Filatelie

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Filatelie

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef:Dat klopt. De meest abjecte regimes maakten de mooiste zegels.
En verdienden er ook nog eens goed aan...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Filatelie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Ja, de meeste mooie zegels kwamen destijds van achter het IJzeren Gordijn.
Ze maken er nog steeds mooie bankbiljetten.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Filatelie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Ja, de meeste mooie zegels kwamen destijds van achter het IJzeren Gordijn.
Ze maken er nog steeds mooie bankbiljetten.
Kan zijn.... Maar die vallen buiten de filatelie.
En ik vrees dat deze ook nog een tikkeltje duurder kunnen uitvallens als postzegels.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Filatelie

Bericht door Dodo »

Is het eind van de filatelie in zicht?
https://www.postnl.nl/versturen/postzeg ... zegelcode/
Ik zie dit net als advertentie in een tijdschrift. Ik heb het nog niet geprobeerd, ik weet ook niet of het nou direct handiger of sneller is dan een velletje zegels in mijn portemonnee. Maar misschien wordt dit wel de nieuwe manier van postzegelen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6314
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Filatelie

Bericht door Gian »

Bestaat al jaren.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Filatelie

Bericht door Dodo »

Gian schreef:Bestaat al jaren.
Dan loop ik erg achter
Kennelijk is het dan aangeslagen, hoewel ik het nooit heb gezien op een poststuk.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Filatelie

Bericht door Terri »

Dodo schreef:
Gian schreef:Bestaat al jaren.
Dan loop ik erg achter
Kennelijk is het dan aangeslagen, hoewel ik het nooit heb gezien op een poststuk.
Heb pas voor het eerst een poststuk ontvangen met code.
Ik gebruik het inmiddels ook, maar dacht dat ik 'voorop' liep..... :D
Beetje geboren uit nood, binnenkort weer gewoon een velletje postzegels aanschaffen.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Filatelie

Bericht door -DIA- »

Het vreemde verschijnsel doet zich voorn dat er steeds minder poststukken verzonden worden, maar dat de stroom aan nieuwe postzegels niet bij te benen is. Daardoor raak je het zicht kwijt op wat alleen Nederland al aan postzegels uitgeeft. Voornamelijk, maar nier alleen daardoor, de gepersonaliseerde postzegels. Er is als een aparte catalogus voor verschenen.

Voor de serieuze filatelie is het wel een beetje passé. Of misschien wel helemaal. De commerciële postbedrijven hebben de zaak stuk gemaakt door een verkeerd ingeschat winstobject: De filatelist. Dat is mislukt. De waarschuwingen dat men dit niet wilde uit filatelistische kringen zijn in de wind geslagen.
Wie nu Nederland wil bijhouden is kapitalen kwijt. a. om het groot aantal uitgiften (incl. vele door PostNL uitgegeven gepersonaliseerde zegels) van de gewone zegels die niet meer los te koop zijn, maar waarvan je er vaak minstens tien tegelijk moet kopen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Filatelie

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef: Om tot de zaak te geraken: Ik vind de postzegels van
respectievelijk TPG, TNT, POST.NL driemaal-over-niks

De commercie heeft de filatelie uitgebuit en echt mooie
zegels worden er niet meer uitgegeven.
Ik verzamel dan wel geen postzegels maar ik vind bovenstaande ook op Bijbels van toepassing.
Tegenwoordig echt statisch computerdrukwerk .
In oudere gedrukte bijbels had men nog mooiere kolommen, letters en Hoofdstukregels.
Behalve de inhoud (Gods woord is altijd goed!) heeft het drukwerk vanaf de jaren 90 de charme van een ziekenhuisfolder.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Filatelie

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef: Om tot de zaak te geraken: Ik vind de postzegels van
respectievelijk TPG, TNT, POST.NL driemaal-over-niks

De commercie heeft de filatelie uitgebuit en echt mooie
zegels worden er niet meer uitgegeven.
Ik verzamel dan wel geen postzegels maar ik vind bovenstaande ook op Bijbels van toepassing.
Tegenwoordig echt statisch computerdrukwerk .
In oudere gedrukte bijbels had men nog mooiere kolommen, letters en Hoofdstukregels.
Behalve de inhoud (Gods woord is altijd goed!) heeft het drukwerk vanaf de jaren 90 de charme van een ziekenhuisfolder.
En helemaal eens. Er zijn nauwelijks meer goede ervaren vakmensen die een mooie gravure kunnen maken. Daar gaat namelijk veel tijd in zitten, en waarom moeilijk doen als je met behulp van internet makkelijker kunt? Alleen wel eventjes letten op auteursrechten, dat is wel aan te bevelen... Anders kan je voor rare zaken komen te staan, wanneer een zomaar een plaatje van het net pakt, maar zo snuggers is zelfs PostNL nog wel...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie