welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Online
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Posthoorn »

dennis schreef:"Beeldscherm, brein en bidden." Over wat internet met onze hersenen en geloofsleven doet.
Heb je dat nog niet gelezen dan? :huhu
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door dennis »

Posthoorn schreef:
dennis schreef:"Beeldscherm, brein en bidden." Over wat internet met onze hersenen en geloofsleven doet.
Heb je dat nog niet gelezen dan? :huhu
Inmiddels wel!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door helma »

helma schreef:Als meelezer van Mozaiek mag ik dit boek gaan lezen.

Marieke Luiten
Vleugelslag
Afbeelding
In deze indrukwekkende roman laat de auteur ons kennismaken met Sara. Sara is een zeventienjarig meisje dat haar geboortedorp verlaat om in Goma te gaan wonen. Bij haar broer en zijn vrouw krijgt Sara onderdak. Haar voornemen is om in Goma te studeren, maar ze zal dan eerst wat geld moeten verdienen voor het eerste collegejaar. In een vrouwenziekenhuis vindt Sara een baantje en al snel heeft ze het vertrouwen van de arts gewonnen. Tijdens de operaties en bevallingen wordt Sara geconfronteerd met veel lief en leed. Veel vrouwen in Goma zijn slachtoffer van bruut seksueel geweld; met alle gevolgen van dien. Lichamelijk letsel is maar één van de gevolgen van de verkrachtingen door rebellen. Als Sara haar eigen geheim toevertrouwt aan de man die haar hart verovert komt ze daar op een pijnlijke manier achter…
De schrijfster weet je van begin tot eind te boeien met het verhaal van Sara, waarin ze een beeld schetst van de levensstrijd van de Congolese vrouwen. Heel sober tekent ze het verdriet en het geweld wat deze vrouwen wordt aangedaan, maar juist daardoor weet ze je intens te raken. Grauw en grijs lijkt de uitzichtloze situatie. Toch ziet Sara kleur in het leven. Er is zoveel moois te ontdekken en te ervaren! Bovenal weet ze dat God nabij is. Zo weet Sara uit te stijgen boven de omstandigheden en groeit ze uit tot een zelfstandige sterke vrouw.

Echt een aanrader! Indringend boek.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door helma »

helma schreef:
helma schreef:Als meelezer van Mozaiek mag ik dit boek gaan lezen.

Marieke Luiten
Vleugelslag
Afbeelding
In deze indrukwekkende roman laat de auteur ons kennismaken met Sara. Sara is een zeventienjarig meisje dat haar geboortedorp verlaat om in Goma te gaan wonen. Bij haar broer en zijn vrouw krijgt Sara onderdak. Haar voornemen is om in Goma te studeren, maar ze zal dan eerst wat geld moeten verdienen voor het eerste collegejaar. In een vrouwenziekenhuis vindt Sara een baantje en al snel heeft ze het vertrouwen van de arts gewonnen. Tijdens de operaties en bevallingen wordt Sara geconfronteerd met veel lief en leed. Veel vrouwen in Goma zijn slachtoffer van bruut seksueel geweld; met alle gevolgen van dien. Lichamelijk letsel is maar één van de gevolgen van de verkrachtingen door rebellen. Als Sara haar eigen geheim toevertrouwt aan de man die haar hart verovert komt ze daar op een pijnlijke manier achter…
De schrijfster weet je van begin tot eind te boeien met het verhaal van Sara, waarin ze een beeld schetst van de levensstrijd van de Congolese vrouwen. Heel sober tekent ze het verdriet en het geweld wat deze vrouwen wordt aangedaan, maar juist daardoor weet ze je intens te raken. Grauw en grijs lijkt de uitzichtloze situatie. Toch ziet Sara kleur in het leven. Er is zoveel moois te ontdekken en te ervaren! Bovenal weet ze dat God nabij is. Zo weet Sara uit te stijgen boven de omstandigheden en groeit ze uit tot een zelfstandige sterke vrouw.

Echt een aanrader! Indringend boek.
Inmiddels las ik van Marieke: Een hemel zonder schroeven. https://www.bol.com/nl/f/een-hemel-zond ... 072171841/
Omdat ik haar boek Vleugelslag erg mooi vond verwachtte ik er best wat van.
En het was op zich best knap geschreven; maar ik vond het een apart boek. Vervreemdend.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door samanthi »

helma schreef:het nieuwe boek van medeforummer Aritha

Afbeelding

Senta's bruidsvlucht

Senta, een Saksisch meisje van 14 jaarwendes oud, droomt ervan te trouwen met Bernlef. Haar droom verandert in een afschuwelijke nachtmerrie als haar geliefde wordt gedood door een Frankische krijger en haar vader haar uithuwelijkt aan een wrede, oude man.
Senta wordt niet alleen gekweld door verdriet, maar ook door angst. Wat heeft de droom van haar oma te betekenen? Zal zij de eeuwenoude gebruiken in haar stam omver gooien door te buigen voor een kruis? De eigenwijze Senta besluit haar lot te ontvluchten. Ze verlaat het Saksische dorpje en gaat een onbekende toekomst tegemoet.
Senta´s tocht lijkt gedoemd te mislukken, want het gevaar loert overal. Niet alleen de mannen uit haar dorp zitten achter haar aan; er is ook nog een Frankische krijger, die met zijn gevolg de moord op een missionaris wil wreken. Hij is degene, die uit zelfverdediging haar toekomstige echtgenoot vermoordde. Kan Senta hem ontlopen?

