Verantwoorde stripboeken

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Verantwoorde stripboeken

Bericht door Nasrani »

Ik ben opzoek naar verantwoorde stripboeken voor een jongen van 8 jaar (mag ook voor wat oudere kinderen zijn).
Ik heb al wat stripboeken gevonden die in het verleden in de Gezinsgids stonden. Verder zag ik Dolfi en Wolfi.
Maar mogelijk (en hopelijk) zijn er nog meer stripboeken die ik voor onze zoon kan aanschaffen. Met verantwoorde bedoel ik dat er oa geen occulte zaken zoals in Donald Duck staan, maar ook geen direct geweld en bloot.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door J.C. Philpot »

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door Nasrani »

J.C. Philpot schreef:Hier staat misschien wat bij, oa over Luther:
https://www.christelijkekinderboeken.eu ... tripboeken

Over Israel:
https://www.debanier.nl/jeugdboeken/tel ... -brochure/
Bedankt voor de link. Die bovenste kende ik nog niet, daar zit wel wat bij.
De onderste wel.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door samanthi »

Geschiedenis strips hebben ooit in terdege gestaan, Reinald de Rijmer bijvoorbeeld, volgens mij zijn die ook uitgegeven, erg leuk en leerzaam.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door merel »

Nasrani schreef:Ik ben opzoek naar verantwoorde stripboeken voor een jongen van 8 jaar (mag ook voor wat oudere kinderen zijn).
IkMet verantwoorde bedoel ik dat er oa geen occulte zaken zoals in Donald Duck staan, maar ook geen direct geweld en bloot.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Waarin is de Donald Duck occult. Ik lees hem nl al 36 jaar en het is mij nooit opgevallen
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door J.C. Philpot »

Geen Donald Duck op mijn deurmat. Helaas word dit kinderblad misbruikt om kinderen met lhbt-propaganda te indoctrineren.
nu.nl schreef: Voortaan ook lhbt-koppels in Donald Duck
Gepubliceerd: 25-02-19 07:27
Laatste update: 26-02-19 07:17

De Donald Duck krijgt voortaan ook lhbt-koppels in de stripverhalen, heeft hoofdredacteur Joan Lommen toegezegd in een interview met het NOS Jeugdjournaal.
Lommen zei dit naar aanleiding van een item over het tienjarige meisje Fenna. Zij is een kind van twee lhbt-ouderstellen en stoorde zich aan het feit dat zij in het blad alleen maar verliefde heterostelletjes zag. "Ik vind het heel belangrijk dat het ook in de Donald Duck normaal is. Dat mensen die de strips lezen, leren dat het bestaat", aldus Fenna.

Hoofdredacteur Lommen erkent in gesprek met het NOS Jeugdjournaal dat "de tekenaars dit inderdaad niet tussen de oren hebben". Daarom zullen er voortaan in Duckstad ook lhbt-stelletjes op de achtergrond te zien zijn. "De tekenaar is nu bezig met het eerste stelletje van twee vrouwen - dankzij jou", meldt zij Fenna in het filmpje.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door Herman »

merel schreef:Waarin is de Donald Duck occult. Ik lees hem nl al 36 jaar en het is mij nooit opgevallen
Wat dacht je van de figuur van Zwarte Magica?

Natuurlijk is dat voor een volwassene zo doorzichtig als wat. En voor kinderen natuurlijk ook. Maar als je het moet kwalificeren, dan kan je het begrip occult moeilijk negeren.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door Nasrani »

merel schreef:
Nasrani schreef:Ik ben opzoek naar verantwoorde stripboeken voor een jongen van 8 jaar (mag ook voor wat oudere kinderen zijn).
IkMet verantwoorde bedoel ik dat er oa geen occulte zaken zoals in Donald Duck staan, maar ook geen direct geweld en bloot.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Waarin is de Donald Duck occult. Ik lees hem nl al 36 jaar en het is mij nooit opgevallen
Madam Mikmak, Zwarte Magica en geesten die in de verhalen een rol spelen vallen voor mij onder occulte zaken.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door samanthi »

Nasrani schreef:
merel schreef:
Nasrani schreef:Ik ben opzoek naar verantwoorde stripboeken voor een jongen van 8 jaar (mag ook voor wat oudere kinderen zijn).
IkMet verantwoorde bedoel ik dat er oa geen occulte zaken zoals in Donald Duck staan, maar ook geen direct geweld en bloot.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Waarin is de Donald Duck occult. Ik lees hem nl al 36 jaar en het is mij nooit opgevallen
Madam Mikmak, Zwarte Magica en geesten die in de verhalen een rol spelen vallen voor mij onder occulte zaken.
Toen ik klein waren mijn ouders abonnee, ik vond het geen leuk blad, maar was ms te klein, ik was bang van heksen ed, die stonden er toen al in.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door parsifal »

