Wat doen we vandaag?

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Leuk!

Ik zit vandaag en morgen in Hamburg voor het werk.
Heerlijk een nacht doorslapen in het hotel….
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Maanenschijn schreef:Vandaag aan het kraambed gezeten van onze hond. Zeven kleine boerenfoxjes liggen tevreden op een hoopje tegen moederhond aan.
Gaaf!
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

Schaatsen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Vanmorgen al om half 9 bij de fysio voor shockwavetherapie. Wat is dat pijnlijk zeg! (ff zielig doen...)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

helma schreef:Vanmorgen al om half 9 bij de fysio voor shockwavetherapie. Wat is dat pijnlijk zeg! (ff zielig doen...)
Oei, en als het je eerste keer was, zal het ding nog wel niet op de hoogste stand hebben gestaan. Ik heb soms verkalking in mijn spieren, die gaan ze daarmee ook te lijf.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

helma schreef:Vanmorgen al om half 9 bij de fysio voor shockwavetherapie. Wat is dat pijnlijk zeg! (ff zielig doen...)
Wat houdt dat precies in?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Net zoals een niersteenvergruizer werkt. Kleine kalkdeeltjes worden vergruisd.
Mijn schouderklachten verergerden weer behoorlijk, dus hopelijk gaat het nu de goede kant op zodat ik snachts weer goed kan slapen.

"Shockwave therapie (ook wel ‘extracorporale shockwave therapie’ of ‘ESWT’ genoemd) is een behandeltechniek waarbij patiënten worden blootgesteld aan krachtige ‘schokgolven’. Deze worden door middel van een behandelkop nauwkeurig gericht zodat ze op de gewenste locatie in het lichaam een mechanisch effect hebben.

De bekendste medische toepassing van shockwaves is het vergruizen van nierstenen. Binnen de fysiotherapie wordt een
hiervan afgeleide vorm van shockwave therapie gebruikt.

Fysiotherapeuten passen de methode toe voor het behandelen van klachten aan het bewegingsapparaat bijv. bij een tennisarm, verkalking in het schoudergewricht, chronische ontsteking van een achillespees, hielspoor, maar ook spasticiteit.

Shockwaves versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie"
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1102
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

Lijkt me inderdaad pijnlijk. Sterkte met je schouder, hopelijk slaap je weer wat beter.

Zelf heb ik vanmorgen een uur gelopen. Heerlijk met het zonnetje. Af en toe wel verraderlijk glad. Op de terugweg een lekker broodje meegenomen en thuis opgewarmd. Ook tomaten voor de soep voor morgen. Fijn zo'n relaxe zaterdag. Nu ga ik een boek lezen.
Fides Quaerens Intellectum
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

helma schreef:Vanmorgen al om half 9 bij de fysio voor shockwavetherapie. Wat is dat pijnlijk zeg! (ff zielig doen...)
Hoeveel keer moet je? Ik ben vorig jaar een keer of 10 geweest. Het heeft wel wat geholpen, maar de klachten zijn niet helemaal weg. (Ik vond het qua pijn overigens erg meevallen :) ).
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Anselmus schreef:Lijkt me inderdaad pijnlijk. Sterkte met je schouder, hopelijk slaap je weer wat beter.

Zelf heb ik vanmorgen een uur gelopen. Heerlijk met het zonnetje. Af en toe wel verraderlijk glad. Op de terugweg een lekker broodje meegenomen en thuis opgewarmd. Ook tomaten voor de soep voor morgen. Fijn zo'n relaxe zaterdag. Nu ga ik een boek lezen.
Het was echt glad he? Ik heb, helaas tot schade en schande van mijn auto, moeten merken dat parkeersensoren en een camera met dit weer een erg smal, keihard, paaltje over het hoofd zien. Dat wordt schadeherstelbedrijf.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Zeeuw schreef:
helma schreef:Vanmorgen al om half 9 bij de fysio voor shockwavetherapie. Wat is dat pijnlijk zeg! (ff zielig doen...)
Hoeveel keer moet je? Ik ben vorig jaar een keer of 10 geweest. Het heeft wel wat geholpen, maar de klachten zijn niet helemaal weg. (Ik vond het qua pijn overigens erg meevallen :) ).
4 keer en dan echo. Heb 6 jaar geleden aanrijding gehad en nog niet klachtenvrij geweest. Sinds paar maanden verergert de pijn weer, met name 's nachts.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

helma schreef:
Zeeuw schreef:
helma schreef:Vanmorgen al om half 9 bij de fysio voor shockwavetherapie. Wat is dat pijnlijk zeg! (ff zielig doen...)
Hoeveel keer moet je? Ik ben vorig jaar een keer of 10 geweest. Het heeft wel wat geholpen, maar de klachten zijn niet helemaal weg. (Ik vond het qua pijn overigens erg meevallen :) ).
4 keer en dan echo. Heb 6 jaar geleden aanrijding gehad en nog niet klachtenvrij geweest. Sinds paar maanden verergert de pijn weer, met name 's nachts.
Vervelend he. Ik hoop dat het je helpt. Ik heb tussendoor ook steeds echo's gehad, maar dan was het vooral 'het doet nog niet zoveel, maar het kost tijd'. Toen een tijdje wel beter, maar ik verdenk ook het feit dat ik toen mijn schouder erg heb ontzien ervan. Terwijl je eigenlijk toch gewoon van alles wil kunnen doen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6460
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Mijn aanbod staat nog steeds. :)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Het was wintermarkt van de kerk.
Prachtige dag met veel goede ontmoetingen en een geweldige opbrengst
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

Dubbele verjaardag van mijn kinderen
Plaats reactie