boekenmarkt 30 dec 2008

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: boekenmarkt 30 dec 2008

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:Krijgen we ook nog iets inhoudelijks te horen over die markt, of was het alleen maar gezellig? :)
Uhm.... nou de boekenmarkt heeft 415 euro opgebracht....
(van de oliebollen, soep met broodjes en koffie weet ik het eigenlijk niet)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Letstalk
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 nov 2008, 11:44
Locatie: een eilandbewoner

Re: boekenmarkt 30 dec 2008

Bericht door Letstalk »

Van boeken krijg je nooit genoeg! :haha
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: boekenmarkt 30 dec 2008

Bericht door helma »

albion schreef:Ik wacht eigenlijk op een quotation van Freek, wat hij gekocht heeft op de Ermelose markt.
En als ik me niet vergis is Hendrikus er ook geweest vandaag (gezien zijn foto's die hij onderweg
gemaakt heeft).

ik had nog een leuke stapel engelse boeken Albion!
Spurgeon/Watson/Lori Wick e.a.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: boekenmarkt 30 dec 2008

Bericht door freek »

albion schreef:Ik wacht eigenlijk op een quotation van Freek, wat hij gekocht heeft op de Ermelose markt.
En als ik me niet vergis is Hendrikus er ook geweest vandaag (gezien zijn foto's die hij onderweg
gemaakt heeft).
Zie andere topic ;)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: boekenmarkt 30 dec 2008

Bericht door Gijs83 »

MarthaMartha schreef:
jvdg schreef:Krijgen we ook nog iets inhoudelijks te horen over die markt, of was het alleen maar gezellig? :)
Uhm.... nou de boekenmarkt heeft 415 euro opgebracht....
(van de oliebollen, soep met broodjes en koffie weet ik het eigenlijk niet)
Zo dat heb je snel uitgerekend! Moest zeker nog voor de 31e...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: boekenmarkt 30 dec 2008

Bericht door jvdg »

Stuntverkoop boeken „geslaagd”

Meer dan 10.000 kilo vooral theologische boeken is begin deze week in Ermelo over de toonbank gegaan.

FRANEKER - Meer dan 10.000 kilo vooral theologische boeken is begin deze week in Ermelo over de toonbank gegaan.

„We zijn dik tevreden”, zegt J. Zweers, hoofd antiquariaat van uitgeverij Wever Van Wijnen uit Franeker. „We hadden meer dan 20.000 kilo, en hoopten de helft kwijt te raken. Dat is ruim gelukt. De kinderboeken en de algemene boeken zijn bijna helemaal uitverkocht.”

Voor 4, 3 en 2 euro per kilo werden de vooral theologische boeken verkocht. Er zijn zo’n duizend mensen op de stuntverkoop afgekomen, schat Zweers. „We hadden namelijk zo’n duizend gele briefjes bij ons, en die waren allemaal weg. Sommigen stonden drie kwartier in de rij met een stapel van een meter boeken. Telkens schoven ze die stapel een stukje voor zich uit.”

Volgens Zweers waren de reacties van klanten „heel positief.” „Men vond het een gezellige sfeer. Opvallend is dat een aantal mensen zei: Prettig dat er geen muziek was. Het was rustig, stil, alleen wat geschuifel.”

Opvallend vond Zweers ook de aard van het publiek. „Onze klantenkring zit veel in de hoek van de Protestantse Kerk in Nederland en de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt. Er waren nu juist heel veel reformatorische mensen. Dat was voor ons een nieuwe ervaring, waar we in de toekomst iets mee zouden kunnen doen. Je zou vaker zo’n verkoop kunnen organiseren.”

Het restant van de boeken gaat naar iemand in Ermelo die maandelijkse boeldagen organiseert. Het geld dat met de boeldagen wordt verdiend, komt ten goede van drie kerken in Ermelo.

BRON: Refdag
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: boekenmarkt 30 dec 2008

Bericht door MarthaMartha »

Gijs83 schreef:
MarthaMartha schreef:
jvdg schreef:Krijgen we ook nog iets inhoudelijks te horen over die markt, of was het alleen maar gezellig? :)
Uhm.... nou de boekenmarkt heeft 415 euro opgebracht....
(van de oliebollen, soep met broodjes en koffie weet ik het eigenlijk niet)
Zo dat heb je snel uitgerekend! Moest zeker nog voor de 31e...
laat mij niet rekenen Gijs, dat wordt helemaal niks.....

dat hebben anderen gedaan.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie