Refoforum en reden lidmaatschap

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Desiree »

Isala schreef:Ik kom hier om te leren van de discussies.
Niet alles is makkelijk om te lezen.
In mijn dagelijkse omgeving kan ik niet over het geloof praten, dat is moeilijk.
Ik heb al veel geleerd door hier mee te lezen.
Niet dat een forum nu een vervanging is voor bijbelstudie, maar er komen wel belangrijke
onderwerpen aan de orde.
Wel heeft DIA gelijk dat het soms wat kil is.
Ja, het is een beetje lastig te zeggen, ik ben bang dat ik er ook aan mee doe, maar ik durf soms niet te zeggen dat ik op het refoforum zit, omdat je dan niet echt positief overkomt.
'Daar zit jij toch zeker niet op, werd een poos geleden tegen mij gezegd'. Ik dacht gelijk, ik zeg niet dat ik Desiree ben maar een gematigd lid hier. Maar dat is gemeen dus heb ik dat natuurlijk niet gedaan.
Op de een of andere wijze komt het forum dan niet goed over. Maar ik denk dat de mods dat ook beseffen en daarom op de persoon spelen of over een dominee 'zeuren' wordt niet toegestaan, toch? Het is mij niet helemaal duidelijk waarom men zo denkt, ik hoor het graag ook als het om Desiree gaat.

Het blijft een beetje lastig, je ziet er geen gezicht bij en sommige uitdrukkingen komen niet goed over. Soms denk ik ook (oeps) beetje te persoonlijk.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Afgewezen »

Heb je deze topic geopend om een beetje af te kunnen geven op je forumgenoten?? O, o, wat zijn ze allemaal vervelend daar, ik wil er eigenlijk niet bij horen?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door vlinder »

Bijna 10 jaar geleden leerde ik manlief kennen. Hij was hier heel actief en ik dacht eigenlijk nooit serieus na over onderwerpen die met de Bijbel en de refo-wereld te maken hadden. In 10 jaar tijd ben ik erg veranderd. Het forum ook wel wat, het is inderdaad zo dat er minder intense en respectvolle discussies zijn. Dit komt deels doordat velen deze discussies al vele malen hebben gevoerd. Ik heb geleerd om een visie te onderbouwen met argumenten en na te denken over het waarom van dingen.

Dat het hard en kil is herken ik soms, maar aan de andere kant moet je niet vergeten dat je digitaal de intonatie, nuances en lichaamstaal mist van degene met wie je converseert. Wat ik ook merk (en helaas voor mezelf ook een valkuil is), is dat er vaak een posting wordt beoordeeld op de persoon. Ik bedoel hiermee dat er snel gedacht wordt: Piet zegt iets, dus dan weet je al uit welke hoek het komt. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit voor mezelf een valkuil is en het vooroordeel ook vaak bevestigd wordt, maar dit belemmerd een open discussie en maakt dat de discussie verhard.

Desondanks: mijn aantal postings nemen wel af, maar ik vind het nog altijd erg gezellig om langs te komen en bij te lezen. Daarnaast heb ik met sommige mensen in real life ook een leuke en hechte band op gebouwd :love . Het is fijn om te weten dat de Heere overal in het land kinderen heeft wonen en dan kan een berichtje best wel eens fijn zijn, ook al spreek je die mensen verder bijna niet.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Terri »

Afgewezen schreef:Heb je deze topic geopend om een beetje af te kunnen geven op je forumgenoten?? O, o, wat zijn ze allemaal vervelend daar, ik wil er eigenlijk niet bij horen?
Waarom nou toch zo akelig reageren, deze mensen veroordelen toch niemand, maar spreken alleen hun zorg uit.
Juist door zo'n reactie bevestig je de mening van velen, die het een koud, liefdeloos forum vinden.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Desiree »

Afgewezen schreef:Heb je deze topic geopend om een beetje af te kunnen geven op je forumgenoten?? O, o, wat zijn ze allemaal vervelend daar, ik wil er eigenlijk niet bij horen?
Nee, alsjeblieft zo bedoel ik het niet. Ik zei toch al dat ik Desiree ook niet zo geweldig vond..Maar ik heb even geen tijd om te reageren. Tot vanavond.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door freek »

Ik kom hier gewoon niet helemaal echt weg, meer reden heb ik niet :humhihi
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Afgewezen »

Terri schreef:
Afgewezen schreef:Heb je deze topic geopend om een beetje af te kunnen geven op je forumgenoten?? O, o, wat zijn ze allemaal vervelend daar, ik wil er eigenlijk niet bij horen?
Waarom nou toch zo akelig reageren, deze mensen veroordelen toch niemand, maar spreken alleen hun zorg uit.
Juist door zo'n reactie bevestig je de mening van velen, die het een koud, liefdeloos forum vinden.
Je kunt op een erg liefdevolle manier heel vervelende dingen over anderen zeggen. Sommige mensen hebben moeite met een zakelijke discussie. Houd het probleem vooral bij jezelf, zou ik dan zeggen.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Afgewezen »

freek schreef:Ik kom hier gewoon niet helemaal echt weg, meer reden heb ik niet :humhihi
Goed zo, freekie! :super
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Tiberius »

freek schreef:Ik kom hier gewoon niet helemaal echt weg, meer reden heb ik niet :humhihi
En anders lokken we je via Twitter wel terug. ;)
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door ejvl »

Afgewezen schreef:Je kunt op een erg liefdevolle manier heel vervelende dingen over anderen zeggen. Sommige mensen hebben moeite met een zakelijke discussie. Houd het probleem vooral bij jezelf, zou ik dan zeggen.
Inderdaad.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet koud of kil hier, in de meeste onderwerpen.
Natuurlijk zijn er wel eens antwoorden waarbij ik denk, tjonge, dat kan wel wat minder, maar zulk soort antwoorden geef ik zelf waarschijnlijk ook wel eens.
Een goede zakelijke discussie, met standpunten die met vuur worden verdedigd zie ik niet als koud, hard of kil. Zolang het maar niet persoonlijk wordt en standpunten goed worden beargumenteerd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Tiberius »

"Warme club, nette discussies", zo bestempelde EMG-directeur B. Visser recent Refoforum.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Auto »

Tiberius schreef:"Warme club, nette discussies", zo bestempelde EMG-directeur B. Visser recent Refoforum.
:humhihi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Tiberius »

Auto schreef:
Tiberius schreef:"Warme club, nette discussies", zo bestempelde EMG-directeur B. Visser recent Refoforum.
:humhihi
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 41#p573541
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Auto »

Tiberius schreef:
Auto schreef:
Tiberius schreef:"Warme club, nette discussies", zo bestempelde EMG-directeur B. Visser recent Refoforum.
:humhihi
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 41#p573541
Noem je dat 'recent'? ;)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Refoforum en reden lidmaatschap

Bericht door Reiziger »

Tiberius schreef:"Warme club, nette discussies", zo bestempelde EMG-directeur B. Visser recent Refoforum.
:super
Plaats reactie