Ik zoek een boek. Wie helpt?

Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Johannes S »

eilander schreef:
Ditbenik schreef:
refo schreef:Ik denk alleen niet dat dit echt gebeurd is. Iedere christen weet dat je nooit kunt zeggen: 'vannacht niet', of iets dergelijks.
Nou, ik heb meerdere keren meegemaakt dat voor een zaal of kerk gevraagd werd: "Wie verwacht dat Jezus vandaag terug komt?" en niemand reageerde. Op zo'n dag zal Hij komen. Maar er zullen weinig christenen zijn die zeggen: "Hij komt vandaag".
Volgens mij is dit ook de verkeerde focus. Waken en bereid zijn, is een levenswijze vanuit het verlangen 'Ja kom Heere Jezus!' Niet vanuit een berekening: het zou weleens vandaag kunnen zijn...
Eens.

Ik lees net trouwens in Openbaringen 3:3: Indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal.
En in 1 Thess. 5:4: Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Anselmus »

refo schreef:
Adagio schreef:Hij kome eerst in 'beestenstallen' van harten
Hij is maar eenmaal in een stal gekomen en dat was genoeg.
Hoe kom je daar nu toch bij?
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Forummer »

Adagio schreef:Hij kome eerst in 'beestenstallen' van harten
Klopt, van hoeren, tollenaren en dat soort gespuis.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door -DIA- »

Merken we waar we hier mee bezig zijn?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door John Galt »

wfloor schreef: Als ik een anekdote citeer dien ik dat zo getrouw mogelijk te doen. (9e gebod).
Als jij een anonieme anekdote aanhaalt en schrijft: Ik hoorde eens... of Er was eens... en die anekdote is niet 100% echt gebeurd, is dat echt geen zonde tegen het 9e gebod hoor.
Who is John Galt? :quoi
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door GerGem »

Ik zoek een recent uitgegeven catechismusverklaring van Ferre en Brinkman...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door refo »

GerGem schreef:Ik zoek een recent uitgegeven catechismusverklaring van Ferre en Brinkman...
https://books.google.nl/books?id=U24rAA ... &q&f=false
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door GerGem »

Nee een recente uitgave is bij Snoek uitgegeven
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door parsifal »

Meer voor de historici hier. Is er iemand die een goede tip heeft voor een boek over Nederlands Nieuw-Guinea/West Papua van zeg 1945/1949 tot de eerste jaren na onafhankelijkheid/bezetting door Indonesie (zeg tot 1975)? Boeken in Engels of Nederlands (of Zweeds) kan ik lezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Meer voor de historici hier. Is er iemand die een goede tip heeft voor een boek over Nederlands Nieuw-Guinea/West Papua van zeg 1945/1949 tot de eerste jaren na onafhankelijkheid/bezetting door Indonesie (zeg tot 1975)? Boeken in Engels of Nederlands (of Zweeds) kan ik lezen.



Bekijk Afscheid van Nieuw-Guinea op: https://www.bol.com/nl/p/afscheid-van-n ... _iphoneapp
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:Meer voor de historici hier. Is er iemand die een goede tip heeft voor een boek over Nederlands Nieuw-Guinea/West Papua van zeg 1945/1949 tot de eerste jaren na onafhankelijkheid/bezetting door Indonesie (zeg tot 1975)? Boeken in Engels of Nederlands (of Zweeds) kan ik lezen.



Bekijk Afscheid van Nieuw-Guinea op: https://www.bol.com/nl/p/afscheid-van-n ... _iphoneapp
Dank, ziet er interessant uit. Ik ben vooral geinteresseerd in de politieke achtergrond, het militaire deel zal ik wel overslaan of minder aandachtig lezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door wfloor »

Gezocht: "Leesboek over de Gereformeerde Geloofsleer" 3 delen. Geschreven door H.E. Gravemeijer.
Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Refogast »

wfloor schreef:Gezocht: "Leesboek over de Gereformeerde Geloofsleer" 3 delen. Geschreven door H.E. Gravemeijer.
Te bestellen via:
https://www.boekwinkeltjes.nl/b/1182256 ... loofsleer/
https://www.goedeboeken.nl/Ds-HE-Gravem ... 0624156998
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Posthoorn »

wfloor schreef:Gezocht: "Leesboek over de Gereformeerde Geloofsleer" 3 delen. Geschreven door H.E. Gravemeijer.
Die is mooi!
bombus
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 aug 2022, 13:50

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door bombus »

In de lijdenstijd lees ik elk jaar dit boek met preken van Calvijn: https://www.hertog.nl/artikel/978903312 ... -striemen/
Dat is een boek die je elk jaar weer kan herlezen omdat het zoveel inhoud heeft.
Nu zoek ik ook iets soortgelijks voor advent/kerst. Maar ik heb het nog niet kunnen vinden. Heeft iemand tips?
Plaats reactie