Beschermt de rode zwaardkraal in de vogelspeld haar afdoende of zal ze toch haar knieën moeten buigen voor de onbekende God van de Franken?
Ziet er goed uit deze wil ik zeker ook lezen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Mara »

Afbeelding

Michael Wolff had voor dit boek maandenlang opgetrokken met de naaste vertrouwelingen van Donald Trump. Hij sprak met tweehonderd bronnen, onder wie Trump zelf (die dat nu ontkent). Hij had, schrijft hij, „een semi-permanente zetel in het Witte Huis”. Wolff was „meer een voortdurende indringer dan een uitgenodigde gast”, maar omdat na verloop van tijd niemand meer vragen stelde, ontnam niemand hem zijn privileges.
Maar Fire and Fury is ook een problematisch boek. Het is Trumpiaans van aard. Iedere bladzijde wervelt en swingt. Maar als lezer raak je de weg kwijt: is dit allemaal echt gebeurd? Wat is er overdreven? Wat is onwaar? En vooral: welke bron heeft wat ingestoken?

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/05/ee ... s-a1587353

Ik ga er niet voor in de rij staan, maar zodra het op mijn pad komt, ga ik het zeker lezen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door helma »

Maar als je niet weet wat en of het waar is? Wat heb je er dan aan? :quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Mara »

helma schreef:Maar als je niet weet wat en of het waar is? Wat heb je er dan aan? :quoi
Dan kun je de krant ook niet lezen, want daar staat ook fake news in (om in de stijl van het boek te blijven).
Ik vraag me bij elke biografie af of het echt allemaal waarachtig is opgeschreven. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Wim Anker »

Trump twittert: (alsdus de telegraaf) dat hij een uiterst stabiel genie is.
Hij schrijft op twitter:
Ik werd van een HELE succesvolle zakenman, top tv-ster tot president van de Verenigde Staten (bij mijn eerste poging
.
De waarheid van die tweet staat , voor een ieder te verifieren - als een paal boven water ;-). Dat hij inderdaad een stabiel genie is lijkt wel te kloppen, tot op heden doet hij wat hij zegt en zegt hij wat hij doet. Stabiel dus. En hij doet het goed. Een genie dus.
Ook kreeg hij - volgens het RD - een "pro life" prijs uitgereikt. Naar mijn bescheiden mening is deze prijs meer terecht dan de Nobelprijs voor de vrede die aan Obama, Arafat enzo werd uitgereikt.

Ik kijk naar de feiten. En dan hoor ik - tot nu toe - liever bij het kamp van Trump dan bij het kamp van de VN. Wat een verademing, die VN mevrouw van de VS! Met terugwerkende kracht blijkt onderhand wel dat Obama gewoon een moslim sympathisant was.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef: De waarheid van die tweet staat - voor een ieder te verifieren als een paal boven water ;-).
Ook kreeg hij - volgens het RD - een "pro life" prijs uitgereikt. Naar mijn bescheiden mening is deze prijs meer terecht dan de Nobelprijs voor de vrede die aan Obama, Arafat enzo werd uitgereikt.
Hoho. Op het noemen van een rechter na, zijn alle andere punten nog in de conceptfase. Hij is dus net als Obama de president van de hoop, maar nog niet de president die de kentering heeft gerealiseerd.
refdag schreef:Als eerste wordt de benoeming van Neil Gorsuch tot opperrechter vermeld. Het tweede is dat de president de subsidiekraan wil dichtdraaien voor het promoten door Amerikaanse organisaties van abortus elders op de wereld – overigens een besluit dat hij niet zonder het Congres kan nemen. Derde is dat de president een onderzoek is gestart naar de handel in organen van foetussen door de abortuskoepel Planned Parenthood. Ook noemt OR de steun van de president aan het voorbereiden van wetgeving waardoor in heel de VS late abortussen worden verboden. Daarnaast krijgt de president waardering voor het ongedaan maken van een maatregel van Obama waardoor de regeringen van staten, ongeacht hun eigen standpunt over abortus, verplicht zijn subsidie te verstrekken aan de abortuskoepel Planned Parenthood.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:
Wim Anker schreef: De waarheid van die tweet staat - voor een ieder te verifieren als een paal boven water ;-).
Ook kreeg hij - volgens het RD - een "pro life" prijs uitgereikt. Naar mijn bescheiden mening is deze prijs meer terecht dan de Nobelprijs voor de vrede die aan Obama, Arafat enzo werd uitgereikt.
Hoho. Op het noemen van een rechter na, zijn alle andere punten nog in de conceptfase. Hij is dus net als Obama de president van de hoop, maar nog niet de president die de kentering heeft gerealiseerd.
feit: Hij was een succesvolle zakenman.
feit: Hij was een tv ster
feit: Hij werd bij zijn eerste poging president van de de VS

