Boekentip

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: boekentip

Bericht door freek »

Toeschouwer schreef:In een andere topic verwees ik naar J.C. Ryle "Verwacht u Hem? Dit boek kan ik van harte aanbevelen. Het is een uitgave van Groen
Die staat (ook al...) op m'n verlangenlijstje.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: boekentip

Bericht door Grace »

Toeschouwer schreef:In een andere topic verwees ik naar J.C. Ryle "Verwacht u Hem? Dit boek kan ik van harte aanbevelen. Het is een uitgave van Groen
Die moet ieder (gereformeerd) christen gelezen hebben.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: boekentip

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: boekentip

Bericht door Johann Gottfried Walther »

En nog is er plaats.
Drie preken. (Uitg. Den Hertog)
Ds. Thomas Boston (1676-1732)
3 Indringende, ruime, bijbelse preken.
Zeer aanbevolen, vooral ook voor de onbekeerde medereizigers onder ons!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: boekentip

Bericht door hmprff »

ik ben bijna jarig, en nu ben ik benieuwd of jullie boeken weten waarvan je zegt: die moet je écht hebben.

(ik word 17 ;))
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: boekentip

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Beste Hmprff,

Wandelen met God
van Ds. Henry Scudder (o. 1585 - 1659)

Beveel ik je zeer aan!
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 20 sep 2008, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Klaio
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 sep 2005, 08:32

Re: boekentip

Bericht door Klaio »

Johann Gottfried Walther schreef:Beste Hmprff,

Wandelen met God
van Ds. Henry Scudder (o. 1585 - 1639)

Beveel ik je zeer aan!
Het kind wordt 17 hoor!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: boekentip

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Klaio schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Beste Hmprff,

Wandelen met God
van Ds. Henry Scudder (o. 1585 - 1639)

Beveel ik je zeer aan!
Het kind wordt 17 hoor!
Weet ik!
En daarom beveel ik dit boek ten zeerste aan.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: boekentip

Bericht door hmprff »

Klaio schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Beste Hmprff,

Wandelen met God
van Ds. Henry Scudder (o. 1585 - 1639)

Beveel ik je zeer aan!
Het kind wordt 17 hoor!
;) lol, ik word idd 17, maar ben wel redelijk serieus ;), ik zal is googelen op dat boek. in ieder geval bedankt jgw!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: boekentip

Bericht door Ariene »

Als ik een tip mag geven,

Komen tot Jezus Christus van John Bunyan

Wellicht heb je hem al, maar ik vind dit boek echt een rjkdom.
Heb er zelf veel aan mogen hebben.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Klaio
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 sep 2005, 08:32

Re: boekentip

Bericht door Klaio »

Ariene schreef:Als ik een tip mag geven,

Komen tot Jezus Christus van John Bunyan

Wellicht heb je hem al, maar ik vind dit boek echt een rjkdom.
Heb er zelf veel aan mogen hebben.
Dat is nu eens een serieuze tip. Sta ik helemaal achter. Lees en herlees!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: boekentip

Bericht door Zita »

ik durf het bijna niet meer te noemen (zie een ander topic), maar voor Bijbelstudie zijn de boeken van ds. Den Butter zeer bruikbaar en leerzaam. Het is een nuchtere uitleg van het gedeelte, compact, met aandacht voor toepassing, maar gelukkig zonder exegese en meditatie te verwarren. De boeken voegen ook werkelijk iets toe aan wat je leest (in tegenstelling tot andere Bijbelstudieboeken die soms een wel erg hoog open-deur-intrap-gehalte hebben).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: boekentip

Bericht door helma »

Zita schreef:ik durf het bijna niet meer te noemen (zie een ander topic), maar voor Bijbelstudie zijn de boeken van ds. Den Butter zeer bruikbaar en leerzaam. Het is een nuchtere uitleg van het gedeelte, compact, met aandacht voor toepassing, maar gelukkig zonder exegese en meditatie te verwarren. De boeken voegen ook werkelijk iets toe aan wat je leest (in tegenstelling tot andere Bijbelstudieboeken die soms een wel erg hoog open-deur-intrap-gehalte hebben).
klopt, ik heb pas "kompas voor kolonisten" gelezen (over de Fillipenzenbrief) en ben nu bezig in het boek over de Richteren.
Erg leerzaam
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: boekentip

Bericht door helma »

Het boek met de uitleg over de heilige Oorlog van Ds R van kooten vind ik ook een aanrader
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: boekentip

Bericht door freek »

helma schreef:
Zita schreef:ik durf het bijna niet meer te noemen (zie een ander topic), maar voor Bijbelstudie zijn de boeken van ds. Den Butter zeer bruikbaar en leerzaam. Het is een nuchtere uitleg van het gedeelte, compact, met aandacht voor toepassing, maar gelukkig zonder exegese en meditatie te verwarren. De boeken voegen ook werkelijk iets toe aan wat je leest (in tegenstelling tot andere Bijbelstudieboeken die soms een wel erg hoog open-deur-intrap-gehalte hebben).
klopt, ik heb pas "kompas voor kolonisten" gelezen (over de Fillipenzenbrief)
Die heb ik zaterdag gekocht.
Plaats reactie