De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:Wat een achterlijk idee. Net als die e-reader.

Laten we BOEKEN blijven lezen. BOEKEN, BOEKEN en nog eens BOEKEN. En laat elke uitgever de concurrentie met de e-reader aangaan door simpelweg mooie BOEKEN te drukken.

Ja, het zit me hoog.
Duidelijk. Over 50 jaar sta je te boek (boek? wat is dat?) als freak, noob, nerd of antiquair / doorhalen wat niet gewenst wordt :yahoo
~~Soli Deo Gloria~~
gertje
Berichten: 637
Lid geworden op: 11 okt 2008, 01:18

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door gertje »

Hendrikus schreef:
Jongere schreef:Wat een achterlijk idee. Net als die e-reader.

Laten we BOEKEN blijven lezen. BOEKEN, BOEKEN en nog eens BOEKEN. En laat elke uitgever de concurrentie met de e-reader aangaan door simpelweg mooie BOEKEN te drukken.

Ja, het zit me hoog.
Duidelijk. Over 50 jaar sta je te boek (boek? wat is dat?) als freak, noob, nerd of antiquair / doorhalen wat niet gewenst wordt :yahoo

grinnik....( grinikte te hard om het niet te laten weten)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door memento »

Geef mij maar een E-Reader. Op 1 klein apparaatje kun je 10.000-en boeken kwijt, die je ook nog eens automatisch kan doorzoeken op zoekwoorden etc. Enige reden dat ik m nog niet heb, is dat de prijs (zowel aanschafprijs als boekprijs) nog te hoog is, en dat maar weinig (studie)boeken ervoor beschikbaar zijn. Maar het idee is fantastisch!

Voor alle duidelijkheid voor de niet-kenners: een e-reader heeft geen gewoon scherm, wat van achteren verlicht wordt (en dus onrustig is voor de ogen), maar een scherm met daarin bolletjes inkt, die omrollen. Hierdoor heb je een beeld wat even scherp en rustig is voor je ogen als gewoon gedrukt papier.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door wim »

Jongere schreef:Wat een achterlijk idee. Net als die e-reader.

Laten we BOEKEN blijven lezen. BOEKEN, BOEKEN en nog eens BOEKEN. En laat elke uitgever de concurrentie met de e-reader aangaan door simpelweg mooie BOEKEN te drukken.

Ja, het zit me hoog.
Ben je werkelijk een Jongere? Zou je niet nog liever kleitabletten lezen?
Vergeet niet dat velen alleen nog maar van een scherm lezen. Voor hen is een e-reader juist een mogelijkheid om met echte BOEKEN in aanraking te kunnen komen.
De e-Reader is iets waar ik al jaren naar uitkijk. De techniek daarvan kan me niet hard genoeg gaan. Het wachten is nog op de full-color versie die kan concureren met de offset techniek.

Voordelen (deels nog in het verschiet):
- Een prettige leeservaring die niet onderdoet voor een boek.
- Geen dure (en millieubelastende) printers nodig; zeker in een kantooromgeving zijn printers een behoorlijke kostenpost.
- Goed alternatief voor het lezen van beeldscherm: minder belastend voor de ogen.
- Dynamische layoutmogelijkheden (Lees je liever in kolomvorm? Dwars? Als normaal boek? Technisch geen enkel probleem)
- Goedkopere boeken (of gratis, maar met advertenties).
- Geen rugverwoestende zware schooltassen nodig.
- Uitgave van reeds digitaal beschikbare bronnen (facsimiles) wordt makkelijker.
- Veel minder (kostbare en -ook weer- millieubelastende) logistiek nodig om boeken bij de lezer te brengen.
Plus nog de voordelen die memento noemde.

Voor boekhandels, drukkers en uitgevers heeft het waarschijnlijk minder voordelen. ;)

Voor technofoben kan wellicht een e-Reader op de markt gezet worden die dezelfde textuur en geur heeft als papier. Of met een paar bladzijden die je echt kunt omslaan en waar echte ezelsoren in kunnen komen ofzo.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door jakobmarin »

Luther schreef:Ik ben het helemaal met Afgewezen eens! Dit wordt niks!
Dat is toch geen boek. Een boek moet je voelen, ruiken, het 'leeft'.
De makers van de dwarsligger gaan ervan uit dat een boek slechts een verzameling info is, een gebruiksvoorwerp. Voor mij is een boek veel meer. En ik denk voor velen.
Een dwarsligger ís ook een boek, alleen op zijn kant. Het papier ruikt precies hetzelfde als die in je bijbeltje, dus ik zie het probleem niet zo....
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door hmprff »

Jongere schreef:Wat een achterlijk idee. Net als die e-reader.

Laten we BOEKEN blijven lezen. BOEKEN, BOEKEN en nog eens BOEKEN. En laat elke uitgever de concurrentie met de e-reader aangaan door simpelweg mooie BOEKEN te drukken.