Allemaal juiste feiten. Volkomen juiste tweet.
Herman schreef:
refdag schreef:Als eerste wordt de benoeming van Neil Gorsuch tot opperrechter vermeld. Het tweede is dat de president de subsidiekraan wil dichtdraaien voor het promoten door Amerikaanse organisaties van abortus elders op de wereld – overigens een besluit dat hij niet zonder het Congres kan nemen. Derde is dat de president een onderzoek is gestart naar de handel in organen van foetussen door de abortuskoepel Planned Parenthood. Ook noemt OR de steun van de president aan het voorbereiden van wetgeving waardoor in heel de VS late abortussen worden verboden. Daarnaast krijgt de president waardering voor het ongedaan maken van een maatregel van Obama waardoor de regeringen van staten, ongeacht hun eigen standpunt over abortus, verplicht zijn subsidie te verstrekken aan de abortuskoepel Planned Parenthood.
wow!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door Herman »

Je ziet wat je wilt zien, Wim. Wie hoog staat, kan laag vallen. Dat denk ik bij die feitelijke tweet van Trump.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door eilander »

Mara schreef:
helma schreef:Maar als je niet weet wat en of het waar is? Wat heb je er dan aan? :quoi
Dan kun je de krant ook niet lezen, want daar staat ook fake news in (om in de stijl van het boek te blijven).
Ik vraag me bij elke biografie af of het echt allemaal waarachtig is opgeschreven. ;)
Ja ja. Maar er is wel degelijk verschil. De goede schrijver van een goede biografie probeert iemand recht te doen, al gaat het over Adolf Hitler.
Gisteren hoorde ik op de radio over iemand die dit boek over Trump wel geweldig vond, maar moest toegeven dat de schrijver ervan nogal veel fantasie aan de dag heeft gelegd bij zijn schrijfsels.
Voor mij voldoende om te stellen dat je dit boek als christen beter niet kunt lezen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Trump twittert: (alsdus de telegraaf) dat hij een uiterst stabiel genie is.
Hij schrijft op twitter:
Ik werd van een HELE succesvolle zakenman, top tv-ster tot president van de Verenigde Staten (bij mijn eerste poging
.
De waarheid van die tweet staat , voor een ieder te verifieren - als een paal boven water ;-). Dat hij inderdaad een stabiel genie is lijkt wel te kloppen, tot op heden doet hij wat hij zegt en zegt hij wat hij doet. Stabiel dus. En hij doet het goed. Een genie dus.
Ook kreeg hij - volgens het RD - een "pro life" prijs uitgereikt. Naar mijn bescheiden mening is deze prijs meer terecht dan de Nobelprijs voor de vrede die aan Obama, Arafat enzo werd uitgereikt.

Ik kijk naar de feiten. En dan hoor ik - tot nu toe - liever bij het kamp van Trump dan bij het kamp van de VN. Wat een verademing, die VN mevrouw van de VS! Met terugwerkende kracht blijkt onderhand wel dat Obama gewoon een moslim sympathisant was.
Ik ben toch oprecht benieuwd naar jouw eerste gedachte als je zo'n tweet leest. Vind je een dergelijke tweet goed?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?

Bericht door samanthi »

:haha
Wim Anker schreef:Trump twittert: (alsdus de telegraaf) dat hij een uiterst stabiel genie is.
Hij schrijft op twitter:
Ik werd van een HELE succesvolle zakenman, top tv-ster tot president van de Verenigde Staten (bij mijn eerste poging
.
De waarheid van die tweet staat , voor een ieder te verifieren - als een paal boven water ;-). Dat hij inderdaad een stabiel genie is lijkt wel te kloppen, tot op heden doet hij wat hij zegt en zegt hij wat hij doet. Stabiel dus. En hij doet het goed. Een genie dus.
Ook kreeg hij - volgens het RD - een "pro life" prijs uitgereikt. Naar mijn bescheiden mening is deze prijs meer terecht dan de Nobelprijs voor de vrede die aan Obama, Arafat enzo werd uitgereikt.

Ik kijk naar de feiten. En dan hoor ik - tot nu toe - liever bij het kamp van Trump dan bij het kamp van de VN. Wat een verademing, die VN mevrouw van de VS! Met terugwerkende kracht blijkt onderhand wel dat Obama gewoon een moslim sympathisant was.
:haha :haha :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie