welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Majorca

welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Majorca »

Er is een topic over welk boek je nú aan het lezen ben, da's erg interessant.

Maar ik heb zo vaak dat ik vast van plan ben om een bepaald boek te gáán lezen.

Eigenlijk is dat ook wel interessant.


Ik doe de aftrap meteen maar:

ik ben vast van plan de nieuwe catechismusverklaring van ds. A. Moerkerken te gaan lezen, getiteld "Ons troostboek", verschijnt DV December 2004, uitg. Ritmeester, Meerkerk.

[Aangepast op 18/11/04 door Majorca]
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Ik ben van plan om het boek: Doelgericht leven te gaan lezen van Rick Warren.|
Majorca

Bericht door Majorca »

Ik ben van plan het boek van ds. Golverdingen over de leeruitspraken van 1931 en de gevolgen in het kerkelijk leven binnen de GerGem, te gaan lezen.
Hoe het heet weet ik niet, wel dat het binnenkort uitkomt.
Majorca

Bericht door Majorca »

Ik ben trouwens ook nog van plan het boek Zoektocht te gaan lezen, dat heb ik Arie Maasland beloofd.

(maar ik moet het eerst nog kopen...misschien kan ik het voor Sinterklaas vragen...? of is dat ongepast?)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Ik ben van plan om het boek: Doelgericht leven te gaan lezen van Rick Warren.|
das de moeite waard :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Ik ben van plan om het boek: Doelgericht leven te gaan lezen van Rick Warren.|
das de moeite waard :%
vliegt naar de winkel en koopt het boek (o nee, miss. krijg ik hem wel voor sinterklaas) :,
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Bericht door mayflower »

Selected treatises of St. Athanasius.

Wat is dit toch een bijzondere kerkvader geweest, ik ben erg onder de indruk hoe hij zo tegen de arianen de Godheid van de Here Jezus heeft verdedigd.

" We believe in one God, the Father Almighty, maker of all things visible and invisible. And in one Lord Jesus Christ, the Son of God, begotten of the Father, only begotten, i.e., of the nature of the Father. God of God, Light of Light, very God of very God, begotten, not made, of one substance with the Father, by whom all things were made, both things in heaven and things on earth; who for us men and for our salvation came down and was made flesh and assumed man's nature, suffered and rose the third day, ascended to heaven, (and) shall come again to judge the quick and the dead. And in the Holy Ghost. But the holy and apostolic church anathematizes those who say that there was a time when he was not, and that he was made from things not existing, or from another person or being, saying that the Son of God is mutable, or changeable. "
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Bericht door mayflower »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Ik ben van plan om het boek: Doelgericht leven te gaan lezen van Rick Warren.|
das de moeite waard :%
vliegt naar de winkel en koopt het boek (o nee, miss. krijg ik hem wel voor sinterklaas) :,
Ik wil niet vervelend doen, maar ik adviseer jullie om het geld dat jullie voor dat boek willen uitgeven, beter kunnen besteden aan betere lectuur, dan deze humanitische postmoderne pragmatisch geest, die zo over duidelijk in dat boek aanwezig is.

Ik kom zelf oorspronkelijk uit een evangelische kerk, maar heb door de genade van de Here God, de bijzondere werken van de reformatoren, puriteinen en het calvinisme mogen leren kennen, en ik kan tegen jullie zeggen (die uit een geformeerde gezindte komen), jullie zijn bevoorrecht, en jullie hebben vanuit de traditie een rijke geestelijke erfenis, en probeer dat te ondekken en te lezen.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen theologie of de puriteinen leest, maar er zijn zo'n goede boeken vanuit de gerformeerde gezinde geschreven, die teminste niet mee gaan met al die postmoderne mensgerichte boeken zoals die van Rick Warren.

Ik heb zelf doelgericht gemeente gelezen, en ik ben erg geschrokken, wat voor een onbijbelse en humanitische dwalingen er in staan.

Nogmaals ik wil niet vervelend doen, maar ik zie een gevaar in al die churchgrowth, seeker sensitive willowcreek boeken, waarvan helemaal geen sprake is van verbrokenheid, en afsterven aan jezelf, heiligmaking met een christocentrische boodschap.

Voor een iemand uit een evangelische kerk, kan ik me voorstellen dat hij/zij zo'n boek lezen, omdat ze vaak niet de rijkelijke erfenis kennen van de hervorming en de puriteinse/calvinistische geschriften. Maar jullie uit de geformeerde gezindte (teminste waar de rijkdom van de hervorming en geestelijke erfenis bekend is) weten beter, en nogmaald laat je voeden door die boeken, en die deze pragmatische en mensgerichte boeken.

Soli Deo Gloria!
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Ik wil zeker nog lezen: 'Navolging" en 'Gemeinsames leben"van Diettrich Bonhoeffer.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik wil zeker nog lezen: 'Navolging" en 'Gemeinsames leben"van Diettrich Bonhoeffer.
Navolging is een mooi boek.
Een ander boek dat ik van Bonhoeffer in de kast heb staan is "Goede machten". Ook de moeite waard.
Adje

Bericht door Adje »

kkwam vorige week Arm en rijk, van D.S. Landes tegen voor een prikkie.
Is alleen nogal dik, kmoet dus eerst een vrije middag hebben voor ik erin begin.

Verder staat Over de troost van de filosofie, van Boethius, op m'n lijstje van zeer spoedig te lezen boeken.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

'In Europa' van Geert Mak, lijkt me erg interessant.
'God denkbaar, denkbaar de God' van W.F. Hermans, als ik een keer tijd heb.
'Le mythe de Sisyphe' van Camus, als ik ooit nog eens goed word in Frans.
En alle den werken van Bonhoeffer, enz.
Ik verveel me voorlopig niet. :D
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

En alle den werken van Bonhoeffer,
Ja, die wil ik ook lezen, tegen de tijd dat ze in een paperbackie uitgegeven worden. Nu zijn de opnieuw uitgegeven alle de werken v. Bonhoëffer niet te betalen.
Waarom ze er zo'n duur boek van maken snap ik echt niet. Boekje 150 pagjes, de kaft is nog dikker dan het boek, 24 euro....
Plaats reactie