Ja, het zit me hoog.
Pffff, heb je er eigenlijk al wel eentje gezien en in je handen gehad???
Die dwarsligger is echt gewoon een boek, ziet er uit als een boekje, leest als een boek (alleen dan op zn kant), ruikt als een boek....

De enige verschillen zijn:
- het ligt op zijn kant
- het is 10x zo klein (door dat het op zijn kant ligt en door het dundrukken)

Ik zie er echt alleen maar de voordelen van in ;)
Als ze nou de vertaling van de Institutie die ik oktober uitkomt, gelijk ook op dwarsliggers drukken....
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33296
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door Tiberius »

De Kindle van Amazon.com lijkt me ook wel wat. Helaas alleen nog maar geschikt voor Amerika, omdat het gebruik maakt van één of ander gratis telefoonnet.
Zo snel als die in Nederland ondersteund wordt, ben ik één van de eerste kopers.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33296
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door Tiberius »

hmprff schreef:Als ze nou de vertaling van de Institutie die ik oktober uitkomt, gelijk ook op dwarsliggers drukken....
Stuur ze even een mailtje met je verzoek.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door helma »

Jongere schreef:Wat een achterlijk idee. Net als die e-reader.

Laten we BOEKEN blijven lezen. BOEKEN, BOEKEN en nog eens BOEKEN. En laat elke uitgever de concurrentie met de e-reader aangaan door simpelweg mooie BOEKEN te drukken.

Ja, het zit me hoog.

Wat ben jij een dwarsligger :hum
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door Luther »

jakobmarin schreef:
Luther schreef:Ik ben het helemaal met Afgewezen eens! Dit wordt niks!
Dat is toch geen boek. Een boek moet je voelen, ruiken, het 'leeft'.
De makers van de dwarsligger gaan ervan uit dat een boek slechts een verzameling info is, een gebruiksvoorwerp. Voor mij is een boek veel meer. En ik denk voor velen.
Een dwarsligger ís ook een boek, alleen op zijn kant. Het papier ruikt precies hetzelfde als die in je bijbeltje, dus ik zie het probleem niet zo....
Het staat zo iel in je boekenkast, waar je heerlijk uren zwijmelend voor weg kunt dromen...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door Zita »

Luther schreef:
jakobmarin schreef:
Luther schreef:Ik ben het helemaal met Afgewezen eens! Dit wordt niks!
Dat is toch geen boek. Een boek moet je voelen, ruiken, het 'leeft'.
De makers van de dwarsligger gaan ervan uit dat een boek slechts een verzameling info is, een gebruiksvoorwerp. Voor mij is een boek veel meer. En ik denk voor velen.
Een dwarsligger ís ook een boek, alleen op zijn kant. Het papier ruikt precies hetzelfde als die in je bijbeltje, dus ik zie het probleem niet zo....
Het staat zo iel in je boekenkast, waar je heerlijk uren zwijmelend voor weg kunt dromen...;)
dat lijkt me dan wel weer een voordeel van die dwarsligger. Ik smacht naar iele boeken, dan kunnen ze er tenminste allemaal weer fatsoenlijk in.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door refo »

Van de pocket is ooit hetzelfde gezegd. Dat is ook een succes geworden.
En die is er ook altijd naast de gebonden exemplaren gebleven.

Het succes van de dwarsligger zal bepaald worden door:
- beschikbaarheid titels
- of men inderdaad wil lezen in bed en de trein en de huidige vorm erg hinderlijk vndt
- de prijs (want mogelijk koopt men een boek 2x: een echte voor thuis en een dw voor verloren uurtjes. Ik zie wel mogelijkheden voor een 2 voor 1 prijs)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door refo »

.
Laatst gewijzigd door refo op 10 sep 2009, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Van de pocket is ooit hetzelfde gezegd. Dat is ook een succes geworden.
En die is er ook altijd naast de gebonden exemplaren gebleven.

Het succes van de dwarsligger zal bepaald worden door:
- beschikbaarheid titels
- of men inderdaad wil lezen in bed en de trein en de huidige vorm erg hinderlijk vndt
- de prijs (want mogelijk koopt men een boek 2x: een echte voor thuis en een dw voor verloren uurtjes. Ik zie wel mogelijkheden voor een 2 voor 1 prijs)
da's twee keer ::sors
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Dwarsligger, concurrentie e-reader

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Van de pocket is ooit hetzelfde gezegd. Dat is ook een succes geworden.
En die is er ook altijd naast de gebonden exemplaren gebleven.

Het succes van de dwarsligger zal bepaald worden door:
- beschikbaarheid titels
- of men inderdaad wil lezen in bed en de trein en de huidige vorm erg hinderlijk vndt
- de prijs (want mogelijk koopt men een boek 2x: een echte voor thuis en een dw voor verloren uurtjes. Ik zie wel mogelijkheden voor een 2 voor 1 prijs)
da's twee keer ::sors
Twee voor 1 prijs :haha

Kweet ook niet hoe dat kan. Ik heb 1 keer getypt en als ik dubbelklik krijg ik altijd de melding dat ik niet zo snel nogeens mag posten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie