Neveldijk herleeft

Heindemat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2008, 14:44
Locatie: Neveldijk

Re: neveldijk herleeft

Bericht door Heindemat »

Hendrikus schreef:
Heindemat schreef:Tja, ds Ruimstra met zijn anti-stijfsel-prediking had het niet gemakkelijk met al die spelonkies (blz 79).
Heb je dat paginanummer wel goed, Hein?
neen, dat moet 145 zijn.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: neveldijk herleeft

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
Heindemat schreef:Tja, ds Ruimstra met zijn anti-stijfsel-prediking had het niet gemakkelijk met al die spelonkies (blz 79).
Heb je dat paginanummer wel goed, Hein?
hi... lees jij mee in het boek??? (zodra Hein inlogt pakken we neveldijk erbij)
of sprak het citaat je zo aan :humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: neveldijk herleeft

Bericht door Hendrikus »

Heindemat schreef:
Hendrikus schreef:
Heindemat schreef:Tja, ds Ruimstra met zijn anti-stijfsel-prediking had het niet gemakkelijk met al die spelonkies (blz 79).
Heb je dat paginanummer wel goed, Hein?
neen, dat moet 145 zijn.
Aha, dan snap ik 'm :super
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: neveldijk herleeft

Bericht door helma »

Voordat we een ander topic gebruiken voor een Neveldijk-discussie..hier maar de draad oppakken. Ik denk niet dat G Roos recht doet aan ds. Hoogenbirk. Oorspronkelijk waren dit kerkbodestukjes, waar later het boek uit voortgekomen is.
http://www.neocalvinisme.nl/dv/risseeuw/pjrcsdt09.html

"Het is gemakkelijker een vroom mens te schijnen, dan een vroom mens te zijn." aldus ds. Hoogenbirk.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: neveldijk herleeft

Bericht door Hendrien »

helma schreef:Voordat we een ander topic gebruiken voor een Neveldijk-discussie..hier maar de draad oppakken. Ik denk niet dat G Roos recht doet aan ds. Hoogenbirk. Oorspronkelijk waren dit kerkbodestukjes, waar later het boek uit voortgekomen is.
http://www.neocalvinisme.nl/dv/risseeuw/pjrcsdt09.html

"Het is gemakkelijker een vroom mens te schijnen, dan een vroom mens te zijn." aldus ds. Hoogenbirk.
Hoe vinden jullie dit boek? Ik heb het nog nooit gelezen, maar het lijkt me wel interessant...
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: neveldijk herleeft

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:
helma schreef:Voordat we een ander topic gebruiken voor een Neveldijk-discussie..hier maar de draad oppakken. Ik denk niet dat G Roos recht doet aan ds. Hoogenbirk. Oorspronkelijk waren dit kerkbodestukjes, waar later het boek uit voortgekomen is.
http://www.neocalvinisme.nl/dv/risseeuw/pjrcsdt09.html

"Het is gemakkelijker een vroom mens te schijnen, dan een vroom mens te zijn." aldus ds. Hoogenbirk.
Hoe vinden jullie dit boek? Ik heb het nog nooit gelezen, maar het lijkt me wel interessant...
Ik had zelfs nooit van dit boek gehoord. Wellicht een kwestie van het samengaan van domheid met realiteitszijn? Gezien verschillende recensies via Digibron te lezen, is het boek niet echt aan te bevelen.
Ik denk dat het ook weinig geestelijk nut van zich zal werpen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: neveldijk herleeft

Bericht door Dodo »

Ik ga het weer eens pakken. De eerste keer dat ik het las, vond ik het erg akelig. Later kon ik een en ander wat beter plaatsen. Ik ben benieuwd hoe ik het nu vind.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: neveldijk herleeft

Bericht door Herman »

Gewoon lezen. Het kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: neveldijk herleeft

Bericht door Terri »

Wellicht gaan er bij het lezen wat 'heilige huisjes' om, maar mij heeft het met beide benen op de grond gezet en heeft het me geholpen door veel 'schijnvroomheid' heen te prikken, welke me soms onder een verkeerd juk bracht.
Dus ja een 'nuttig' boek, af zien van mensen en terug naar de bron.
Alhoewel er ook ongelooflijk veel humor inzit en dat bezorgt je tegelijk wat 'zelfspot' . :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Neveldijk herleeft

Bericht door refo »

Hein de Mat: " een beetje minder had ook wel gekund"
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: neveldijk herleeft

Bericht door eilander »

Terri schreef:Wellicht gaan er bij het lezen wat 'heilige huisjes' om, maar mij heeft het met beide benen op de grond gezet en heeft het me geholpen door veel 'schijnvroomheid' heen te prikken, welke me soms onder een verkeerd juk bracht.
Dus ja een 'nuttig' boek, af zien van mensen en terug naar de bron.
Alhoewel er ook ongelooflijk veel humor inzit en dat bezorgt je tegelijk wat 'zelfspot' . :)
"... terug naar de bron...". Goeie tip!
Plaats reactie