Leestip voor 15-jarige zonder godsdienstige achtergrond

KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Leestip voor 15-jarige zonder godsdienstige achtergrond

Bericht door KDD »

Ds. Heerschap kreeg de Christenreis en ds. C. Harinck kreeg de bijbelgeschiedenis van Vreugdenhil toen ze jong waren volgens mij.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: leestip voor 15 jarige zonder godsdienstige achtergrond

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
Simon0612 schreef:
Tiberius schreef:Barten zou ik niet doen. Die herschrijft de boeken wel heel erg naar zijn eigen ligging toe. Bovendien zijn ze vaak vaag.
Ik zou het boek 'Zo is God' van D.A. Carson aanbevelen. Dat legt het christelijk geloof uit aan buitenstaanders; heel geschikt voor evangelisatiedoeleinden.
Kun je daar een voorbeeld van geven? Uit Helder en klaar kan ik dat niet halen. Hij legt daarin op een mooie en eenvoudige manier de redelijke godsdienst uit met daarbij de verwijzing naar de gedeelten die hij behandeld. Dat er naar eigen ligging wordt geschreven kan ik je niet nazeggen. Waarschijnlijk heeft a Brakel dan dezelfde ligging als Barten.
Nee, dat is me op dit moment te veel werk. Bovendien off-topic. Lees zelf maar eens een recensie over zijn boeken.
Wil je dat dan in een ander draadje een keer doen, als je tijd hebt? Ik heb zelf alleen maar positieve recensies gelezen. Dus ik begrijp je echt niet.

Heb je de boeken trouwens ook écht zelf gelezen?
Alleen de eerste twee delen van de 'hertaalde' Redelijke Godsdienst. Het 3e deel heb ik bewust niet gekocht, omdat het een heel andere ligging heeft dan het origineel. Eigenlijk had ik van het 2e deel al spijt.
En (@John Galt) het woord 'hertaald' is meer een wensen dan een dadelijk geloven.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Leestip voor 15-jarige zonder godsdienstige achtergrond

Bericht door eilander »

Barten heeft ook niet de intentie om te hertalen, hoor.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: leestip voor 15 jarige zonder godsdienstige achtergrond

Bericht door John Galt »

Tiberius schreef: En (@John Galt) het woord 'hertaald' is meer een wensen dan een dadelijk geloven.
Hoe weet je nu wat ik wens of dadelijk geloof? :D Ik ken de uitgaven alleen van horen zeggen, maar blijkbaar spreek ik met te weinig kennis van zaken.
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie