Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Afgewezen »

jvdg schreef:
Luther schreef:
Afgewezen schreef: Ik vind dat Rudolf van Reest zich er soms wel erg makkelijk van af maakt.
Ja, dat klopt soms wel.
Hoewel ik ook een diep medelijden van hem bespeur met hen die een dode godsdienst zonder God overeind houden.
Verder moet ik toch regelmatig bulderen van de lach over de wijze waarop hij dingen schrijft.
Is het een beetje "Neveldijk-achtig"?
Nee, vind ik niet. Maar misschien denkt Luther daar anders over. ;)
Rudolf van Reest is toch wel een beetje 'gereformeerd', in de zin dat als je maar een ernstig godsdienstig mens bent, dan zit het wel goed. Van bevinding moet hij niet zo veel hebben, heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
jvdg schreef:
Luther schreef:
Afgewezen schreef: Ik vind dat Rudolf van Reest zich er soms wel erg makkelijk van af maakt.
Ja, dat klopt soms wel.
Hoewel ik ook een diep medelijden van hem bespeur met hen die een dode godsdienst zonder God overeind houden.
Verder moet ik toch regelmatig bulderen van de lach over de wijze waarop hij dingen schrijft.
Is het een beetje "Neveldijk-achtig"?
Nee, vind ik niet. Maar misschien denkt Luther daar anders over. ;)
Rudolf van Reest is toch wel een beetje 'gereformeerd', in de zin dat als je maar een ernstig godsdienstig mens bent, dan zit het wel goed. Van bevinding moet hij niet zo veel hebben, heb ik de indruk.
Daar denkt Luther inderdaad een beetje anders over...;)
Ik zie wel overeenkomsten tussen Neveldijk en de boeken van Van Reest.
Ik weet inderdaad dat Van Reest Gereformeerd was. Toch zie ik bijvoorbeeld in 'ouwe Wulfert' in het boek 'Schapen zonder herder' een oprecht Christen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:
jvdg schreef:
Luther schreef: Ja, dat klopt soms wel.
Hoewel ik ook een diep medelijden van hem bespeur met hen die een dode godsdienst zonder God overeind houden.
Verder moet ik toch regelmatig bulderen van de lach over de wijze waarop hij dingen schrijft.
Is het een beetje "Neveldijk-achtig"?
Nee, vind ik niet. Maar misschien denkt Luther daar anders over. ;)
Rudolf van Reest is toch wel een beetje 'gereformeerd', in de zin dat als je maar een ernstig godsdienstig mens bent, dan zit het wel goed. Van bevinding moet hij niet zo veel hebben, heb ik de indruk.
Daar denkt Luther inderdaad een beetje anders over...;)
Ik zie wel overeenkomsten tussen Neveldijk en de boeken van Van Reest.
Ik weet inderdaad dat Van Reest Gereformeerd was. Toch zie ik bijvoorbeeld in 'ouwe Wulfert' in het boek 'Schapen zonder herder' een oprecht Christen.
Mmm... ik zou neveldijk en de boeken van Rudolf van Reest niet snel op 1 lijn zetten.

het boek "de grote verwachting" van Rudolf van Reest heeft grote indruk op mij gemaakt.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:
Luther schreef:Daar denkt Luther inderdaad een beetje anders over...;)
Ik zie wel overeenkomsten tussen Neveldijk en de boeken van Van Reest.
Ik weet inderdaad dat Van Reest Gereformeerd was. Toch zie ik bijvoorbeeld in 'ouwe Wulfert' in het boek 'Schapen zonder herder' een oprecht Christen.
Mmm... ik zou neveldijk en de boeken van Rudolf van Reest niet snel op 1 lijn zetten.

het boek "de grote verwachting" van Rudolf van Reest heeft grote indruk op mij gemaakt.
Nee, ik zeg het inderdaad te kort door de bocht. Ik bedoelde dit: Neveldijk is te vergelijken met de volgende boeken van Rudolf van Reest:
- Schapen zonder herder
- De Samaritaan
- De andere wereld
- Glascultuur
- (en nog één waarvan de titel me even niet te binnen schiet.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Tiberius »

Tijd voor deel 2
Gesloten