Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door liz boer »

Ik ga voor Zarfath
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Van ds. P. BLOK verscheen:
AVONDSCHEMERING
Op de achterflap staat een tekst die wel heel kenmerkend is voor de oude eerbiedwaardige dominee. Het is of we hier ds. Blok als het ware horen spreken:

In de avondschemering van een ondergaande wereld beluisteren wij de naderende voetstappen van Sions triomferende Koning. In de avondschemering van ons eigen leven overdenken wij hoe het was, hoe het leven zich openbaarde en hoe het einde komt. 'Mijn dagen zijn als een afgaande schaduw, en ik verdor als gras.'
Zien wij de avondschemering van deze ondergaande wereld? Zien wij de avondschemering in ons persoonlijke leven?
Het persoonlijk en ambtelijk leven hier op aarde is slechts tijdelijk. Gods kinderen leren dat ook voor hen de avondschemering komt.
De beleving van de avondschemering van enkele woestijnreizigers is bewaard gebleven. Hun spreken getuigt van Gods soeverein handelen. 'Maar Gij Heere, blijft in eeuwigheid, en Uw gedachtenis van geslacht tot geslacht.'


Hierrover mediteert ds. Blok in deze bundel overdenkingen.
Ds. P. Blok is emerituspredikant binnen de Gereformeerde Gemeenten. Hij diende de gemeenten van Dirksland, Capelle aan den IJssel en Kootwijkerbroek.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door helma »

Ah, dat boek van ds Klaassen zal wel overlap hebben met de prekenserie uit de preekluisterkring.

Twee boeken die ik in mijn achterhoofd hou mocht er nog eens een boekenbon te verzilveren zijn.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Afbeelding
Afbeelding


Deze zou ik wel willen lezen
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

helma schreef:Ah, dat boek van ds Klaassen zal wel overlap hebben met de prekenserie uit de preekluisterkring.

Twee boeken die ik in mijn achterhoofd hou mocht er nog eens een boekenbon te verzilveren zijn.
Je hebt wel eens gezegd dat je partner graag Octavius Winslow leest. Dit boekje is al uit en geeft echt troost.

Afbeelding

Verder komt er nog een dikker boek van hem uit ( ong 300 blz) Titel: De volheid van Christus (over het leven van Jozef)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:
Je hebt wel eens gezegd dat je partner graag Octavius Winslow leest. Dit boekje is al uit en geeft echt troost.

Afbeelding
Bijzonder mooi boek ja. En niet alleen vanwege de lay out.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jeremiah »

Klopt het dat de Kruistriomph van Vorst Messias dit voorjaar in nieuwe druk zal worden uitgegeven? En is dit ook een hertaling?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door helma »

huisman schreef:
helma schreef:Ah, dat boek van ds Klaassen zal wel overlap hebben met de prekenserie uit de preekluisterkring.

Twee boeken die ik in mijn achterhoofd hou mocht er nog eens een boekenbon te verzilveren zijn.
Je hebt wel eens gezegd dat je partner graag Octavius Winslow leest. Dit boekje is al uit en geeft echt troost.

Afbeelding

Verder komt er nog een dikker boek van hem uit ( ong 300 blz) Titel: De volheid van Christus (over het leven van Jozef)
Ik zie alleen het woord afbeelding staan... Dus ik weet niet over welk boek je het hebt.
Het boek 'Tijden in Mijn hand' hebben we. Is er nog een nieuwe uitgegeven?

(ik krijg bijna spijt dat ik dit jaar mijn verjaardag niet vier :huhu)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:
huisman schreef:
helma schreef:Ah, dat boek van ds Klaassen zal wel overlap hebben met de prekenserie uit de preekluisterkring.

Twee boeken die ik in mijn achterhoofd hou mocht er nog eens een boekenbon te verzilveren zijn.
Je hebt wel eens gezegd dat je partner graag Octavius Winslow leest. Dit boekje is al uit en geeft echt troost.

Afbeelding

Verder komt er nog een dikker boek van hem uit ( ong 300 blz) Titel: De volheid van Christus (over het leven van Jozef)
Ik zie alleen het woord afbeelding staan... Dus ik weet niet over welk boek je het hebt.
Het boek 'Tijden in Mijn hand' hebben we. Is er nog een nieuwe uitgegeven?

(ik krijg bijna spijt dat ik dit jaar mijn verjaardag niet vier :huhu)
De HEERE is mijn Deel is de titel. Met een mooie cover en een bijzondere inhoud.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Herman »

Jeremiah schreef:Klopt het dat de Kruistriomph van Vorst Messias dit voorjaar in nieuwe druk zal worden uitgegeven? En is dit ook een hertaling?
Ja die stond in de boekenaankondiging van het RD in de 2019 bijlage. Maar ik weet niet of het een hertaling is.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Herman »

huisman schreef:Eerste aankondigingen van de najaarscollectie 2018. Ik plaats niet alles maar wat m.i. de aandacht meer dan waard is.

