Boekentip

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: boekentip

Bericht door Mister »

Ander schreef:
henriët schreef:heb net na 463 blz de laatste regel van "Ware liefde" gelezen..
....'En zo, lieve lezer, loste ik mijn waargebeurde misdaad op en vond ik ten slotte de ware romantiek.'
Wat een magnifiek boek, met een super doordacht 'plot'.
Deze zinnen vond ik overigens heel erg mooi (verwoord),
.. boog zich naar me toe. Ik deed mijn ogen dicht. Zijn loppen raakten de mijne, zacht als een vlinder die landde, en bleven daar even rusten. Toen kwam hij dichterbij en zijn mond versmolt met de mijne. Het was de meest fantastische sensatie die ik ooit had gevoeld. Die begon waar zijn warme, tedere lippen de mijne raakten en stroomde langzaam door me heen als een golf warm water'..........
maar goed, dat was niet de strekking van het verhaal hoor..

Staat t in je bieb of wil je nog een nieuw boek..
aanbevolen...
Wel bevindelijk, zo'n boek. :hum
Over de mate van bevindelijkheid ging het hier niet. Verder aanbevolen: (in het kader van begrijpen van autisme etc.) op een blauwe dag geboren. Link: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... escription
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: boekentip

Bericht door jakobmarin »

Wie heeft dit boek al gelezen?

Afbeelding

Het is het oudste verhaal ooit verteld. Nu horen we opnieuw hoe het allemaal begon – uit de mond van de moeder aller levenden. Dit is Eva zoals je haar nog niet kende. Luister en huiver.

Hier een leesfragment
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: boekentip

Bericht door jvdg »

jakobmarin schreef:Wie heeft dit boek al gelezen?

Het is het oudste verhaal ooit verteld. Nu horen we opnieuw hoe het allemaal begon – uit de mond van de moeder aller levenden. Dit is Eva zoals je haar nog niet kende. Luister en huiver.

Hier een leesfragment
Ik heb het boek niet gelezen, en gezien het leesfragment wat wordt getoond zal ik het niet lezen ook.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: boekentip

Bericht door Zita »

jvdg schreef:
jakobmarin schreef:Wie heeft dit boek al gelezen?

Het is het oudste verhaal ooit verteld. Nu horen we opnieuw hoe het allemaal begon – uit de mond van de moeder aller levenden. Dit is Eva zoals je haar nog niet kende. Luister en huiver.

Hier een leesfragment
Ik heb het boek niet gelezen, en gezien het leesfragment wat wordt getoond zal ik het niet lezen ook.
't is erg poetisch, maar ik kan er niet lyrisch van worden. Het is mijn stijl niet. En sommige dingen vind ik er te dik bovenop liggen: kroeshaar, bruine voeten. Het zou terloops moeten zijn, maar het komt op mij over als: KIJK, KIJK, KIJK, EVA WAS NEGROIDE!!!
Overigens lees ik sowieso geen Bijbelse romans. Da's niet zo goed voor me, heb ik gemerkt. Ik raak het roman-plaatje niet zo goed meer kwijt als ik Bijbel lees.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: boekentip

Bericht door jvdg »

Zita schreef: Overigens lees ik sowieso geen Bijbelse romans. Da's niet zo goed voor me, heb ik gemerkt. Ik raak het roman-plaatje niet zo goed meer kwijt als ik Bijbel lees.
Dat is (o.a.) ook mijn probleem met dit soort boeken (en films).

Bijvoorbeeld: Een schoonzus heeft eens een film bekeken waarin Petrus werd gespeeld door een acteur. Haar commentaar, na het zien van de film, was: Joh, Petrus was toch een heel andere man dan die ik uit de bijbel kende...... :bobo

Zulke boeken en films mijd ik ten zeerste uit angst een beeld van de bijbelse personen te krijgen welk ontsproten zijn aan het brein van een auteur of filmmaker, waarin fantasie de boventoon voert.

Ik durf te stellen dat hierbij de commercie belangrijker wordt geacht dan de Bijbel.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: boekentip

Bericht door henriët »

Ander schreef:
henriët schreef:heb net na 463 blz de laatste regel van "Ware liefde" gelezen..
....'En zo, lieve lezer, loste ik mijn waargebeurde misdaad op en vond ik ten slotte de ware romantiek.'
Wat een magnifiek boek, met een super doordacht 'plot'.
Deze zinnen vond ik overigens heel erg mooi (verwoord),
.. boog zich naar me toe. Ik deed mijn ogen dicht. Zijn loppen raakten de mijne, zacht als een vlinder die landde, en bleven daar even rusten. Toen kwam hij dichterbij en zijn mond versmolt met de mijne. Het was de meest fantastische sensatie die ik ooit had gevoeld. Die begon waar zijn warme, tedere lippen de mijne raakten en stroomde langzaam door me heen als een golf warm water'..........
maar goed, dat was niet de strekking van het verhaal hoor..

Staat t in je bieb of wil je nog een nieuw boek..
aanbevolen...
Wel bevindelijk, zo'n boek. :hum
:haha

leuk dat het herkenbaar is voor je :hum
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: boekentip

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Zita schreef: Overigens lees ik sowieso geen Bijbelse romans. Da's niet zo goed voor me, heb ik gemerkt. Ik raak het roman-plaatje niet zo goed meer kwijt als ik Bijbel lees.
Dat is (o.a.) ook mijn probleem met dit soort boeken (en films).

Bijvoorbeeld: Een schoonzus heeft eens een film bekeken waarin Petrus werd gespeeld door een acteur. Haar commentaar, na het zien van de film, was: Joh, Petrus was toch een heel andere man dan die ik uit de bijbel kende...... :bobo

Zulke boeken en films mijd ik ten zeerste uit angst een beeld van de bijbelse personen te krijgen welk ontsproten zijn aan het brein van een auteur of filmmaker, waarin fantasie de boventoon voert.

Ik durf te stellen dat hierbij de commercie belangrijker wordt geacht dan de Bijbel.
Dat laatste is dan weer jammer, want niet al die boeken zijn hetzelfde. Er zijn schrijfsters / schrijvers die juist proberen de bijbel dichtbij te brengen. Waar de bijbelgedeelten worden genoemd, gespreksvragen zijn opgenomen waar je je bijbel bij nodig hebt, en die werkelijk de intensie hebben gehad de bijbel te volgen.

Dat neemt niet weg dat er inderdaad ook boeken zijn, waarin je de bijbelse persoon niet herkent, of waarin je sowieso naar de bijbelgedeelten moet zoeken omdat er zoveel bijgefantaseerd is.

Maar een aanrader vind ik bijvoorbeeld wel de boeken van Francine Rivers over bijbelse mannen en vrouwen...
Waarbij je ze wel altijd moet blijven lezen als "een mogelijkheid" niet als de bijbel zelf. Als je dat niet kunt, moet je ze inderdaad laten liggen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: boekentip

Bericht door Ander »

henriët schreef:
Ander schreef:
henriët schreef:heb net na 463 blz de laatste regel van "Ware liefde" gelezen..
....'En zo, lieve lezer, loste ik mijn waargebeurde misdaad op en vond ik ten slotte de ware romantiek.'
Wat een magnifiek boek, met een super doordacht 'plot'.
Deze zinnen vond ik overigens heel erg mooi (verwoord),
.. boog zich naar me toe. Ik deed mijn ogen dicht. Zijn loppen raakten de mijne, zacht als een vlinder die landde, en bleven daar even rusten. Toen kwam hij dichterbij en zijn mond versmolt met de mijne. Het was de meest fantastische sensatie die ik ooit had gevoeld. Die begon waar zijn warme, tedere lippen de mijne raakten en stroomde langzaam door me heen als een golf warm water'..........
maar goed, dat was niet de strekking van het verhaal hoor..

