Wat doen we vandaag?

DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Er was inderdaad nog iets te vinden. Heel simpel en ook heel goedkoop. En ik ben vooral vrij, want ik had veel behoefte aan wat rust. Maar ik kan hier ook werken, inderdaad.
Nog even rondgebeld met familie. Mijn oud-tante is in 1980 of 1981 overleden en begraven op Schiermonnikoog. Geeske en dan mijn voor jullie onbekende achternaam.

Denk er nu sterk over om in dit najaar een weekje hier naar toe te gaan om herinneringen uit mijn kindertijd op te halen.
Ik liep net nog op de begraafplaats. Ik kan je een weekje Schiermonnikoog in ieder geval erg aanbevelen.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Er was inderdaad nog iets te vinden. Heel simpel en ook heel goedkoop. En ik ben vooral vrij, want ik had veel behoefte aan wat rust. Maar ik kan hier ook werken, inderdaad.
Nog even rondgebeld met familie. Mijn oud-tante is in 1980 of 1981 overleden en begraven op Schiermonnikoog. Geeske en dan mijn voor jullie onbekende achternaam.

Denk er nu sterk over om in dit najaar een weekje hier naar toe te gaan om herinneringen uit mijn kindertijd op te halen.
Hoe gaan jullie naar Schiermonnikoog én hoe en waar verblijf je, en hoe verplaats je jeAfbeelding
(Oprechte vraag met oprechte belangstelling)
Ik ben hier met de fiets en trein. Dat was een beetje druk, overigens, dus uiteindelijk met stoptrein;-). Inmiddels is hier een vriend van mij, met de auto.

Ik verblijf op een boerencamping. Eenvoudig maar prettige ontvangst en hier was nog wat vrij. Eerlijk gezegd ben ik tussen half elf en tien uur onderweg en niet of nauwelijks daar. Maar er zijn ook mensen die daar de hele dag lijken te zitten.

Ik verplaats me op het eiland ook met de fiets. Dat kan met iedere fiets, maar ik heb zelf een hogesnelheidsfiets. Het prettige is, dat auto's hier niet zijn toegestaan.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

-DIA- schreef:Vanwege de warmte en benauwdheid hebben we online meegeluisterd naar de rouwdienst van mijn lieve buurvrouw. Helaas, moesten we thuisblijven, hoewel we graag anders hadden gewild.
Dat is moeilijk. Ook omdat je het dan met niemand kunt spreken over het gehoorde. Niet met mensen, althans.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

huisman schreef:
Nog even rondgebeld met familie. Mijn oud-tante is in 1980 of 1981 overleden en begraven op Schiermonnikoog..
Zo'n bericht kan me ineens weemoedig maken. 1980/1981...de mensen van voorbij. Daar moest ik ook aan denken toen ik dit alleraardigst filmpje zag dat momenteel in refo-NL circuleert, tenminste: in mijn netwerk. Al deze vriendelijke mannen zijn inmiddels in de eeuwigheid, vermoedelijk. https://youtu.be/sPpqsPP2eHI
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Imperial War Museum bezoeken.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:Imperial War Museum bezoeken.
Leuk! In Londen?

Ik zit vandaag te werken op een te warme zolderkamer.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Leuk! In Londen?

Ik zit vandaag te werken op een te warme zolderkamer.
Ja.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Job schreef:
huisman schreef:
Nog even rondgebeld met familie. Mijn oud-tante is in 1980 of 1981 overleden en begraven op Schiermonnikoog..
Zo'n bericht kan me ineens weemoedig maken. 1980/1981...de mensen van voorbij. Daar moest ik ook aan denken toen ik dit alleraardigst filmpje zag dat momenteel in refo-NL circuleert, tenminste: in mijn netwerk. Al deze vriendelijke mannen zijn inmiddels in de eeuwigheid, vermoedelijk. https://youtu.be/sPpqsPP2eHI

Prachtig! Maar verdwijnende tijden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door MGG »

Heel lang wachten, omdat we een kwatier na het binnenstappen van het vliegveld al bij de gate zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Job schreef:
huisman schreef:
Nog even rondgebeld met familie. Mijn oud-tante is in 1980 of 1981 overleden en begraven op Schiermonnikoog..
Zo'n bericht kan me ineens weemoedig maken. 1980/1981...de mensen van voorbij. Daar moest ik ook aan denken toen ik dit alleraardigst filmpje zag dat momenteel in refo-NL circuleert, tenminste: in mijn netwerk. Al deze vriendelijke mannen zijn inmiddels in de eeuwigheid, vermoedelijk. https://youtu.be/sPpqsPP2eHI
Heel mooi. En allemaal in pak op een doordeweekse avond. Dat waren nog eens tijden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef:
Job schreef:
huisman schreef:
Nog even rondgebeld met familie. Mijn oud-tante is in 1980 of 1981 overleden en begraven op Schiermonnikoog..
Zo'n bericht kan me ineens weemoedig maken. 1980/1981...de mensen van voorbij. Daar moest ik ook aan denken toen ik dit alleraardigst filmpje zag dat momenteel in refo-NL circuleert, tenminste: in mijn netwerk. Al deze vriendelijke mannen zijn inmiddels in de eeuwigheid, vermoedelijk. https://youtu.be/sPpqsPP2eHI
Heel mooi. En allemaal in pak op een doordeweekse avond. Dat waren nog eens tijden.
En ritmisch zoals het hoort. Dat waren nog eens tijden! Vroeger was toch alles beter :hum
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Anselmus schreef:En ritmisch zoals het hoort. Dat waren nog eens tijden! Vroeger was toch alles beter :hum
Ik vroeg me af of de GKV in die tijd ook nog 1773 zong. Dat zou verklaren dat er ritmisch werd gezongen. Nu wordt vrijwel alleen in de (smalle) Reformatorische gezindte nog 1773 gezongen, maar dat was vroeger breder het geval.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Een crematie of begrafenis. Het werd mij adhv de rouwkaart niet duidelijk wat het is.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

Een stukje lopen. Ben tot in Brielle genaderd, maar wel 2,5 km gesmokkeld doordat ik even niet goed keek welke bus ik nam om in deze uithoek te komen. Gezien het weer betwijfel ik of de 33 km er vandaag in zit (of uit komt), maar t is nu op de vestingwallen nog zeer goed te doen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Job schreef:
huisman schreef:
Nog even rondgebeld met familie. Mijn oud-tante is in 1980 of 1981 overleden en begraven op Schiermonnikoog..
Zo'n bericht kan me ineens weemoedig maken. 1980/1981...de mensen van voorbij. Daar moest ik ook aan denken toen ik dit alleraardigst filmpje zag dat momenteel in refo-NL circuleert, tenminste: in mijn netwerk. Al deze vriendelijke mannen zijn inmiddels in de eeuwigheid, vermoedelijk. https://youtu.be/sPpqsPP2eHI
Het doet me denken aan de verjaardagen met de familie. Toen mijn ooms en tantes nog in het land der levenden waren zongen we ook zo bij het orgel. Eén klein verschil, we zongen niet-ritmisch. Een enkele keer ook een gezang: Nooit kan 't geloof te veel verwachten, en Die hoop moet al ons leed verzachten. Als ik daarop terugzie denk ik wel eens: Hoe is alles toch zo veranderd, bijna omgekeerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie