Knielen op een bed violen van Jan Siebelink

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Knielen op een bed violen van Jan Siebelink

Bericht door Mara »

refo schreef:De gestreepte pyjama gaat niet over 'de invloed van de oorlog op een kind'. De beide kinderen eindigen in de gaskamer zonder dat ze het vermoeden. Over oorlog an sich gaat het minder.
Dan heb je niet zo veel van het boek begrepen.
Wim Anker schreef:De mammon mag ook best een beetje als er geen christelijk alternatief voorhanden is van de gewenste kwaliteit.
Ik weet niet waar je dat uit opmaakt, aangezien ik al deze boeken uit de bieb haal. Dus het kost mij sowieso alleen het abo-geld, ongeacht welk en hoeveel boeken ik haal.
Voor de goede orde, soms gaan boeken ook ongelezen retour, dan heb ik het na 2 bladzijden al gezien.
Maar goed, je houdt van bijten, dus nu ben ik een keer aan de beurt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Knielen op een bed violen van Jan Siebelink

Bericht door Mannetje »

Luther schreef:
Mannetje schreef:Wat betreft 2: waarom is dat goed? Eigenlijk ben ik dan terug bij een vraag die ik eerder stelde: hoe draagt een boek als Knielen op een bed violen bij aan je algemene ontwikkeling? Dat is mij nog steeds niet helder.
Mensen met een leidinggevende of onderwijzende functie binnen de eigen kring, hebben een voortrekkersrol voor de vorming en toerusting van anderen. In dat kader is het goed om op de hoogte te blijven van de cultuuruitingen van onze maatschappij. Ja, soms met twee vingers op je neus.
Die laatste uitdrukking ken ik niet, maar dat terzijde.

In dit kader kan ik het mij wel voorstellen ja. Maar goed, dat geldt dus lang niet iedereen.
En de vraag is ook of je je als leider of onderwijzer moet laten vormen door zo'n boek? Want dat werd eerder gesteld, dat het lezen van zo'n boek zou bijdragen aan je vorming.
-
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Knielen op een bed violen van Jan Siebelink

Bericht door Luther »

Mannetje schreef:
Luther schreef:
Mannetje schreef:Wat betreft 2: waarom is dat goed? Eigenlijk ben ik dan terug bij een vraag die ik eerder stelde: hoe draagt een boek als Knielen op een bed violen bij aan je algemene ontwikkeling? Dat is mij nog steeds niet helder.
Mensen met een leidinggevende of onderwijzende functie binnen de eigen kring, hebben een voortrekkersrol voor de vorming en toerusting van anderen. In dat kader is het goed om op de hoogte te blijven van de cultuuruitingen van onze maatschappij. Ja, soms met twee vingers op je neus.
Die laatste uitdrukking ken ik niet, maar dat terzijde.

In dit kader kan ik het mij wel voorstellen ja. Maar goed, dat geldt dus lang niet iedereen.
En de vraag is ook of je je als leider of onderwijzer moet laten vormen door zo'n boek? Want dat werd eerder gesteld, dat het lezen van zo'n boek zou bijdragen aan je vorming.
Dat laatste heb ik niet gesteld. Wel heb ik aangegeven dat goede literatuur altijd wat met je doet, eventueel dus ook ten kwade.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Knielen op een bed violen van Jan Siebelink

Bericht door Mara »

Gisteravond een interview gezien met hem. Het ontroerde me.
Hij sprak heel open over zijn twijfels, nergens één lelijk woord over het geloof.
Heel liefdevol over zijn vader ook en over zijn moeder.
En hij blijft hopen op zo'n bijzondere ervaring, dezelfde die zijn vader ooit had.
Helaas werd het onderbroken door een fragment uit de film, verschrikkelijk om te zien. :fi
Het doet zo'n afbreuk aan alles.
De acteur vertelde dat het nogal moeilijk was om deze scene te doen, daar hij niet een God gelooft.
Siebelink is een heel gevoelige, kwetsbare man en ik hoop dat hij in de herfst van zijn leven de Heere nog mag vinden.
Want hij is zoekende, nog steeds!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Knielen op een bed violen van Jan Siebelink

Bericht door dennis »

Luther schreef:
Mannetje schreef:Wat betreft 2: waarom is dat goed? Eigenlijk ben ik dan terug bij een vraag die ik eerder stelde: hoe draagt een boek als Knielen op een bed violen bij aan je algemene ontwikkeling? Dat is mij nog steeds niet helder.
Mensen met een leidinggevende of onderwijzende functie binnen de eigen kring, hebben een voortrekkersrol voor de vorming en toerusting van anderen. In dat kader is het goed om op de hoogte te blijven van de cultuuruitingen van onze maatschappij. Ja, soms met twee vingers op je neus.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je kunt wel eens 'gedwongen' zijn om bepaalde boeken te lezen, omdat je er van anderen vragen over krijgt en die op een goede manier wilt beantwoorden.
Plaats reactie