Staat t in je bieb of wil je nog een nieuw boek..
aanbevolen...
Wel bevindelijk, zo'n boek. :hum
:haha

leuk dat het herkenbaar is voor je :hum
Ja, ik werd vooral geraakt door die loppen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: boekentip

Bericht door helma »

http://www.novapres.nl/common/title.aspx?ID=661

Boekje waarin een jonge vrouw schrijft over lessen die ze leerde tijdens een moeilijke periode in haar leven.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: boekentip

Bericht door Zita »

Een huis vol, van Bill Bryson.
Relaxte huis- tuin- en keukengeschiedenis. Vermakelijk geschreven.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: boekentip

Bericht door Gabrielle »

http://www.novapres.nl/common/title.aspx?ID=668

De ondertitel geeft de inhoud van het boek precies weer :

Verdriet om verdeeldheid, verlangen naar vrijheid in Christus

Aanbevolen!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: boekentip

Bericht door Posthoorn »

Zita schreef:Misschien is het aardig om in dit topic elkander te tippen als een boek zeer lezenswaardig is. In het topic over welk boek je op dit moment aan het lezen bent, komt dat af en toe ook langs, maar vaak blijft het bij een vermelding van titel en auteur, zonder een waardeoordeel.
Mijn tip: voor een verklaring op Prediker is het boekje van W. Aalders heel aardig (De angst van het westen). Hij bespreekt hierin Luthers verklaring op Prediker. Omdat die verklaring nog niet is vertaald, is Aalders een prettig alternatief.
En meteen een verzoek om een tip: tante is binnenkort jarig. Ze houdt van lezen, het boek moet niet al te zoetelijk zijn, maar ik heb ook geen zin om een boek vol narigheid te geven. Ze houdt wel van de beruchte vertaalde Amerikanen (waar ik dus precies niet van hou; 't is dus lastig om iets te kiezen). De top-tien van het RD staat vol met de standaardromannetjes over de Amish, plus wat boeken over vervolging in China. Verder nog wat boeken die meer lijken op een jaarverslag van een maatschappelijk werker. Niet helemaal wat ik zoek (al ga ik die China-vervolgingen nog wel even bekijken). Wie helpt? Welke Amerikaan (of desnoods niet-Amerikaan) is niet te zoetelijk, goed leesbaar, niet al te cliche en heeft wel een christelijke strekking?
Trudi Blom, Nooit meer donker. :hum
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: boekentip

Bericht door Jeremiah »

Is dit boek een aanrader?

Het leven van Jezus Christus - gebeden en overdenkingen - Thomas a Kempis
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: boekentip

Bericht door Charles »

Welke (verantwoorde) literatuur raden jullie aan? Ben me beetje aan het verdiepen in boeken die je gelezen 'moet' hebben. Kwam onder andere De donkere kamer van Damokles van WF Hermans tegen, De toverberg van Thomas Mann en Het bureau van Voskuil.

Zelf vind ik De boeken der kleine zielen van Couperus episch. Haarscherpe karaktertekeningen, scherpe dialogen. Herkenbare types als je een beetje een familie hebt. :haha
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: boekentip

Bericht door Zita »

Charles schreef:Welke (verantwoorde) literatuur raden jullie aan? Ben me beetje aan het verdiepen in boeken die je gelezen 'moet' hebben. Kwam onder andere De donkere kamer van Damokles van WF Hermans tegen, De toverberg van Thomas Mann en Het bureau van Voskuil.

Zelf vind ik De boeken der kleine zielen van Couperus episch. Haarscherpe karaktertekeningen, scherpe dialogen. Herkenbare types als je een beetje een familie hebt. :haha
Als ik rechtsaf kijk naar mijn (literatuur)boekenkast, roep ik als eerste: Tolstoi, Rosseels, Nijenhuis, Haasse. Zelf heb ik dan ook nog wel een persoonlijke voorkeur voor Austen en Greene. Voskuil vond ik gemiep van de bovenste plank, al was het op één of andere manier ook wel weer boeiend. Een soort literaire soapserie.
Plaats reactie