Ik kan de originele asterix boeken (de eerste 24) wel waarderen. En aardig wat van Calvin and Hobbes.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:Geen Donald Duck op mijn deurmat. Helaas word dit kinderblad misbruikt om kinderen met lhbt-propaganda te indoctrineren.
nu.nl schreef: Voortaan ook lhbt-koppels in Donald Duck
Gepubliceerd: 25-02-19 07:27
Laatste update: 26-02-19 07:17

De Donald Duck krijgt voortaan ook lhbt-koppels in de stripverhalen, heeft hoofdredacteur Joan Lommen toegezegd in een interview met het NOS Jeugdjournaal.
Lommen zei dit naar aanleiding van een item over het tienjarige meisje Fenna. Zij is een kind van twee lhbt-ouderstellen en stoorde zich aan het feit dat zij in het blad alleen maar verliefde heterostelletjes zag. "Ik vind het heel belangrijk dat het ook in de Donald Duck normaal is. Dat mensen die de strips lezen, leren dat het bestaat", aldus Fenna.

Hoofdredacteur Lommen erkent in gesprek met het NOS Jeugdjournaal dat "de tekenaars dit inderdaad niet tussen de oren hebben". Daarom zullen er voortaan in Duckstad ook lhbt-stelletjes op de achtergrond te zien zijn. "De tekenaar is nu bezig met het eerste stelletje van twee vrouwen - dankzij jou", meldt zij Fenna in het filmpje.
Dat is van nú, maar vroeger stonden er ook al dingen in over hekserij, dat is veel kwalijker en subtieler. Ach een beetje magie wat geeft dat, ik was er als kind al bang voor en daarom nooit de dd voor mij.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door eilander »

parsifal schreef:Ik kan de originele asterix boeken (de eerste 24) wel waarderen.
'Geen direct geweld' was een voorwaarde, hee... :barbare
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door Nasrani »

Nasrani schreef:
merel schreef:
Nasrani schreef:Ik ben opzoek naar verantwoorde stripboeken voor een jongen van 8 jaar (mag ook voor wat oudere kinderen zijn).
IkMet verantwoorde bedoel ik dat er oa geen occulte zaken zoals in Donald Duck staan, maar ook geen direct geweld en bloot.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Waarin is de Donald Duck occult. Ik lees hem nl al 36 jaar en het is mij nooit opgevallen
Madam Mikmak, Zwarte Magica en geesten die in de verhalen een rol spelen vallen voor mij onder occulte zaken.
….. ik heb er nog even wat over opgezocht...
Maar wat denk je van de figuur Hortensia Heks met haar bezem die de naam Belzebub heeft
https://www.donaldduck.nl/duckipedia/h/hortensia-heks/

En zoals een ander net schreef ook het promoten van lhbti.

Ik weet dat ik mijn kinderen niet van alles weg kan houden en dat ze zeker met van alles en nog wat in aanraking (zullen) komen. Maar ik ben wel verantwoordelijk voor wat ik voor hen in huis haal.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verantwoorde stripboeken

Bericht door merel »

Nasrani schreef:
merel schreef:
Nasrani schreef:Ik ben opzoek naar verantwoorde stripboeken voor een jongen van 8 jaar (mag ook voor wat oudere kinderen zijn).
IkMet verantwoorde bedoel ik dat er oa geen occulte zaken zoals in Donald Duck staan, maar ook geen direct geweld en bloot.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Waarin is de Donald Duck occult. Ik lees hem nl al 36 jaar en het is mij nooit opgevallen
Madam Mikmak, Zwarte Magica en geesten die in de verhalen een rol spelen vallen voor mij onder occulte zaken.
Madam Mikmak?? Dat is een luie heks die haar evenbeeld tovert om de afwas en de huishouding te laten doen en er dan achter komt dat er met haar evenbeeld niet te leven valt, omdat deze ook te lui is. Dat is niet occult! En zwarte Magica probeert het geluksdubbeltje van Dagobert Duck te stelen en dat lukt nooit, omdat Kwik, Kwek en Kwak met hun woudlopershandboek een oplossing bedenken. Ook dat heeft niets met occultisme te maken. Occultisme is per definitie verweven met duistere geestelijke machten die strijd voeren tegen God en zijn koninkrijk. Als er iets niet ter sprake komt in de DD is het dat wel.

Lezen jullie kinderen ook geen sprookjes? Of de boeken van Tolkien of Narnia? harry Potter laat ik maar buiten beschouwing ;)
Plaats reactie