dagje uit???

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Heeft iemand misschien een ideetje voor een midweek uit? We zoeken een bungalow(park) op niet te grote afstand van Rijssen. Het mag in Nederland of Duitsland zijn. We denken aan een afstand tot hooguit 150 tot 200 km. Dichterbij mag ook als het interessant lijkt.
Misschien zijn er mensen met wat tips? Wij horen het graag van u!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: dagje uit???

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Vorig jaar hebben we een bezoekje gebracht aan De Gallery in Brummen.
Er zijn daar veel hele mooie klassieke auto's te zien, die worden daar ook gerestaureerd. Omdat ik daar soms nogal wat interesse voor heb zijn we daar eens een kijkje wezen nemen. Het viel mij niet tegen. Best mooi als je wat van klassieke auto's houdt.
Verder is er gelegenheid voor lunchen, en een plekje voor de kinderen. Je moet er wel van houden natuurlijk. Het ziet er allemaal keurig perfect en tot in de finesses prachtig uit.
Dan moet je ook eens het Louwman museum bezoeken.
-DIA- schreef:Heeft iemand misschien een ideetje voor een midweek uit? We zoeken een bungalow(park) op niet te grote afstand van Rijssen. Het mag in Nederland of Duitsland zijn. We denken aan een afstand tot hooguit 150 tot 200 km. Dichterbij mag ook als het interessant lijkt.
Misschien zijn er mensen met wat tips? Wij horen het graag van u!
Hof van Saksen, in Nooitgedacht.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Vorig jaar hebben we een bezoekje gebracht aan De Gallery in Brummen.
Er zijn daar veel hele mooie klassieke auto's te zien, die worden daar ook gerestaureerd. Omdat ik daar soms nogal wat interesse voor heb zijn we daar eens een kijkje wezen nemen. Het viel mij niet tegen. Best mooi als je wat van klassieke auto's houdt.
Verder is er gelegenheid voor lunchen, en een plekje voor de kinderen. Je moet er wel van houden natuurlijk. Het ziet er allemaal keurig perfect en tot in de finesses prachtig uit.
Dan moet je ook eens het Louwman museum bezoeken.
-DIA- schreef:Heeft iemand misschien een ideetje voor een midweek uit? We zoeken een bungalow(park) op niet te grote afstand van Rijssen. Het mag in Nederland of Duitsland zijn. We denken aan een afstand tot hooguit 150 tot 200 km. Dichterbij mag ook als het interessant lijkt.
Misschien zijn er mensen met wat tips? Wij horen het graag van u!
Hof van Saksen, in Nooitgedacht.
Dank voor de tips! Mijn broer voelde wel iets voor Hof van Saksen. Wellicht dat we dan morgen meer weten.
Louwman Museum lijkt me ook wel mooi, maar dan zit je eigenlijk een midweek in de randstad, en dat is niet de plek waar
we doorgaans veel rust vinden. Ik zag trouwens gezien dat het museum zelf op een mooie locatie is gevestigd.
We waren er ooit, toen het nog in Raamsdonkveer zat, maar te laat op de dag om nog een rondleiding door het museum
mee te kunnen maken. En in de jaren 60 zat het nog in Driebergen, daar zijn we toen wel geweest. Er is sindsdien zeker veel
veranderd!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: dagje uit???

Bericht door Delftenaar »

Je kunt ook net over de grens terecht, in het graafschap Bentheim. Rond Uelsen liggen mooie bossen en lage heuvels.
Bovendien staat die streek in Duitsland bekend vanwege zijn bevolking die behoudend calvinistisch is, in de Duitse context gezien, maar toch. :super
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: dagje uit???

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:Heeft iemand misschien een ideetje voor een midweek uit? We zoeken een bungalow(park) op niet te grote afstand van Rijssen. Het mag in Nederland of Duitsland zijn. We denken aan een afstand tot hooguit 150 tot 200 km. Dichterbij mag ook als het interessant lijkt.
Misschien zijn er mensen met wat tips? Wij horen het graag van u!
Bungalowpark zuid Limburg. Omgeving Valkenburg. Dagtrips naar Aken en Maastricht (Beide op minder dan 30 KM afstand)
Verder genieten van plaatsen zoals Vaals,Cadier,Meerssen,Margraten (Begraafplaats Amerikaanse militairen WWll) en van het prachtige Limburgse heuvellandschap.
Te veel toeristische tips om allemaal te noemen maar denk aan grotten en mijnen en het rijke roomse leven.

Mijn vrouw en ik zijn net terug uit dit gebied.....echt prachtig. Had voor mijn werk de afgelopen jaren meer dan 200 overnachtingen in dit gebied en wilde dit graag aan mijn vrouw laten zien.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Delftenaar schreef:Je kunt ook net over de grens terecht, in het graafschap Bentheim. Rond Uelsen liggen mooie bossen en lage heuvels.
Bovendien staat die streek in Duitsland bekend vanwege zijn bevolking die behoudend calvinistisch is, in de Duitse context gezien, maar toch. :super
In het Grafschaft Bentheim zijn we geregeld geweest, we zouden dus graag eens iets willen waar we minder vaak komen.
We moeten overigens de Alt Reformierte Kirche beslist niet vergelijken met de Nederlandse Oud Gereformeerden. De kerken in Duitsland hadden vanouds een band met de voormalige Gereformeerde Kerken. Er is daar helaas niet meer iets van bevinding te horen. Het is er wel rijkelijk geweest, maar dan moeten we terug naar de 18e en misschien nog de 19e eeuw.
De bekende Geesjen Pamans is reeds in het jaar 1821 overgegaan van de strijdende Kerk in de triomferende Kerk. De eerste uitgave van haar boek "Gods Genade verheerlijkt" dateert van 1775, en was voorzien van een voorwoord van de predikanten E.A. Cappenberg en R.C. Staverman. Ds. A.P.A. du Cloux scheef in 1855 een voorwoord in het boek waarin hij vermeld dat hij Geesjen Pamans zelf nog heeft ontmoet in het jaar 1802. Zij was lidmaat van de Gereformeerde Kerk te Nienhuis (nu Neuenhaus).De predikanten daar werden in Kampen opgeleid, en de ambtelijke taal aldaar was Nederlands. Tot aan de tweede wereldoorlog, toen in alle kerken op bevel van Adolf Hitler in het Duits moest worden gepreekt ter controle van de toenmalige overheid.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: dagje uit???