Afbeelding
De Christenreis van John Bunyan is een van de belangrijkste werken uit de wereldliteratuur.
Er zijn ook talloze vertalingen en bewerkingen van in het Nederlands.
Deze nieuwe vertaling wil zoveel mogelijk recht doen aan de letterlijke tekst van
Bunyan met al zijn eigenaardigheden. Tegelijk is gezocht naar Nederlandse tekst
die goed leesbaar is voor lezers van deze tijd. Bovendien gaat het hier om de
volledige vertaling van de definitieve tekst van De Christenreis, inclusief de lange
gedichten aan het begin en aan het einde. Ook zijn de kanttekeningen die Bunyan
zelf in de kantlijn heeft aangebracht volledig opgenomen. Daarnaast heeft de vertaler
talrijke kanttekeningen gemaakt. Zij bevatten toespelingen op Bijbelteksten
die Bunyan zelf niet noemt, historische bijzonderheden, theologische verduidelijkingen
en toelichting op spreekwoorden en gezegden. Bovendien zijn in dit boek
alle oorspronkelijke illustraties bij De Christenreis te vinden. De inleiding biedt een
uitvoerige schets van het leven van Bunyan waarbij voortdurend verwezen wordt
naar autobiografische elementen die in De Christenreis vele malen voorkomen.
Vertaald en ingeleid door dr. A. Baars.
Vandaag voor mijn verjaardag ontvangen.
Jammer dat ik nu op kantoor zit.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

helma schreef:
huisman schreef:
helma schreef:Ah, dat boek van ds Klaassen zal wel overlap hebben met de prekenserie uit de preekluisterkring.

Twee boeken die ik in mijn achterhoofd hou mocht er nog eens een boekenbon te verzilveren zijn.
Je hebt wel eens gezegd dat je partner graag Octavius Winslow leest. Dit boekje is al uit en geeft echt troost.

Afbeelding

Verder komt er nog een dikker boek van hem uit ( ong 300 blz) Titel: De volheid van Christus (over het leven van Jozef)
Ik zie alleen het woord afbeelding staan... Dus ik weet niet over welk boek je het hebt.
Het boek 'Tijden in Mijn hand' hebben we. Is er nog een nieuwe uitgegeven?

(ik krijg bijna spijt dat ik dit jaar mijn verjaardag niet vier :huhu)
De HEERE is mijn deel heet het bewuste boek. Hier de link

https://www.hertog.nl/artikel/978903312 ... 20octavius&
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Herman schreef:
huisman schreef:Eerste aankondigingen van de najaarscollectie 2018. Ik plaats niet alles maar wat m.i. de aandacht meer dan waard is.

Afbeelding
De Christenreis van John Bunyan is een van de belangrijkste werken uit de wereldliteratuur.
Er zijn ook talloze vertalingen en bewerkingen van in het Nederlands.
Deze nieuwe vertaling wil zoveel mogelijk recht doen aan de letterlijke tekst van
Bunyan met al zijn eigenaardigheden. Tegelijk is gezocht naar Nederlandse tekst
die goed leesbaar is voor lezers van deze tijd. Bovendien gaat het hier om de
volledige vertaling van de definitieve tekst van De Christenreis, inclusief de lange
gedichten aan het begin en aan het einde. Ook zijn de kanttekeningen die Bunyan
zelf in de kantlijn heeft aangebracht volledig opgenomen. Daarnaast heeft de vertaler
talrijke kanttekeningen gemaakt. Zij bevatten toespelingen op Bijbelteksten
die Bunyan zelf niet noemt, historische bijzonderheden, theologische verduidelijkingen
en toelichting op spreekwoorden en gezegden. Bovendien zijn in dit boek
alle oorspronkelijke illustraties bij De Christenreis te vinden. De inleiding biedt een
uitvoerige schets van het leven van Bunyan waarbij voortdurend verwezen wordt
naar autobiografische elementen die in De Christenreis vele malen voorkomen.
Vertaald en ingeleid door dr. A. Baars.
Vandaag voor mijn verjaardag ontvangen.
Jammer dat ik nu op kantoor zit.
De inleiding van dr Baars (zo’n 100 blz) is zeer de moeite waard. Veel bekende gegevens over Bunyan maar dan zo opgeschreven en geordend dat het een bevindelijke toon heeft.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie