Dagboeken

Refojongere

Dagboeken

Bericht door Refojongere »

Het jaar 2002 komt er al weer aan. Ik ben alleen nog op zoek naar een dagboek voor jongeren. Wie kan mij een goed dagboek aanraden?


[Edited on 2/9/02 by Admin]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Het jaar 2002 komt er al weer aan. Ik ben alleen nog op zoek naar een dagboek voor jongeren. Wie kan mij een goed dagboek aanraden?


[Edited on 2/9/02 by Admin]
lejo

Bericht door lejo »

J.C. Ryle
"Een jaar lang lezen in Ev van Johannes"

(overigens geen speciaal jongerendagboek)
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Onlangs in de aanbieding gezien bij Muller: "Morgen- en avondoffer; Bijbels dagboek voor de ochtend en de avond" ( f 15,-). Met bijdragen van ds.M.Baan, ds.P.Blok, C.J.Kesting, ds.G.Schipaanboord, ds.D.Slagboom, drs.A.Vergunst, ds.L.Vroegindeweij en ds.A.Vroegindeweij.
"De schriftuurlijk-bevindelijke overdenkingen zijn geschikt voor zowel jongere als oudere lezers."
E-mail: bestel@mullerbook.nl. Verzendkosten voor rekening koper (maar dat is misschien te omzeilen door hem bij een boekhandel te bestellen).

[Edited on 12/24/01 by Pied]
Mirror

Bericht door Mirror »

"Nu reis ik getroost" van R.M. McCheyne. (ISBN 9033113163) Ook dit dagboek is niet speciaal voor jongeren. Op de kaft staat o.a. het volgende: "McCheyne's leven werd gekenmerkt door een nauwe omgang met God. De liefde voor Christus was de drijfveer van zijn arbeid. Hij verlangde vurig naar de bekering van onbekeerde zondaren."

Een aanrader!
de Paus

Bericht door de Paus »

Een ding is nodig - John Bunyan
Leo

Bericht door Leo »

Het chequeboek van Spurgeon.


____________________
________________
M. vr. gr.
Leo H.
Lelystad
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Refojongere, ik zou je bijna willen verplichten om het dagboek wat Mirror aanraadde
"Nu reis ik getroost" van R.M. McCheyne te gaan lezen. Dit is zo mooi en verhelderend. Elke dag zo rijk. A.u.b. Doet het. Je zal er geen minuut spijt van krijgen.
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

Refojongere, ik zou je bijna willen verplichten om het dagboek wat Mirror aanraadde
"Nu reis ik getroost" van R.M. McCheyne te gaan lezen. Dit is zo mooi en verhelderend. Elke dag zo rijk. A.u.b. Doet het. Je zal er geen minuut spijt van krijgen.
Mmm.. bedankt voor de tip. Zelf heb ik zo`n dagboekje gekregen van, ik dacht, de Banier. Dit is mij echter een beetje te kort. Zo`n heel klein verhaaltje wat een beetje aansluit op het bijbel gedeelte wat je moest lezen. En op de andere kant van de pagina een gedichtje ofzoiets.

Zijn er ook nog (meer) tips voor bijbelstudie-boeken. Nu lees je bij wijze van spreken een stuk in de bijbel maar snap ik het maar half.

Bedankt voor het openen van dit onderwerp.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Inmiddels ben ik op 31 december naar de boekhandel gegaan en heb daar
"Nu reis ik getroost" van R.M. McCheyne gekocht. Het was mooie taal en ik vind dat hij eenvoudig schrijft en telkens weer tot de kern van het Evangelie komt.
Allemaal hartelijk bedankt voor al jullie advies! De beste wensen voor het nieuwe jaar toegewenst, dat is: Gods onmisbare zegen over alles!
Mirror

Bericht door Mirror »

Zijn er ook nog (meer) tips voor bijbelstudie-boeken. Nu lees je bij wijze van spreken een stuk in de bijbel maar snap ik het maar half.
Boeken van Spurgeon zijn meestal helderder. Als uitgebreid 'dagboek' kun je "De Schriftuitlegger" lezen. Wie kent dit boek nog meer?

Ryle en McCheyne lees ik ook graag. Een mooi boekje van McCheyne is: "Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop".
(schetsen van de brieven aan de zeven gemeente van Azie)

Boeken van Wulfert Floor vind ik ook heel lezenswaardig!

In het RD van vandaag staat een recensie van een boek van Thomas Hooker, n.l. "De arme, twijfelende christen tot Christus getrokken". Het lijkt mij een mooi boek. Wie heeft het gelezen?
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

Ook ik heb het dagboek van McCheyne aangeschaft. Bedankt voor het advies!!!

Groet,
Montarsolo
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Ik kan het niet laten om deze dag op het forum te zetten.

Woensdag 2 januari

Het gaat over de tekst:

“Maar zovelen Hem aan genomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk, die in Zijn Naam geloven “
Johannes 1 vers 12

Zondaar, hebt u den Heere Jezus al ontvangen? Is u hart gesmolten bij het zien van de Zaligmaker, Die de hemel bereid heeft? Kent u de gave van God(Jezus Christus, Gods gave) al? Hebt u gezien in het volbrachte werk van de Christus en hebt u zich daarover verheugd? Indien Christus nu nog moest komen om te lijden en te sterven, dan zou u misschien kunnen tegenwerpen dat Hij het mogelijk niet volbrengen zou. Maar……Hij heeft het volbracht. Het is al meer dan negentienhonderd jaar geleden, dat hij geleden heeft in Gethsémané en Zijn ziel uitstortte aan het kruis. Zijn hele werk, als Borg in de plaats van zondaren, is volbracht. God de Vader heeft het aanvaard. Hij heeft er vanuit de hemel getuigenis aan gegeven: ‘Dit is Mijn geliefde Zoon, in Dewelke Ik Mijn welbehagen heb.’ Hij heeft verklaard dat iedere zondaar zich tot Jezus mag wenden.
Weet u wat God u in het Evangelie aanbiedt? Hoewel u een adder bent, onder de vloek van de verbroken wet, en uw hart meer lijkt op de duivel dan op God, ondanks dat alles biedt God u een plaats aan in Zijn hart. Hij heeft Zijn Zoon gezonden opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve maar het Eeuwige Leven hebbe!


Lezen Johannes 1 vers 12 - 18
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Sorry, maar dit komt ook uit het dagboek: "Nu reis ik getroost" van R.M. McCheyne.
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Plaats reactie