Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

-DIA- schreef:Afscheid van AH Filiaal 1609
Vandaag officieel afscheid.
Afscheid van de winkel waar ik jarenlang in dienst was,
en waar ik de laatste jaren nog vrijwilligerswerk deed.
Ik wil niet klagen, en toch valt me dit best wel zwaar.
Je wilt zoveel, je ziet zoveel werk, en dan kun je niet meer.
Dan zit je alleen thuis.
Maar wat klaag ik? Heb ik daar reden toe?
Nee toch?
De baas zei zo: met opgeheven hoofd afscheid nemen.
Ik zei daarop: Voor het oog zeker.
Maar vanbinnen buigt er wel eens wat.
Maar goed, wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
Laten we dat maar overdenken.
Sterkte DIA. Loslaten is toch wel één van de moeilijkste dingen voor een mens. Eigenlijk in alle opzichten het allermoeilijkst. Een wat vroom klinkende wens, maar echt gemeend: ik hoop dat je mag ervaren dat de Heere jou niet loslaat. En dat voor jou mag gelden uit genade: "Ik zal U niet laten gaan, tenzij dat Gij mij zegent".
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Iedereen dank voor de goede woorden. Het is best een verandering, en ook, zo moet je wel denken, een van de laatste in de wereld. Wandelen deed ik altijd graag, maar liever niet in mijn eentje, en mijn broer kan niet altijd, dus ja, dat wordt dan wel vaker in huis zitten.
Vanmiddag hebben we samen nog een wandelingetje gemaakt rond Vriezenveen. We hebben de pastorie van ds. Geuze nog bekeken. Een prachtig nieuw vrijstaand huis aan de rand van het dorp.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Er zijn mogelijk meer mensen in de wijde omgeving die wel graag vaker zouden willen wandelen. Dat zou ik gewoon eens aan de diaconie vragen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Simon0612 »

-DIA- schreef:Iedereen dank voor de goede woorden. Het is best een verandering, en ook, zo moet je wel denken, een van de laatste in de wereld. Wandelen deed ik altijd graag, maar liever niet in mijn eentje, en mijn broer kan niet altijd, dus ja, dat wordt dan wel vaker in huis zitten.
Vanmiddag hebben we samen nog een wandelingetje gemaakt rond Vriezenveen. We hebben de pastorie van ds. Geuze nog bekeken. Een prachtig nieuw vrijstaand huis aan de rand van het dorp.
Je kan er gerust eens aanbellen voor een bakkie. Die man is zo toegankelijk!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Er zijn mogelijk meer mensen in de wijde omgeving die wel graag vaker zouden willen wandelen. Dat zou ik gewoon eens aan de diaconie vragen.
Nee ik wandel liever niet met 'vreemden'. Ik weet niet of iemand dat begrijpt. Ik ben soms nogal gehecht aan het 'eigen'.
Maar soms wandelen we wel een ommetje door de stad met een van de 'helpers' die hier een of twee maal per week komen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Simon0612 schreef:
-DIA- schreef:Iedereen dank voor de goede woorden. Het is best een verandering, en ook, zo moet je wel denken, een van de laatste in de wereld. Wandelen deed ik altijd graag, maar liever niet in mijn eentje, en mijn broer kan niet altijd, dus ja, dat wordt dan wel vaker in huis zitten.
Vanmiddag hebben we samen nog een wandelingetje gemaakt rond Vriezenveen. We hebben de pastorie van ds. Geuze nog bekeken. Een prachtig nieuw vrijstaand huis aan de rand van het dorp.
Je kan er gerust eens aanbellen voor een bakkie. Die man is zo toegankelijk!
Jaaa zou dat best wel willen, maar mijn broer is er dan bij en die zou nog voor geen 10.000 dukaten mee naar binnen gaan...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Er zijn mogelijk meer mensen in de wijde omgeving die wel graag vaker zouden willen wandelen. Dat zou ik gewoon eens aan de diaconie vragen.
Nee ik wandel liever niet met 'vreemden'. Ik weet niet of iemand dat begrijpt. Ik ben soms nogal gehecht aan het 'eigen'.
Maar soms wandelen we wel een ommetje door de stad met een van de 'helpers' die hier een of twee maal per week komen.
Ik begrijp dat deels. De kunst is dan denk ik, om iemand te vinden die alsnog eigen wordt. Want anders zullen er naar de mens gesproken alleen maar mensen afvallen. Soms kost het wel moeite, maar ik denk dat het dat waard is.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Er zijn mogelijk meer mensen in de wijde omgeving die wel graag vaker zouden willen wandelen. Dat zou ik gewoon eens aan de diaconie vragen.
Nee ik wandel liever niet met 'vreemden'. Ik weet niet of iemand dat begrijpt. Ik ben soms nogal gehecht aan het 'eigen'.
Maar soms wandelen we wel een ommetje door de stad met een van de 'helpers' die hier een of twee maal per week komen.
Ik begrijp dat deels. De kunst is dan denk ik, om iemand te vinden die alsnog eigen wordt. Want anders zullen er naar de mens gesproken alleen maar mensen afvallen. Soms kost het wel moeite, maar ik denk dat het dat waard is.
Tja ik weet zo niemand. Onze familie is eigenlijk 'uitgestorven' op wat neven en nichten na, maar daar is weinig contact meer mee sinds het overlijden van mijn ouders. Ik hoor dat dit ook bij anderen nogal veel voorkomt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6453
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Er zijn mogelijk meer mensen in de wijde omgeving die wel graag vaker zouden willen wandelen. Dat zou ik gewoon eens aan de diaconie vragen.
Nee ik wandel liever niet met 'vreemden'. Ik weet niet of iemand dat begrijpt. Ik ben soms nogal gehecht aan het 'eigen'.
Maar soms wandelen we wel een ommetje door de stad met een van de 'helpers' die hier een of twee maal per week komen.
Je hoeft geen kilometers te wandelen. Maar gewoon iedere dag een stuk lopen, boodschappen doen bijv. Dan doe je het gewoon uit een soort 'discipline', net als bij een doktersadvies. Sterkte ermee! :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Er zijn mogelijk meer mensen in de wijde omgeving die wel graag vaker zouden willen wandelen. Dat zou ik gewoon eens aan de diaconie vragen.
Nee ik wandel liever niet met 'vreemden'. Ik weet niet of iemand dat begrijpt. Ik ben soms nogal gehecht aan het 'eigen'.
Maar soms wandelen we wel een ommetje door de stad met een van de 'helpers' die hier een of twee maal per week komen.
Je hoeft geen kilometers te wandelen. Maar gewoon iedere dag een stuk lopen, boodschappen doen bijv. Dan doe je het gewoon uit een soort 'discipline', net als bij een doktersadvies. Sterkte ermee! :)
Je mag elke dag wel langskomen voor een stadswandeling door ons zo historierijke R. Dan wil ik graag als stadsgids fungeren, want ik heb me wel verdiept in de geschiedenis van onze stad. Er is hier meer te zien dan in menig andere stad. Dat maakt wandelen hier leuk, en je hebt een leerzaam verhaal. Na zo'n 20 wandelingen weet je al aardig wat over de geschiedenis van ons stadje... Dat is beter, want als ik de huidige stadsgidsen hoor brabbelen denk ik: Ik zou het echt veel beter doen... Maar wel op tijd komen... Dan wordt het gegarandeerd een elke keer een leerzame wandeling... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ararat »