Bericht door Delftenaar »

Nu weet ik niet waar je wel of niet geweest bent, maar als je in Duitsland wil blijven is het Weserbergland, rond Hamel(e)n, van die rattenvanger, een gedachte. Of de Wadden, daar kun je heerlijk tot rust komen.

Als je geen bezwaar hebt tegen Roomse contreien (met een knipoog bedoeld) zijn de Ardennen een optie. De vallei van de Maas en het vooral het deel ervan in Frankrijk is prachtig.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:
-DIA- schreef:Heeft iemand misschien een ideetje voor een midweek uit? We zoeken een bungalow(park) op niet te grote afstand van Rijssen. Het mag in Nederland of Duitsland zijn. We denken aan een afstand tot hooguit 150 tot 200 km. Dichterbij mag ook als het interessant lijkt.
Misschien zijn er mensen met wat tips? Wij horen het graag van u!
Bungalowpark zuid Limburg. Omgeving Valkenburg. Dagtrips naar Aken en Maastricht (Beide op minder dan 30 KM afstand)
Verder genieten van plaatsen zoals Vaals,Cadier,Meerssen,Margraten (Begraafplaats Amerikaanse militairen WWll) en van het prachtige Limburgse heuvellandschap.
Te veel toeristische tips om allemaal te noemen maar denk aan grotten en mijnen en het rijke roomse leven.

Mijn vrouw en ik zijn net terug uit dit gebied.....echt prachtig. Had voor mijn werk de afgelopen jaren meer dan 200 overnachtingen in dit gebied en wilde dit graag aan mijn vrouw laten zien.
We zijn al vele malen in de bungalowparken en bij particuliere verhuurders in Limburg geweest, zodat we nu in Limburg elk dorpje en stadje en elk bosje wel kunnen dromen... Het is deze keer Drenthe geworden, een mooi bungalowpark.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: dagje uit???

Bericht door Habitat »

Binnenkort moeten we in Veenendaal zijn. Mooie gelegenheid om iets van Veenendaal te ontdekken.
Twee vragen:
1. Weten jullie een plek waar we leuk koffie kunnen drinken / lunchen?
2. Weten jullie een plek waar de kinderen (basisschoolleeftijd) lekker buiten kunnen spelen? (Mag ook bos of park zijn)
Alvast bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

1 Eekhoeve http://www.eekhoeve.nl/ (zowel voor vraag 1 als 2)

2.
-Speeltuin de Pol, erg leuke speeltuin, vriendelijk geprijsd
http://speeltuindepol.nl/
-Kwintelooijen
https://www.opdeheuvelrug.nl/locatie/34 ... telooyen-1
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: dagje uit???

Bericht door Habitat »

helma schreef:1 Eekhoeve http://www.eekhoeve.nl/ (zowel voor vraag 1 als 2)

2.
-Speeltuin de Pol, erg leuke speeltuin, vriendelijk geprijsd
http://speeltuindepol.nl/
-Kwintelooijen
https://www.opdeheuvelrug.nl/locatie/34 ... telooyen-1
Dank voor de tips!
Ziet er allemaal leuk uit.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: dagje uit???

Bericht door DDD »

Speeltuin De Pol is inderdaad leuk. Als het ook iets verder weg mag zijn, is Bosbad Leersum ook erg leuk, vind ik.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: dagje uit???

Bericht door Lilian1975 »

Veenendaal -Lunteren
Ligt dicht bijelkaar.

https://www.uilenbos.nl/

Pannenkoekenhuis/lunch in het bos met speeltuin en dieren. Het is alweer jaren geleden. Onze kinderen vonden het er altijd erg leuk.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: dagje uit???

Bericht door Mannetje »

Lilian1975 schreef:Veenendaal -Lunteren
Ligt dicht bijelkaar.

https://www.uilenbos.nl/

Pannenkoekenhuis/lunch in het bos met speeltuin en dieren. Het is alweer jaren geleden. Onze kinderen vonden het er altijd erg leuk.
Maar pas wel op met de prijs van de pannenkoeken.
Een kinderpannenkoek met appel en rozijn is/was er duurder dan een gewoon formaat pannenkoek met appel en rozijn... (Zoiets blijft je dan weer bij...)
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: dagje uit???

Bericht door Lilian1975 »

Mannetje schreef:
Lilian1975 schreef:Veenendaal -Lunteren
Ligt dicht bijelkaar.

https://www.uilenbos.nl/

Pannenkoekenhuis/lunch in het bos met speeltuin en dieren. Het is alweer jaren geleden. Onze kinderen vonden het er altijd erg leuk.
Maar pas wel op met de prijs van de pannenkoeken.
Een kinderpannenkoek met appel en rozijn is/was er duurder dan een gewoon formaat pannenkoek met appel en rozijn... (Zoiets blijft je dan weer bij...)
Tja kinderen een kostbaar geschenk... ;)
Vroeger was dus toch niet alles beter. :)
Plaats reactie