E-reader of fysiek boek (uit: Gereformeerde Gemeenten)

merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
refo schreef:
Weet je wat: ik leg het uit. Want anders komen er nog meer van die typische jantje-uitspraken.
Een inhoudelijk mooi boek wordt veel gelezen. Door het vele lezen wordt het boek lelijk van buiten en staat het niet meer decoratief in de boekenkast.
Ja, ik had zo een vermoeden wat je bedoelde. Ik denk dat de kwaliteit van boeken tegenwoordig best hoog is. Je leest niet zo makkelijk iets meer stuk.
Ik heb een relatief oude ereader die ik niet zo prettig vind in gebruik en lees daarom ook nog regelmatig gewone boeken. Daarnaast vind ik het ontzettend leuk om bij vrienden thuis in hun boekenkast te kijken. Zo leer je hen nog beter kennen. En boeken kasten staan ook zo gezellig.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Ik had niet gedacht dat ik onze moderator nog eens moest vermanen om beter te quoten. :bobo ;)
Sorry Jantje, ik drukte helaas op de verkeerde knop: wijzigen, in plaats van citeren. Neem me a.u.b. niet kwalijk.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Ja die heb ik wel, maar zo snel als ik er boeken in zet, worden ze lelijk. ;)
Koop eens een paar mooie boeken dan... :D
Eigenlijk vind ik dat ik alleen de Bijbel in boekvorm wil hebben.
Mijn streven is alle andere boeken als e-book. Ik heb van verschillende boeken de achterkant afgesneden en vervolgens ingescand (op kantoor met zo'n copier die 20 pagina's per minuut doet of zo).
Eindelijk een medestander.
Dat heb ik ook gedaan met alle muziekboeken naar PDF en cd's naar MP3 en boeken nagenoeg ook allemaal digitaal. Ook de Bijbel voor onderweg via een app, bij de gezamenlijke maaltijd nog wel uit een fysieke Bijbel en boekje.
Ideaal alles digitaal, foto's, muziek, boeken, administratie, alles.
Uiteraard wel een 3 dubbele backup op verschillende locaties.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

:super

Maar van mij wisten de meesten dat wel, denk ik. Ik van jou ook.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Luther »

BARBAREN!!
ejvl schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Ja die heb ik wel, maar zo snel als ik er boeken in zet, worden ze lelijk. ;)
Koop eens een paar mooie boeken dan... :D
Eigenlijk vind ik dat ik alleen de Bijbel in boekvorm wil hebben.
Mijn streven is alle andere boeken als e-book. Ik heb van verschillende boeken de achterkant afgesneden en vervolgens ingescand (op kantoor met zo'n copier die 20 pagina's per minuut doet of zo).
Eindelijk een medestander.
Dat heb ik ook gedaan met alle muziekboeken naar PDF en cd's naar MP3 en boeken nagenoeg ook allemaal digitaal. Ook de Bijbel voor onderweg via een app, bij de gezamenlijke maaltijd nog wel uit een fysieke Bijbel en boekje.
Ideaal alles digitaal, foto's, muziek, boeken, administratie, alles.
Uiteraard wel een 3 dubbele backup op verschillende locaties.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

:mdr :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef: :super

Maar van mij wisten de meesten dat wel, denk ik. Ik van jou ook.
Ik wist het van jou ook hoor. Zeker na de GIVT-app-discussie. Voor jou vast leuk om te weten: het aantal gemeenten binnen de GG is explosief gegroeid, de laatste weken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef: Voor jou vast leuk om te weten: het aantal gemeenten binnen de GG is explosief gegroeid, de laatste weken.
Huh? Ik dacht juist dat van alles samengevoegd werd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef: Voor jou vast leuk om te weten: het aantal gemeenten binnen de GG is explosief gegroeid, de laatste weken.
Huh? Ik dacht juist dat van alles samengevoegd werd.
Ik bedoel:
Jantje schreef:Voor jou vast leuk om te weten: het aantal gemeenten binnen de GG, dat deze app gebruikt, is explosief gegroeid, de laatste weken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:BARBAREN!!
:oO Hoezo? Juist heel milieuvriendelijk en duurzaam.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door crossmountain »

Marion schreef:
Bezorgd schreef:In Alblasserdam heeft men gisteren een boetedag gehad: https://vimeo.com/gergemalblasserdam
Zijn de sprekers in de eerste twee diensten allemaal ouderlingen?
Jazeker! Ik zag de broeders Vogelaar, van der Wal en de Jong.

En de preek van Ds. Sonnevelt is ook het beluisteren waard. Indringend en onderwijzend.
En mooi en ontroerend dat Ds. Sonnevelt vanaf de kansel een kindertekening over biddende handen liet zien en die beschreef. Dat aanschouwelijke onderwijs had ik bij de GG nog niet eerder gezien vanaf de kansel. Hoogstens werd het glas water gebruikt om iets te verduidelijken.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:BARBAREN!!
:oO Hoezo? Juist heel milieuvriendelijk en duurzaam.
Een boek moet je kunnen voelen en ruiken... Een boek is meer dan alleen de inhoud. Het is ook een kunstproduct
Ga je alle schilderijen in het Rijksmuseum ook onder de scanner leggen en opslaan, en vervolgens de originelen naar de afvalstort brengen?

Bovendien: Een boek is pas ontspannend als je het tot je kan nemen zonder digitale apparatuur met alle mogelijke afleiding van dien.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Aan welke afleiding denk je bij een e-reader?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:BARBAREN!!
:oO Hoezo? Juist heel milieuvriendelijk en duurzaam.
Een boek moet je kunnen voelen en ruiken... Een boek is meer dan alleen de inhoud. Het is ook een kunstproduct
Ga je alle schilderijen in het Rijksmuseum ook onder de scanner leggen en opslaan, en vervolgens de originelen naar de afvalstort brengen?

Bovendien: Een boek is pas ontspannend als je het tot je kan nemen zonder digitale apparatuur met alle mogelijke afleiding van dien.
Men vergelijke geen appelen met peren. Want dan verkoop je knollen voor citroenen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:BARBAREN!!
:oO Hoezo? Juist heel milieuvriendelijk en duurzaam.
Een boek moet je kunnen voelen en ruiken... Een boek is meer dan alleen de inhoud. Het is ook een kunstproduct
Ga je alle schilderijen in het Rijksmuseum ook onder de scanner leggen en opslaan, en vervolgens de originelen naar de afvalstort brengen?

Bovendien: Een boek is pas ontspannend als je het tot je kan nemen zonder digitale apparatuur met alle mogelijke afleiding van dien.
Een boek is geen kunst, alleen letters op papier. De inhoud kan wel kunst zijn.
Lezen op een e-reader doet daar niets van af.
Plaats reactie