-DIA- schreef:Je mag elke dag wel langskomen voor een stadswandeling door ons zo historierijke R. Dan wil ik graag als stadsgids fungeren, want ik heb me wel verdiept in de geschiedenis van onze stad. Er is hier meer te zien dan in menig andere stad. Dat maakt wandelen hier leuk, en je hebt een leerzaam verhaal. Na zo'n 20 wandelingen weet je al aardig wat over de geschiedenis van ons stadje... Dat is beter, want als ik de huidige stadsgidsen hoor brabbelen denk ik: Ik zou het echt veel beter doen... Maar wel op tijd komen... Dan wordt het gegarandeerd een elke keer een leerzame wandeling... :)
Ik zie dat je een nieuwe vrijwilligerstaak bedacht hebt! :) Zou dat niet iets voor je zijn? Donaties voor het goede doel
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Ararat schreef:
-DIA- schreef:Je mag elke dag wel langskomen voor een stadswandeling door ons zo historierijke R. Dan wil ik graag als stadsgids fungeren, want ik heb me wel verdiept in de geschiedenis van onze stad. Er is hier meer te zien dan in menig andere stad. Dat maakt wandelen hier leuk, en je hebt een leerzaam verhaal. Na zo'n 20 wandelingen weet je al aardig wat over de geschiedenis van ons stadje... Dat is beter, want als ik de huidige stadsgidsen hoor brabbelen denk ik: Ik zou het echt veel beter doen... Maar wel op tijd komen... Dan wordt het gegarandeerd een elke keer een leerzame wandeling... :)
Ik zie dat je een nieuwe vrijwilligerstaak bedacht hebt! :) Zou dat niet iets voor je zijn? Donaties voor het goede doel
Ja dat is het! Gewoon elke dag 10 euro storten op Giro 555 t.n.v. "Fonds Armoedebestrijding DIA". Dan komt alles goed. Immers een oude wijsheid zegt het al: Geld dat stom is, maakt recht wat krom is. :slurp
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Volgende meeting in Rijssen incl stadswandeling olv Dia!
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hoopvol »

helma schreef:Volgende meeting in Rijssen incl stadswandeling olv Dia!
Leuk idee!
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ararat »

-DIA- schreef:
Ararat schreef:
-DIA- schreef:Je mag elke dag wel langskomen voor een stadswandeling door ons zo historierijke R. Dan wil ik graag als stadsgids fungeren, want ik heb me wel verdiept in de geschiedenis van onze stad. Er is hier meer te zien dan in menig andere stad. Dat maakt wandelen hier leuk, en je hebt een leerzaam verhaal. Na zo'n 20 wandelingen weet je al aardig wat over de geschiedenis van ons stadje... Dat is beter, want als ik de huidige stadsgidsen hoor brabbelen denk ik: Ik zou het echt veel beter doen... Maar wel op tijd komen... Dan wordt het gegarandeerd een elke keer een leerzame wandeling... :)
Ik zie dat je een nieuwe vrijwilligerstaak bedacht hebt! :) Zou dat niet iets voor je zijn? Donaties voor het goede doel
Ja dat is het! Gewoon elke dag 10 euro storten op Giro 555 t.n.v. "Fonds Armoedebestrijding DIA". Dan komt alles goed. Immers een oude wijsheid zegt het al: Geld dat stom is, maakt recht wat krom is. :slurp
... en als tegenprestatie verzorg jij een 'kerkentour', een pleintjestour, een historische tour, de pelmolentour, enz. met als afsluiting een bakje koffie met de plaatselijke lekkernij.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie