Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

Ik moet er niet aan denken om zo'n druk leven te hebben. Maar onze kinderen zijn nog klein dus dat scheelt wellicht.
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef:Ik moet er niet aan denken om zo'n druk leven te hebben. Maar onze kinderen zijn nog klein dus dat scheelt wellicht.
Wij weten niet beter. En het is zo druk als je het zelf maakt. Vanavond wilde ik alle was wegwerken, maar moest nog een kind overhoren. Dan gaat dat voor. De rest kan blijven liggen.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

Gefeliciteerd Merel, leuk een nieuwe uitdaging met mooie opleiding!
Bourdon16 schreef:Ik moet er niet aan denken om zo'n druk leven te hebben. Maar onze kinderen zijn nog klein dus dat scheelt wellicht.
Ik heb er ook echt een hekel aan dat het zo druk wordt door afspraken van de kinderen. Sport enzo is hier allemaal ver rijden dus je bent zo je hele avond kwijt. Dat 3 keer in de week plus nog een avond van de kerk, is je week weer vol :fi ik wil graag iets anders gaan doen wat werk betreft, maar het liefst vanuit huis of tijdens schooltijden dus pas om 9 uur beginnen. Vind het lastig hoor, begrijp wel dat een werkgever daar niet altijd op zit te wachten. Misschien toch omscholen :)
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

Ik wil nog even reclame maken voor de mannenzang avond in Veen. Zaterdagavond 4 februari. Met medewerking van twee organisten uit Urk.

Alle mannen hartelijk welkom! En vrouwen blijft thuis...:)

https://www.hervormdveen.nl/nieuws/mann ... uari-2023/
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bona Fide »

Bourdon16 schreef:Ik wil nog even reclame maken voor de mannenzang avond in Veen. Zaterdagavond 4 februari. Met medewerking van twee organisten uit Urk.

Alle mannen hartelijk welkom! En vrouwen blijft thuis...:)

https://www.hervormdveen.nl/nieuws/mann ... uari-2023/
Eerst zouden er 2 Urkers komen, nu nog 1. Én Joost van Belzen, maar die komt uit Schelluinen. Zie de link die je zelf deelt.

Verstuurd vanaf mijn LM-G850 met Tapatalk
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Eloesje schreef:Gefeliciteerd Merel, leuk een nieuwe uitdaging met mooie opleiding!
Bourdon16 schreef:Ik moet er niet aan denken om zo'n druk leven te hebben. Maar onze kinderen zijn nog klein dus dat scheelt wellicht.
Ik heb er ook echt een hekel aan dat het zo druk wordt door afspraken van de kinderen. Sport enzo is hier allemaal ver rijden dus je bent zo je hele avond kwijt. Dat 3 keer in de week plus nog een avond van de kerk, is je week weer vol :fi ik wil graag iets anders gaan doen wat werk betreft, maar het liefst vanuit huis of tijdens schooltijden dus pas om 9 uur beginnen. Vind het lastig hoor, begrijp wel dat een werkgever daar niet altijd op zit te wachten. Misschien toch omscholen :)
Dat halen en brengen naar sport ed. vind ik toch minder bezwaarlijk dan dat stomme huishouden dat onafgebroken terugkomt.

Qua werk kan ik mij voorstellen dat je schooltijden wil werken. Alleen is het wel lastig binnenkomen bij een werkgever met deze eis.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Wil er geen misbruik van maken, maar ik houd m'n ogen en oren open, hoop dat er nog iets leuks op m'n pad komt
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

merel schreef:
Eloesje schreef:Gefeliciteerd Merel, leuk een nieuwe uitdaging met mooie opleiding!
Bourdon16 schreef:Ik moet er niet aan denken om zo'n druk leven te hebben. Maar onze kinderen zijn nog klein dus dat scheelt wellicht.
Ik heb er ook echt een hekel aan dat het zo druk wordt door afspraken van de kinderen. Sport enzo is hier allemaal ver rijden dus je bent zo je hele avond kwijt. Dat 3 keer in de week plus nog een avond van de kerk, is je week weer vol :fi ik wil graag iets anders gaan doen wat werk betreft, maar het liefst vanuit huis of tijdens schooltijden dus pas om 9 uur beginnen. Vind het lastig hoor, begrijp wel dat een werkgever daar niet altijd op zit te wachten. Misschien toch omscholen :)
Dat halen en brengen naar sport ed. vind ik toch minder bezwaarlijk dan dat stomme huishouden dat onafgebroken terugkomt.

Qua werk kan ik mij voorstellen dat je schooltijden wil werken. Alleen is het wel lastig binnenkomen bij een werkgever met deze eis.
Dat huishoud vind ik dan niet zo erg, ben zo klaar, ga echt niet iedere week alles poetsen. Vloeren en toilet enzo vind ik belangrijk, de rest zoals de ramen en binnenkant keukenkastjes niet zo. Vind het veel erger dat je savonds pas om 22:30 uur tijd hebt om samen even op de bank wat dingen door te nemen.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrien »

merel schreef:
Eloesje schreef:Gefeliciteerd Merel, leuk een nieuwe uitdaging met mooie opleiding!
Bourdon16 schreef:Ik moet er niet aan denken om zo'n druk leven te hebben. Maar onze kinderen zijn nog klein dus dat scheelt wellicht.
Ik heb er ook echt een hekel aan dat het zo druk wordt door afspraken van de kinderen. Sport enzo is hier allemaal ver rijden dus je bent zo je hele avond kwijt. Dat 3 keer in de week plus nog een avond van de kerk, is je week weer vol :fi ik wil graag iets anders gaan doen wat werk betreft, maar het liefst vanuit huis of tijdens schooltijden dus pas om 9 uur beginnen. Vind het lastig hoor, begrijp wel dat een werkgever daar niet altijd op zit te wachten. Misschien toch omscholen :)
Dat halen en brengen naar sport ed. vind ik toch minder bezwaarlijk dan dat stomme huishouden dat onafgebroken terugkomt.

Qua werk kan ik mij voorstellen dat je schooltijden wil werken. Alleen is het wel lastig binnenkomen bij een werkgever met deze eis.
Stomme huishouden vind ik best negatief klinken…. Persoonlijk vind ik het wel een mooie taak om goed voor je gezin te zorgen. En de kinderen vliegen zo snel uit. Een goed gesprekje met pubers heb je zomaar even tussendoor, maar dan moet je er wel zijn. Het is en was voor mij onmogelijk om dit te combineren met een drukke baan en een pittige studie.
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Het plezier in stapels was of het soppen van een keuken of badkamer heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik ben heel blij dat dat niet mijn enige dagtaak is. Ik denk dat ik depressief zou worden.

En de goede gesprekken heb je meestal niet als de pubers op school zitten, maar daarbuiten. En dan ben ik ook weer thuis. Onze pubers leren vaak aan de tafel in de kamer. Denk dat ik dat volgend jaar ook ga doen. Daarbij is de opleiding van februari - november, dus best te overzien.
Laatst gewijzigd door merel op 04 feb 2023, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Eloesje schreef:
Dat huishoud vind ik dan niet zo erg, ben zo klaar, ga echt niet iedere week alles poetsen. Vloeren en toilet enzo vind ik belangrijk, de rest zoals de ramen en binnenkant keukenkastjes niet zo. Vind het veel erger dat je savonds pas om 22:30 uur tijd hebt om samen even op de bank wat dingen door te nemen.
Zo klaar ben ik echt niet, maar dat ligt misschien ook aan mij. Ik houd ook van schoon en opgeruimd. Elke week neem ik wel een paar kasten mee.

Om 22.30 uur nog de dag doornemen is niet aan mij besteed. Dan lig ik allang te slapen.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrien »

merel schreef:Het plezier in stapels was of het soppen van een keuken of badkamer heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik ben heel blij dat dat niet mijn enige dagtaak is.

En de goede gesprekken heb je meestal niet als de pubers op school zitten, maar daarbuiten. En dan ben ik ook weer thuis
O hier zijn ze altijd op de gekste tijden thuis. Scheelt misschien dat ze in onze woonplaats op school zitten.
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Hendrien schreef:
merel schreef:Het plezier in stapels was of het soppen van een keuken of badkamer heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik ben heel blij dat dat niet mijn enige dagtaak is.

En de goede gesprekken heb je meestal niet als de pubers op school zitten, maar daarbuiten. En dan ben ik ook weer thuis
O hier zijn ze altijd op de gekste tijden thuis. Scheelt misschien dat ze in onze woonplaats op school zitten.
Wij wonen ook relatief dichtbij de middelbare, maar tussendoor thuis zijn ze zelden.
Plaats reactie