Inleiding op het OT

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Inleiding op het OT

Bericht door Marck »

Kan iemand de Inleiding op het OT van Dillard en Longman adviseren? Uitgeverij Groen.
Of anders een alternatief?
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Inleiding op het OT

Bericht door TSC »

Ronaldus schreef:Kan iemand de Inleiding op het OT van Dillard en Longman adviseren? Uitgeverij Groen.
Of anders een alternatief?
Kan ik zeker aanbevelen. Schat aan informatie en goed leesbaar.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Inleiding op het OT

Bericht door Augustienus »

Goede conservatieve inleiding en ook goed leesbaar. De gedeelten over datering ed vind ik persoonlijk soms te lang als je het bij de Bijbelgebruik maar als je het vanuit een meer wetenschappelijke hoek leest wel bruikbaar. Met name waardeer ik de stukken wat het Bijbelboek met het oog op het Nieuwe Testament bedoelt.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Inleiding op het OT

Bericht door DDD »

Bedoel je met conservatief orthodox? En zo nee, waarom is deze dan conservatief en in welk opzicht?
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Inleiding op het OT

Bericht door Augustienus »

DDD schreef:Bedoel je met conservatief orthodox? En zo nee, waarom is deze dan conservatief en in welk opzicht?
Ik bedoel er vooral mee dat er niet in mee wordt gegaan met Schriftkritische benaderingen, maar hier wel op in wordt gegaan op een wetenschappelijk verantwoorde manier. Als je dat orthodox wilt noemen is dat wmb ook prima.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Inleiding op het OT

Bericht door Augustienus »

Augustienus schreef:
DDD schreef:Bedoel je met conservatief orthodox? En zo nee, waarom is deze dan conservatief en in welk opzicht?
Ik bedoel er vooral mee dat het boek niet meegaat met Schriftkritische benaderingen, maar wel op een wetenschappelijk verantwoorde manier hier op ingaat. Als je dat orthodox wilt noemen is dat wat mij betreft ook prima.
Plaats reactie