Dagboeken

Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik was aan het lezen in een dagboek van Spurgeon. Titel: "voor iedere avond". Na een halfjaar was ik het wel zat. Ze komen allemaal op hetzelfde neer. Als je de tekst ziet, dan kun je al raden wat ie ongeveer gaat schrijven'. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje te overdreven.

Ik zeg niets verkeerds van Spurgeon hoor. Ik kan zijn preken goed lezen. In mijn zoekenstijd heb ik er ontzettend veel aan mogen hebben. De nevels klaarder er echt van op. Ik viel van de ene ontdekking in de andere. Maar het is echt spurgeons.

Mijn favoriet is McCheyne. Die van Wulfert is ook heel goed.
Liever Turks dan Paaps
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik was aan het lezen in een dagboek van Spurgeon. Titel: "voor iedere avond". Na een halfjaar was ik het wel zat. Ze komen allemaal op hetzelfde neer. Als je de tekst ziet, dan kun je al raden wat ie ongeveer gaat schrijven'. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje te overdreven.

Ik zeg niets verkeerds van Spurgeon hoor. Ik kan zijn preken goed lezen. In mijn zoekenstijd heb ik er ontzettend veel aan mogen hebben. De nevels klaarder er echt van op. Ik viel van de ene ontdekking in de andere. Maar het is echt spurgeons.

Mijn favoriet is McCheyne. Die van Wulfert is ook heel goed.
Boek van purgeon heeft een beetje vreemde zinsopbouw. Wij komen elke avond wel een keer in de knoop met 1 of meerdere zinnen.
Ben elk dagboek na verloop van tijd zat, moet de eerste nog tegenkomen die ik nog wel een jaar over wil doen.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door nicname
We lezen nu sinds kort 'Dient elkander door de liefde' (dagboek voor gehuwden door o.a. H. van Groningen, Ds. de Koeijer, ds. Westerink, ds. Vreugdenhil, mw. Fahner-Vos....e.a. ) en daarnaast' een jaar lezen in Johannes' van J.C. Ryle.

Beiden aanbevolen!
oorspronkelijk gepost door Rhode:
Net gekocht: dagboek voor gehuwden van diverse schrijvers. kKn er nog niks over zeggen. Kan pas na moederdag.

De moeite waard Rhode. Mooi cadeau! Hopen dat je vrouw er ook zo over denkt :+
Lucy

Bericht door Lucy »

Oorspronkelijk gepost door nicname
We lezen nu sinds kort 'Dient elkander door de liefde' (dagboek voor gehuwden door o.a. H. van Groningen, Ds. de Koeijer, ds. Westerink, ds. Vreugdenhil, mw. Fahner-Vos....e.a. ) en daarnaast' een jaar lezen in Johannes' van J.C. Ryle.

Beiden aanbevolen!
Dit dagboek lezen wij ook vanaf 01-01. Ik vind het ook een mooi dagboek, vooral omdat het elke keer wordt afgesloten met een vraag/opmerking, waar je dan nog weer met elkaar over door kan praten.

Ook lezen wij het dagboek: 'Redelijke Godsdienst', erg leerzaam, maar soms wel moeilijk te volgen.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Ik lees op dit moment geen dagboek. Aan tafel lezen we een dagboek voor jongeren.

(ik heb trouwens nog twee dagboeken hier liggen, wie is daar in geinterreseertd)
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Aanrader;

Evangelisch dagboek van ds Moor!!!!!!!!!
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Het is al weer bijna tijd voor een nieuw dagboek.
Ik ben nog op zoek.

Wie weet het al?
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Het is al weer bijna tijd voor een nieuw dagboek.
Ik ben nog op zoek.

Wie weet het al?

Navolging van Christus. ; van Thomas Kempis.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

''Geheel voor Hem''

van

Oswald Chambers
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik lees niet meer met een bijbelsdagboek.

De mooiste Bijbels dagboek vind ik van Wulfert Floor "Uit het Zaaivat". Evenwichtig!

Nee, ik wil volgend jaar de Bijbel helemaal uit lezen, misschien wel aan de hand van R.M. McCheyne's Bijbel leesrooster.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Het is al weer bijna tijd voor een nieuw dagboek.
Ik ben nog op zoek.

Wie weet het al?

Navolging van Christus. ; van Thomas Kempis.
Heb je die nou nog niet uit?
lindadekok

Bericht door lindadekok »

Heb zojuist van mijn schoonmoeder (ik heb een hele lieve!!!) het Nieuw Bijbels Dagboekje van 'HMS' gekregen. Het schijnt van rond 1910 te zijn en te zijn geschreven door een vrouw. Wat ik er tot nu toe van gezien heb tijdens het doorbladeren, zijn er hele rake stukjes bij.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Die heb ik ook pas gekocht in de tweedehandswinkel. Pastoral toonzetting!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Op de rommelmarkt liggen ze bij bergen.
je hebt de oude en de nieuwe schrijfstijl en woordkeus.

Het is een kort maar krachtig dagboekje!
Plaats reactie