een opdracht gekregen en geeft nu ineens het juiste antwoord:

Vorig jaar december steunde een meerderheid in de Tweede Kamer de motie van CDA en ChristenUnie om het kandidaat-lidmaatschap van Albanië tegen te houden. Door het veto van Nederland werd de beslissing in Brussel uitgesteld, maar op 24 juni zullen de ministers van Buitenlandse Zaken in de Raad Algemene Zaken zich opnieuw over de kwestie buigen.

Nederland heeft geen bezwaar meer tegen het toekennen van het EU-kandidaat-lidmaatschap aan Albanië. Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) zal in Brussel voor de nieuwe status voor Albanië stemmen.
Ik geloof zeker dat dat machtspolitiek kan zijn. En dat dat opgedrongen kan zijn van bovenaf oid. Dan zouden we dus belazerd worden. Net als met dat EU referendum dat we gehad hebben. We hoeven ook niet te doen alsof de regeerders niet heel erg vuile handen zouden kunnen maken. Zoals met die spionageschandalen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Luther »

alexv schreef:Lijken gebaseerd, misschien kun je wat inhoudenlijker zijn. Er kan best iets in staan wat niet helemaal klopt maar de strekking klopt. Neem alleen al het geval Juncker. Dat zijn dus mensen die ons regeren.
Juncker is een prima keus: wat ouder, zeer veel ervaring, christendemocraat. Had veel slechter gekund.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door alexv »

eilander schreef:Verwerpelijke site, in elk geval in strijd met het 5e gebod (er blijkt geen enkel ontzag voor hen die ons regeren - hoeveel er ook op hun beleid aan te merken is, het is nooit goed om ze te bestempelen als "graaiers" en "leugenaars") en met het 9e gebod (er wordt in bijna elk bericht wel allerlei vuil over politici uitgegoten).

Verder is een kop als deze ook beneden fatsoensnormen: "Teeven heeft Alzheimer mbt witwasdeal".

En zo meer. Ik hoef deze site helemaal niet meer.

Je kunt wel even snel met geboden komen maar dat doet niets af van het feit dat ze graaiers en leugenaars zijn. Of hoe zou jij iemand noemen die niet de waarheid spreekt en die zich geld toeeigend omdat hij nu even in de positie is omdat te doen?
Het grootste deel van de politiek doen aan "vuile spelletjes". En zeker in de EU.

Gezien Teeven zijn gedrag is de opmerking misschien grof maar terecht.
Vooral niet lezen, gewoon doorslapen.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door alexv »

Luther schreef:
alexv schreef:Lijken gebaseerd, misschien kun je wat inhoudenlijker zijn. Er kan best iets in staan wat niet helemaal klopt maar de strekking klopt. Neem alleen al het geval Juncker. Dat zijn dus mensen die ons regeren.
Juncker is een prima keus: wat ouder, zeer veel ervaring, christendemocraat. Had veel slechter gekund.
Luther ik weet niet onder welke steen jij leeft maar wat je hier zegt is werkelijk ongelofelijk. Als dit jou voorkeur is dan wens ik je veel succes.

Even 2 quotes van deze man:

"We decide on something, leave it lying around and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back."

If it's a Yes, we will say 'on we go', and if it's a No we will say 'we continue'.

Als je me niet gelooft, dit is de bron. En ook jij weet dat Dijsselbloem hem onbekwaam vond vanwege zijn drankprobleem, maar dat later inslikte om politieke reden.

http://en.wikiquote.org/wiki/Jean-Claude_Juncker

Een van de eerste linken in de website die ik plaatste is een stuk uit de volkskrant dat negeer je gewoon?
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Panny »

alexv: Heb je al een keer persoonlijk met een politicus gepraat?
Volgens jou, en sites als deze, zitten ze er alleen maar om zoveel mogelijk geld te graaien, te bedriegen, etc.
Dit vind ik een zeer onterechte voorstelling.
Gesloten